جمعه, 09 فروردين 1404-
تبدیل اسناد مالکیت مشاعی به یک جلد
- توضیحات

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک ضمن دستور ثبت تقاضای نامبرده در دفتر اداره به بایگانی ارجاع و پس از کنترل مسئول بایگانی در صورت صحت و تطبیق تقاضای نامبرده با پرونده ثبتی را به همراه تقاضای متقاضی و ضمائم آن تحویل مسئول دفتر املاک مینماید و مسئول دفتر املاک اسناد مشاعی مورد پیوست را با صفحات دفتر املاک و پیش نویس سند مالکیت کنترل نموده و در صورتیکه صحت و سقم موضوع با مورد تقاضا بلا اشكال باشد ،
نسبت به میزان مالکیت متقاضی، متصدی دفتر املاک پیش نویس سند مالکیت را تهیه و پس از گواهی دفتر بازداشتی چنانچه بلامانع باشد مسئول دفتر املاک در پیش نویس سند مالکیت دستور ثبت پیش نویس سند مالکیت را در دفتر املاک صادر مینماید .
پیش نویس سند مالکیت ،،ثبت دفتر املاک توسط متصدی دفتر املاک میگردد و سند مالکیت صادر و توسط رئیس اداره ثبت اسناد و یا معاون اداره و یا اشخاصی از سوی مسئول مافوق اداری حق امضاء نسبت به اسناد مالکیت صادره ماده (22) را دارند امضاء نموده و شايان ذكر است:
حتما صفحات دفتر املاک در ستون ملاحظات اسناد مالکیت مشاعی بايداخبار گردد و از سوی دارنده حق امضاء تمامی صفحات دفتر املاک اخبار شده امضاء گردد تا موجب سوء استفاده احتمالی را شاهد نباشیم .
سپس اسناد مالکیت مشاعی ابطال و ضمیمه پرونده و بعد پرونده به بایگانی ارسال و در ردیف بایگانی قرار میگیرد .
زمانیکه مالک حضور پیدامي نماید پرونده توسط مسئول بایگانی به شعبه حسابداری ارسال سپس پس از صدور فیش هزینه سند مالکیت و حق الثبت تودیع آن توسط مالک در بانک ملی و اعاده نسخ مخصوص حسابداری و نسخ دیگر پرداختی فیش مخصوص بایگانی و پس از ضمیمه نمودن نسخ مخصوص فیش بایگانی بر روی پرونده و اعلام مفاصا حساب از سوی مسئول حسابداری پرونده ثبتی جهت تحویل سند مالکیت به بایگانی ارسال میگردد .
مسئول بایگانی سند مالکیت صادره را پس از احراز هویت مالک در دفتر تسليم اسناد تحویل مالک داده و از وی در دفتر تسلیم اسناد رسید اخذ مینماید .
حسین عموئی
مدرس دانشگاه
مدرس دانشگاه