text1

سه شنبه, 04 ارديبهشت 1403-

هیچ نورچشمی و مافیایی در کانون وکلا وجود ندارد

سایت حقوقیدیده بان هشتم : بهمن کشاورز در مقام رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) گلایه‎های زیادی از نامهربانان و اتهام‌زنندگان به کانون وکلا دارد اما ترجیح می‎دهد کمتر درباره آنها صحبت کند.

 عده‎ای کانون وکلا را به انحصارطلبی متهم می‎کنند و بر این باورند که کانون وکلا دچار فساد اداری شده است یعنی شبکه مافیای قدرتمندی مدیریت کانون وکلا را رهبری و هدایت می‎کند. یعنی برخی اشخاص حقیقی یا حقوقی با‌نفوذ که در کانون وکلا عضویت دارند، با دریافت پول‎های گزاف از متقاضیان آزمون وکالت، اسامی آنها را در کانون وکلای مرکز، ثبت رایانه‎ای می‎کنند و آن افراد خاص یا همان نورچشمی‎ها در این آزمون بدون هیچ تلاشی قبول می‎شوند. آیا شما وجود چنین شبکه‎ای را در کانون وکلا قبول دارید یا اصلا منکر فساد در این نهاد هستید؟

 صددرصد و بدون کوچک‎ترین تردیدی می‌‏گویم که حرف‌های این چنینی کاملاً بی‏‎ربط است. نورچشمی و هیچ مافیایی در کانون وکلا وجود ندارد. از سال 1372 یعنی زمانی که جذب کارآموزها شروع شده بود، برای جلوگیری از این مواردی که شما به آن اشاره کردید، کل کار را از زمان ثبت‌نام تا اعلام نتایج در اختیار سازمان سنجش قرار دادیم.

 ضمن اینکه هیچ‎کس طراحان سوالات آزمون وکالت را نمی‌‏شناسد و هر شخصی هم که بگوید «من طراح سوال هستم» بدانید دروغ می‎گوید. از طرفی نهادهای امنیتی و نظارتی کشور هم به این مساله به شدت حساسیت دارند و پیگیر هم هستند.

 البته زمانی‎که بنده افتخار تصدی کانون وکلای مرکز را داشتم، برخی آمدند و گفتند شخصی پیدا شده و می‏‌گوید من سوالات آزمون وکالت را دارم و فلان مبلغ می‌‏فروشد! من هم فوری دستور دادم تا مبلغ تعیین‌شده را از حسابداری بگیرند و با آن فرد مدعی قرار بگذارند.


 جالب است بدانید شخص مدعی نه‌تنها در روز قرار حضور پیدا نکرد بلکه از آن زمان به بعد غیبش زد زیرا احساس کرد قضیه جدی شده است در حالی‎که اگر انسان ساده‌لوحی با او روبه‌رو می‌شد، او پول را می‎گرفت و فرار می‎کرد. به هر حال چه بخواهیم و چه نخواهیم کلاهبرداران زیادی به شکل‎ها و روش‌های مختلف در کشور وجود دارند.

 بنابراین مساله وجود مافیا در کانون وکلا را مطلقاً تکذیب می‏‌کنم و به جوانان و دانش‎آموختگان رشته حقوق توصیه اکید می‏‌کنم که زیر بار حرف‌های این چنینی نروند، به شایعات دامن نزنند و از همه مهمتر هزینه‎ای را هم برای این کار اختصاص ندهند.

 حتی به موسساتی که می‎گویند با آموزش ما تضمینی و 100 درصد در آزمون وکالت قبول می‎شوید هم اعتماد نکنند. بنابراین جوانان به طور معمول درس‌شان را بخوانند و درگیر این شایعات نشوند.

 سال‎هاست آزمون سردفتران دیگر برگزار نمی‎شود چرا؟

 اطلاع دقیقی در این زمینه ندارم اما آیت‎الله شاهرودی اواخر ریاست‌شان بر دستگاه قضا، به تعداد زیادی از افراد مجوز سردفتری دادند و بعد از آن کانون سردفتران دیگر مجوزی صادر نکرد. شاید هم با همان مشکلی مواجه شد که وکلای ما با آن دست به گریبان هستند زیرا کانون وکلا مرتباً با مباحثی مانند اینکه چرا جذب افراد را بالا نمی‎برد، مواجه است.

قوه قضاییه که بی‎نهایت به جذب قاضی نیاز دارد، باز هم به تعداد کافی قاضی جذب نمی‎کند. ظاهراً دیوار ما (کانون وکلا) از همه جا کوتاه‎تر است.

روزنامه جهان صنعت

منتشر شده در یکشنبه, 02 مهر 1396 09:08
ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش