text1

پنج شنبه, 09 فروردين 1403-

جامعه حقوقی در آسان کردن عبارات و پیام‌های حقوقی گام بردارند

دیده بان هشتم : نایب رییس کانون وکلای دادگستری مرکز با بیان اینکه یکی از اقداماتی که باید در حوزه حقوقی انجام شود آسان کردن حقوق برای عوام است، گفت: جامعه حقوقی باید در آسان کردن عبارات، احکام، جملات و پیام های حقوقی گام بردارند.
سایت حقوقیبه گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم ، علیرضا آذربایجانی با حضور در غرفه ایسنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، با بیان اینکه امیدوارم هر سال حضور فعالان مطبوعاتی و رسانه‌ای در نمایشگاه بیشتر باشد، گفت: به عقیده من این دوره نمایشگاه با استقبال خوبی همراه بوده است، اما هر اندازه بتوانیم کاری کنیم که دسترسی مردم عادی- نه صرفا افرا متخصص در این حوزه - بیشتر شود، موفق تر خواهیم بود؛ زیرا مخاطب متخصص همیشه وجود دارد و مهم این است که شما به عنوان اهالی رسانه به گونه‌ای نقش ایفا کنید که افراد متوسط جامعه بیشتر به این فضا روی بیاورند.
وی با اشاره به فعالیت غرفه کانون وکلا در نمایشگاه مطبوعات، بیان کرد: غرفه کانون وکلا در درجه اول نشریات مربوط به کانون وکلا را عرضه می کند، اما قصد داشتیم مقوله معاضدت و مشورت حقوقی را هم توسعه دهیم که متاسفانه بنا به دلایلی در این دوره میسر نشد. امیدواریم در برنامه های بعدی در کنار عرضه مطبوعات مرتبط با کانون بتوانیم خدمات مشورتی حقوقی رایگان کانون وکلا و جامعه حقوقی را بیشتر به مردم معرفی کنیم.
نایب‌ رییس کانون وکلا با بیان اینکه وکیل خانواده یک مفهوم خاص است، اظهار کرد: مفهوم عام‌تر ایجاد این فرهنگ است که مردم ایران بیاموزند قبل از هر اقدام و یا انعقاد قرارداد و یا امضای معامله‌ای از مشورت حقوقی بهره بگیرند. صدا و سیما، رسانه‌ها و مطبوعات و حتی سخنرانان ما می‌توانند در این زمینه نقش بسزایی ایفا کنند. متاسفانه این وضعیت در کشور ما به نحوی است که حتی تجار و شرکت‌های تجاری ما نیز قبل از استفاده از نظریات مشورتی اقدامات خود را انجام می دهند سپس معجزه وار از وکیل انتظار و توقع حل مشکل دارند.
آذربایجانی افزود: بنابراین ایجاد فرهنگ مراجعه به حقوقدان و استفاده از خدمات مشورتی باید در اولویت فرهنگ سازی قرار گیرد. وکیل خانواده یعنی وکیلی که معتمد و امین مجموعه خانواده باشد. اگر آن کل یعنی فرهنگ سازی در این زمینه محقق شود جزء یعنی بهره گیری از وکیل خانواده نیز به طریق اولی در درون آن حاصل خواهد شد.
وی با بیان اینکه در حوزه مباحث حقوقی موضوعات بسیاری وجود دارد که قابلیت توسعه و طرح بیشتری داشته باشند، عنوان کرد: برای مثال آسان کردن حقوق برای فهم عوام یکی از این موضوعات است. یکی از ویژگی هایی که در کشور ما وجود دارد این است که حقوقدانان بعضا فهم حقوق را با جملات و تعابیر سنگین برای عموم متوسط سخت کرده‌اند، در حالی که جامعه حقوقی باید در آسان کردن حقوق، عبارات، احکام، جملات و پیام ها گام بردارند تا مردم عادی بتوانند بیشتر با حقوق خود در حوزه شهروندی آشنا شوند.
 
منتشر شده در چهارشنبه, 10 آبان 1396 10:33
ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش