text1

پنج شنبه, 30 فروردين 1403-

ثبت نام حدود 15 هزار نفر برای آزمون مرکز مشاوران تاکنون

دیده بان هشتم : رییس مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه‌ قضاییه از ثبت‌نام حدود 15 هزار متقاضی شرکت در آزمون مرکز مشاوران خبر داد.

سایت حقوقیبه گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم ، عبدالرضا مومنی گفت: آزمون مشاوره حقوقی و وکالت مرکز مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه احتمالا در بازه زمانی اواخر آبان ماه و اوایل آذر ماه - 15 آبان تا 15 آذر - برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه تا کنون حدود 15 هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند، عنوان کرد: تمام کارها به خوبی در حال انجام است و از جانب متقاضیان هم استقبال خوبی صورت گرفته است.
بر اساس این گزارش، در اطلاعیه مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه آمده است که «ثبت‌نام آزمون مشاوره حقوقی و وکالت مرکز وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضاییه از روز یکشنبه  12 /6/‌96 با شرایط مندرج در آگهی آزمون به مدت 15 روز از طریق پایگاه اینترنتی azmoon.23055.ir  انجام می‌شود.»
مومنی همچنین با بیان اینکه اکثر فارغ‌التحصیلان و حقوقدانان با برگزاری آزمون از طریق مرکز مشاوران موافق هستند، اظهار کرد: این افراد موافق هستند تعداد جذب برای وکالت افزایش پیدا کند. مطلب دیگر اینکه یک ماده قانونی نیست که تایید می‌کند ما می‌توانیم آزمون وکالت را برگزار کنیم. مرکز وکلا و کارشناسان قوه‌ قضاییه کارش این است که وکیل و کارشناس بپذیرد و به همین منظور تاسیس شده است. وی عنوان کرد: این مرکز وکیل و کارشناس می‌پذیرد و آنها را تربیت می‌کند و به آنها آموزش می‌دهد و پس از اطمینان از توانایی آنها برای آنها پروانه وکالت و کارشناسی صادر می‌کند. ضمن اینکه در بند چ ماده ۸۸ برنامه ششم توسعه صراحتا با ذکر نام مرکز وکلا و کارشناسان قوه‌ قضاییه نمایندگان مجلس مصوب کردند که این مرکز باید هر سال ۳۰ درصد از سهمیه پذیرش خود را به ایثارگران و جانبازان اختصاص دهد. مومنی تصریح کرد: این مطلب تلویحا به معنای برگزاری آزمون است تا بتوانیم ظرفیت را بپذیریم؛ بنابراین به عنوان دلیل حتی در سال گذشته هم در برنامه ششم توسعه تایید شد این مرکز می تواند در امر پذیرش وکیل و کارشناس اقدام کند. رییس مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه‌ قضاییه با بیان اینکه علاوه بر ماده ۱۸۷ برنامه سوم توسعه و اصول قانون اساسی رییس قوه‌ قضاییه می‌تواند هر تشکیلاتی که برای پیشبرد امور قضایی لازم است را ایجاد کند، اظهار کرد: این مرکز یکی از این تشکیلات است. بند چ ماده ۸۸ برنامه ششم توسعه هم دلیلی است مضاعف بر دلایل دیگر که این مرکز می‌تواند این کار را انجام دهد؛ بنابراین حرف‌های افراد معدودی که با آن مخالفت می‌کنند نمی‌تواند دلیل بر رد اهمیت مرکز برای پذیرش وکیل و کارشناس باشد. وی در پاسخ به این سوال که با توجه به افزایش وکیل در جامعه که مدنظر مرکز مشاوران هست، چرا دو نماینده دستگاه قضایی در شورایی که در خصوص ظرفیت وکلا در جامعه اعلام نظر می‌کنند، درباره افزایش ظرفیت مورد نیاز اقدامی نداشته‌اند؟ گفت: در آنجا مدیریت در دست خود کانون‌هاست.
رییس مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه‌ قضاییه ادامه داد: کانون‌ها اعلام می‌کنند ما این میزان وکیل نیاز داریم و مسئولان هر استان به دلیل اینکه شاید دقیق در جریان مسایل کلی نباشند، با آنچه که کانون‌ها اعلام می‌کنند، موافقت می‌کنند، در حالی که پذیرش وکیل یک امر کلی و کشوری است که باید امور زیادی را برای پذیرش مدنظر قرار داد.

 دلایل اهمیت جذب بیشتر وکلا
مومنی تعداد پرونده‌هایی که در محاکم در جریان رسیدگی است و همچنین تعداد فارغ‌التحصیلان رشته حقوق که روزبه‌روز در حال افزایش است را از دلایل اهمیت جذب بیشتر وکلا دانست و خاطرنشان کرد: نزدیک به ۱۵ میلیون پرونده جریانی داریم که برای همین نسبت و تقاضای شان تعداد وکلای ما کافی نیست. تعداد فارغ‌التحصیلان رشته حقوق نیز روزبه‌روز در حال افزایش است و تقاضای این افراد این است که حداقل بتوانند وکالت انجام دهند. رییس مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه‌ قضاییه در پایان عنوان کرد: قراردادها و بسیاری از مسایل حقوقی دیگر هستند که ایجاب می‌کند تعداد وکلا افزایش پیدا کند. نمی‌توان این اقتضائات را کنار گذاشت و فقط به خواسته‌های مادی و صنفی یک قشر توجه کرد.

ایسنا

منتشر شده در دوشنبه, 20 شهریور 1396 09:13
ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش