text1

جمعه, 07 ارديبهشت 1403-

تلاش برای استفاده از ظرفیت داوری در مناطق آزاد

دیده بان هشتم : دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: با مشاوره‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضاییه در مناطق آزاد ظرفیت‌های داوری را به جای ظرفیت‌های قضایی استفاده می‌کنیم.
ترکان
به گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم ، اکبر ترکان در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه بین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضاییه و خانه شورای عالی مناطق آزاد که با هدف پیشگیری از وقوع جرم در مناطق آزاد انجام شد گفت: نگاه‌ها به مناطق آزاد به عنوان جغرافیای کوچک است که دستاوردهایی را برای تمام سرزمین توسعه می‌دهد. یک نگاه پایلوتی به این مناطق وجود دارد تا در کنار آن ایران 1404 را بتوانیم بسازیم.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تصریح کرد: اگر برای این جغرافیای کوچک نتوانیم این مناطق را بسازیم در مقابل نمی‌توانیم ایران مطلوب 1404 را هم بسازیم. در چشم‌انداز ایران 1404 اگر مدعی ایجاد کسب و کار حلال و اقتصاد آزاد برای کشورمان هستیم باید این نگاه را هم به این مناطق کوچک داشته باشیم.
ترکان ادامه داد: این نگاه پیشگیرانه قوه قضاییه که به جای پیگیری مجازات خطاکار به عوامل جرم و ریشه‌های آن بپردازیم و آن‌ها را از بین ببریم بسیار موثر است که این مستلزم ورود به حوزه کودکان، خانواده و سبک زندگی است که این امور در تفاهم‌نامه بین دو طرف به عنوان تعهدات قید شده است.
وی درباره اهداف انعقاد تفاهم‌نامه با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضاییه گفت: مشاوره‌های فنی و تخصصی به منظور ارتقای امنیت و شفافیت اقتصادی، حمایت از دانش‌آموزان آسیب دیده یا در معرض آسیب، برنامه‌های پیشگیری از عوامل طلاق و ایجاد کارگاه‌های علمی و پیشگیری از وقوع جرم در این مناطق از این اهداف هستند.
ترکان گفت: به دنبال این هستیم تا با تحقق اهداف این سند همکاری، مدلی ارائه کنیم که بتوانیم بر اساس آن از ظرفیت‌های داوری به جای قضایی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی استفاده کنیم.
منبع خبرگزاری ایسنا.
منتشر شده در چهارشنبه, 23 تیر 1395 08:14
ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش