text1

پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403-

قانون جدید آیین دادرسی کیفری و قانون حفظ حقوق شهروندی نیازمند حمایت‌های مالی و اعتباری است

دیده بان هشتم : حبیبی گفت: در جهت حفظ و ارتقاء حقوق شهروندی، قانون جدید آیین دادرسی کیفری و قانون حفظ حقوق شهروندی به عنوان قوانین مترقی و پیشرفته به همه ابعاد دقت داشته که اجرای کامل آن، نیازمند حمایت‌های بسیار زیاد مالی، اعتباری و تجهیزاتی است.
سایت حقوقیبه گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم ،  محمدرضا حبیبی در نشست اعضای شورای حفظ حقوق شهروندی استان یزد، اصل حضور هیئت حفظ حقوق شهروندی و نظارت و بازرسی از مراکز مد نظر تصریح شده در قانون را بسیار خوب و اثر بخش ارزیابی کرد و اظهار کرد: گرچه رعایت تمام موازین مد نظر قانونگذار به علت عدم مهیا بودن زیر ساخت‌های مناسب و نیاز به تجهیزات و نیروی انسانی، امکان پذیر نیست اما همین حضور و ثبت نواقص احتمالی می‌تواند به عنوان اولین گام در مسیر رفع مشکلات راهگشا باشد.
وی گفت: بسیاری از موارد طرح شده در قانون جدید، نیازمند بودجه کافی و اختصاص اعتبار مناسب و استخدام نیروی انسانی متخصص و فراهم کردن تجهیزات خاص است که باید مد نظر مسئولان ذیربط برای پیگیری تهیه و تأمین قرار گیرد.
این مقام قضایی خاطرنشان کرد: هیئت نظارت بر حقوق شهروندی باید با تمام دقت رسالت خویش را در بازرسی‌ها انجام دهد و ضمن ثبت تمام موارد در گزارش و فرم‌های تهیه شده و ارجاء آن به مبادی مرتبط زمینه رفع آنها را فراهم آورند.
رئیس کل دادگستری استان یزد، کاهش زمان‌های بازداشت متهمین تحت قرار، بهبود وضعیت تحت نظر نیروی انتظامی و کاهش پرونده‌های بلاتکلیف بین کلانتری‌ها و دادسرا‌ها را از دستاوردهای حضور و نظارت هیئت‌های بازرسی دانست و گفت: نفس عمل بازرسی همواره ارتقاء و بهبود شرایط را به دنبال دارد و اما باید با دقت و انجام کیفی تر بازرسی‌ها، شرایط ارائه خدمات بهتر به مردم را زمینه سازی کرد.
حبیبی خاطرنشان کرد: ارائه پیشنهاد در تغییر فرم های حقوق شهروندی بر مبنای قانون جدید و همچنین شیوه‌های کاربردی تر در تجربه‌های مشابه می‌تواند به کیفی تر شدن این رسالت کمک شایانی کند.
شایان ذکر است در این جلسه اعضای هیئت نظارت بر حقوق شهروندی نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با چگونگی انجام بازرسی های این هیئت ارائه کردند. 
منبع: میزان 
منتشر شده در دوشنبه, 05 مهر 1395 12:01
ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش