text1

پنج شنبه, 09 فروردين 1403-

طرح «اصلاح قانون مبارزه با موادمخدر» سه‌شنبه در مجلس بررسی می‌شود

دیده بان هشتم : سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، از بررسی طرح «اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر» در صحن مجلس، در نشست سه‌شنبه این هفته بهارستان خبر داد.
سایت حقوقیبه گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم ، حجت الاسلام حسن نوروزی با اشاره به تصویب طرح «الحاق یک تبصره به قانون مبارزه مواد مخدر» در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، اظهار داشت: روز سه شنبه هفته جاری این طرح را که با هدف نظارت دولت بر روند توزیع مواد مخدر تهیه شده، در صحن مجلس مطرح و از آن دفاع می کنیم.
وی افزود: هدف از این طرح، آنطور که عنوان می شود توزیع کوپنی مواد مخدر و شکستن قبح این مسئله نیست؛ بلکه هدف، قطع رابطه معتادان با قاچاقچیان و نظارت دولت بر وضعیت معتادان و مصرف آنهاست.
سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس خاطرنشان کرد: در حال حاضر پنج میلیون و ۲۰۰ هزار معتاد قطعی به همراه یک میلیون و ۸۰۰ هزار معتاد تفننی در کشور داریم که در مجموع حدود هفت میلیون نفر می شود؛ اگر اینها در خوشبینانه ترین حالت هر کدام روزی یک گرم مواد مخدر مصرف کنند، می شود روزی هفت تن و سالی ۲۵ هزار تن.
نوروزی ادامه داد: حالا سوال این است که وقتی دولت هیچ نظارتی بر وضعیت مصرف معتادان ندارد، روزی هفت تن مواد از کجا وارد می شود و توسط چه کسانی توزیع می شود؟!
وی تاکید کرد: حرف ما این است که مجموعه حاکمیت شامل قوه مجریه، بهزیستی، نیروی انتظامی و قوه قضاییه باید بر این وضعیت نظارت کرده و مصرف مواد توسط معتادان را تحت کنترل خود درآورند.
سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس خاطرنشان کرد: در حال حاضر قاچاقچی بر فرد معتاد تسلط دارد و هر روز یک ماده بدتر و مخرب تر در اختیار او قرار می دهد؛ حرف ما این نیست که دولت به توزیع کننده تریاک تبدیل شود، ما می گوییم باید این روند تحت نظارت و کنترل باشد.
نوروزی گفت: وقتی در یک زندان که یک هزار نفر زندانی دارد، فقط ۳۰۰ نفر پاک هستند و مابقی مصرف می کنند، سوال این است که این مواد از کجا وارد زندان می شود؟
وی خاطرنشان کرد: پس از تصویب این طرح در صحن مجلس و درصورت تایید آن در شورای نگهبان، آیین نامه اجرایی آن باید ظرف شش ماه توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت دادگستری با همکاری قوه قضاییه نوشته شده و در دولت به تصویب برسد تا اهداف طرح به طور دقیق تری پیاده شود.
خبرگزاری مهر
منتشر شده در یکشنبه, 15 مرداد 1396 14:25
ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش