سه شنبه, 28 فروردين 1403-

محکومیت یک متهم به کاشت 600 اصله درخت در کرج

دیده بان هشتم : رئیس شعبه ۱۱۲ دادگاه کیفری ۲ کرج گفت: فردی که اقدام به خشکاندن ۶ اصله درخت کهن چنار در کرج کرده بود به کاشت ۶۰۰۰ اصله درخت محکوم شد.
سایت حقوقیبه گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم به نقل از روابط عمومی دادگستری استان البرز، صادق حسنوند رئیس شعبه ۱۱۲۲ دادگاه کیفری ۲ کرج با اعلام خبر صدور حکم محکومیت فردی که ۶ اصله درخت چنار قدیمی را در منطقه جهانشهر کرج از بین برده بود گفت: متهم به پرداخت جریمه ۶ میلیون تومانی و نیز کاشت ۶۰۰ اصله درخت به عنوان خدمات عمومی در کوهپایه شمالی شهر کرج محکوم شد.
وی درباره جزئیات طرح و رسیدگی به این پرونده بیان کرد: سال گذشته سازمان پارک و فضای سبز شهرداری کرج شکایتی را علیه فردی مطرح کرد که اقدامات وی منجر به نابودی ۶ اصله درخت چنار قدیمی شده بود.
رئیس شعبه ۱۱۲ دادگاه کیفری ۲ کرج افزود: با طرح این شکایت تحقیقات جامعی توسط دادسرا و هیئت سه نفره کارشناسی انجام شد و با توجه به حساسیت موضوع، معاون دادستان کرج نیز از طرف داستان عمومی و انقلاب مرکز استان ماموریت پیدا کرد تا گزارشی را در این زمینه تهیه و ارائه کند.
وی تصریح کرد: در همه گزارش‌ها محرز شد که خشکاندن درختان با استفاده از مواد نفتی و شیمیایی انجام شده و متهم که مجری طرح برج‌های جانشهر است می‌خواسته با این اقدام شرایطی را فراهم آورد تا با نمایان شدن نمای این برج‌های سه‌گانه، به منافع اقتصادی بیشتری دست یابد.
حسنوند با اشاره به حساسیتی که در موضوع حفظ سرمایه‌های ملی و طبیعی در بین قضات وجود دارد گفت: با توجه به اینکه اقدام انجام شده در راستای منافع شخصی و تخریب فضای سبز شهری بوده با در نظر گرفتن همه جوانب پرونده، متهم با استناد به ماده ۶ لایحه قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهر‌ها که ناظر بر ماده ۶۸۶ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۵ است و نیز ماده ۲۳ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ به پرداخت ۶ میلیون تومان جریمه نقدی و کاشت ۶۰۰ اصله درخت در کوهپایه شمالی کرج با نظارت سازمان فضای سبز و اجرای احکام کیفری محکوم شد.
منتشر شده در دوشنبه, 30 مرداد 1396 13:48
ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش