text1

جمعه, 10 فروردين 1403-

گلدوزیان: در تفسیر قوانین نیت واقعی قانونگذار مورد توجه قرار گیرد

دیده بان هشتم : دبیر علمی کنگره بین‌المللی حقوق ایران گفت: منشور حقوق شهروندی امتیازات پیش بینی شده در قانون اساسی را عنوان کرده و فقط تفسیر قانون است که اگر مقامات می‌خواهند تفسیر کنند، تفسیر منطقی داشته باشند.
سایت حقوقیبه گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم ، ایرج گلدوزیان طی سخنانی در کنگره بین‌المللی حقوق ایران، گفت: لازم به یادآوری است که در دوران باستان در ایران اولین حقوق شهروندی را کوروش کبیر عنوان کرد. اکنون نیز در محلی در سازمان ملل نوشته‌ای از حقوق شهروندی کوروش آمده که مایه افتخار می‌تواند باشد و مبین تمدن و فرهنگ ایران زمین است.
وی خاطرنشان کرد: قرآن مجید نیز  از زمان خلقت بشر حقوقی را برای بشر قائل شده که این حقوق جاودان است.
گلدوزیان با بیان اینکه انسان مبنای همه چیز است، ادامه داد: در شرایط فعلی می بینیم که قانون اساسی ما بیشترین و بهترین حقوق را برای مردم به رسمیت شناخته، ولی در عمل مواردی ممکن است به فراموشی سپرده شده باشد؛ لذا از حقوق شهروندی آنچه که می خواهیم، حاکمیت قانون است.
وی خاطرنشان کرد: اگر تعارض‌های بین قانون عادی و قانون اساسی مورد بررسی قرار گیرد و فاصله کم شود، مفید است؛  البته تفاوت همه جا هست، ولی تا جایی که امکان پذیر است باید راه‌هایی پیدا شود که اختلافات را کمتر کند. به عنوان نمونه می‌توان به اقلیت‌های مذهبی اشاره کرد که در قانون اساسی تاکید شده همه ایرانیان باید در مقابل قانون یکسان باشند.
این استاد برجسته حقوق گفت: در مقدمه اعلامیه جهانی حقوق بشر در سال 1789 جمله‌ای هست که علت بدبختی های عمومی و فساد دولت ها را در ارتباط با اداره جوامع، منحصرا فراموشی یا تحقیر حقوق انسانی مردم می‌دانند و اگر انقلابی رخ می دهد ریشه آن در تبعیضات و نابرابری‌هاست.
گلدوزیان گفت: منشور حقوق شهروندی امتیازات پیش بینی شده در قانون اساسی را عنوان کرده و فقط تفسیر قانون است که اگر مقامات می‌خواهند تفسیر کنند، تفسیر منطقی داشته باشند؛ یعنی در تفسیر قوانین نیت واقعی قانونگذار را مورد توجه قرار دهند.
وی تاکید کرد: هدف این است که حاکمیت قانون آن هم قانون اساسی در راس مورد توجه باشد و قانون عادی هم اگر در اراده قانون اساسی تفسیر شود، مشکلات کاهش می یابد؛ در واقع در تمامی تصمیمات باید عدالت را مبنای تصمیمات قرار داد.
ایسنا
منتشر شده در پنج شنبه, 04 آبان 1396 09:22
ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش