text1

یکشنبه, 16 ارديبهشت 1403-

مصاحبه با سرپرست تیم فوتبال کانون وکلای مرکز

دیده بان هشتم : دومين تورنمت مسابقات فوتبال كانونهاى وكلا ايران (و به روايتى اولين دوره به جهت نيمه تمام ماندن تورنمنت اصفهان) با ميزبانى كانون وكلاى دادگسترى فارس و با حضور هشت تيم از كانون مركز (دو تيم) ، كانون فارس (دو تيم) ،مركز مشاوران فارس ، كانون مازندران ، كانون البرز ، كانون بوشهر در تاريخ ٢٧ آبان ماه سال جارى و به مدت يكهفته و در دو گروه چهار تيمى برگزار خواهد شد. ازينرو پايگاه خبرى ديده بان هشتم در نظر دارد با اعزام نماينده به محل مسابقات ، ضمن خبر رسانى اين دوره از بازيها از طريق پايگاه خبرى ، كانال تلگرام و اينستاگرام ديده بان هشتم ، گفتگوهايى را با مسئولين تيمهاى شركت كننده بمنظور اطلاع جامعه وكلا از كم و كيف تيمهاى شركت كننده انجام دهد كه در اولين گفتگو به سراغ آقاى دكتر بابك جعفرى سرپرست تيم فوتبال كانون مركز و مصاحبه جذاب و خواندنى با ايشان رفته ايم .
 
سایت حقوقیلطفاً خودتان را بعنوان يكى از اعضاى كادر فنى تيم كانون وكلاى مرکز براى مخاطبين معرفی کنید.
اینجانب بابک جعفری عضو کانون وکلای دادگستری مرکز و با تحصيلات در مقطع دکتری حقوق خصوصی از سال ١٣٨٥ تاکنون عضو تیم فوتبال کانون وکلای دادگستری مرکز هستم و هم اکنون بدليل مصدومیت از ناحيه رباط صلیبی زانو كه در شرف مسابقات جهانی اسپانیا ٢٠١٨ حادث گرديد ضمن حفظ سمت عضویت در کمیته فوتبال و مسئوليت مالی تیم ،بعنوان سرپرست تیم انجام وظیفه می کنم.
 
از سوابق ورزشى كانون وكلاى مرکز به ويژه ورزش فوتبال توضيح دهيد و آيا تاكنون در تورنمت هاى بين المللى هم شركت داشته ايد.

اولاً آنچه تحت عنوان سوابق ورزشی کانون وکلای دادگستری مرکز از آن یاد می شود منحصر به رشته ورزشی فوتبال بوده که در طی چند سال اخیر و با فعال تر شدن کمیسیون ورزش و ورود قشر جوان به این حرفه به سایر رشته ها نیز تسری یافته است . ثانیاً آنچه مربوط به سنوات بیش از یک دهه گذشته است را مشخصاً نمی توان منتسب به کانون وکلا نمود چرا که بافت مديريتى سنتی وقت کانون وکلای دادگستری نه تنها تمایلی به توسعه ورزشی بین وکلاء داشت ، بلكه بعضاً ورزش و مشخصاً رشته فوتبال را خلاف شأن وکیل می دانستند که به هرکیفیت اصرار بر عمل صحیح متأثر از ارداه جمعی اعضاء این تیم ،کانون ناگزیر از پذیرش آن شد .
در پاسخ به بخش دوم سوال بايد عرض كنم كه تیم فوتبال کانون در سال ١٣٨٣ توسط عده ای از وکلاء تأسیس شد .(بی انصافی است از زحمات وقت آقایان طلایی و صادقی وکلای دادگستری در زمان تشکیل اعم از مادی و معنوی یاد نکنیم)چون آن زمان سایر کانون ها بعضاً یا تشکیل نشده و یا با فرض تشکیل فاقد تیم فوتبال بودند و از طرفی مسابقاتی هم در داخل برگزار نمی شد این تیم با نام کانون وکلای دادگستری مرکز (Iranian Central Bar Association)به مسابقات جهانی موندیا وکت(Mundiavocat)اعزام می شد که حائز مقام های درخور و شایسته متناسب با امکانات تخصیصی و ظرفیت های موجود اعم از نهم – هجدهم- نوزدهم و بیستم در بین ٦٠ کشور نیز بوده است .پس از چند سال این تیم به نام وکلای تهران (Tehran lawyers)تغییرنام و لوگو داد و در مسابقات آسیایی به مقام قهرمانی (٢٠٠٧ بانکوک) و نائب قهرمانی (٢٠١٥-پاتایا) دست یافت . دو قهرمانی در مسابقات حرف و مشاغل تهران در رده سنی آزاد (کلاسیک) و صعود به لیگ برتر پیشکسوتان برای رده سنی پیشکسوت و بقاء در این لیگ طی ٣ سال از معدود افتخارات این تیم است که با اراده جمعی، یکدلی و مدیریت صحیح کلیه اعضاء تیم صورت گرفته است . یادآوری می گردد این تیم دارای ساختار منسجم ،اساسنامه، کمیته فوتبال،کمیته انضباطی بدوی و تجدیدنظر ،کمیته فنی و غیره می باشد که در چهارچوب اساسنامه فعال بوده و با یکدیگر در هدایت تیم تعامل سازنده دارند.
بنده افتخار داشتم در مسابقات داخلی و خارجی عضو تیم بوده و عضو تیم قهرمان آسیا بودم که با شایستگی و سختی زیاد بدست آمد.
سایت حقوقی
 
هدف تان از شرکت در این تورنمنت چیست ؟ آيا هدف گذارى تيم متبوع از حضور در مسابقات جنبه قهرمانى دارد و يا اينكه ترويج فرهنگ ورزش را در سطح كانون خود دنبال مى كنيد ؟
تیم فوتبال کانون مرکز با داشتن تمرینات مستمر در طول سال و بدون وقفه و تعطیلی ،در هر دوجنبه( ترویج فرهنگ ورزشی و همدلی و نیز کسب عناوین درخور ) پای به عرصه مسابقات حاضر و به دعوت کانون وکلای فارس نهاده است.
 
حضور در این گونه مسابقات را چقدر در هماهنگى و تعامل هر چه بيشتر كانونهاى وكلا در انجام امور اصلى شان مثبت ارزيابى مى كنيد ؟
منطقاً برگزاری مسابقات تأثیری در ارتباط کانون ها نداشته چراکه کانون ها متأسفانه تا سرحد امکان محافظه کارانه با موضوع ورزش و مشخصاً فوتبال برخورد می کنند ولی در ارتباط با ایجاد وفاق و ایجاد و ارتباط صحیح متأثر از دوستی عمیق ایجاد شده در فوتبال بین وکلای شرکت کننده در چنین تورنمنت هایی موثر خواهد بود، چه اینکه ما تجربه چنین ارتباط هایی را با وکلای کشورهای خارجی در مسابقات جهانی داریم.
سایت حقوقی
 
هر سال در چند تورنمنت یا مسابقه شرکت می کنید؟ آیا فعالیت تیم شما دائمی است یا فقط برای مسابقات کنار هم جمع می شوید؟
در طول سال تیم پیشکسوتان وکلای تهران در لیگ برتر پیشکسوتان به مسابقات منظم خود می
پردازد و تمرینات مستمر (حداقل هفته ای ٢ الی ٣ جلسه ) دارند و تیم کلاسیک ما در هم در ١ الی ٢ تورنمنت داخلی از جمله جام حرف و مشاغل تهران و غیره شرکت می کند ، در مسابقات متعدد دوستانه و تدارکاتی شرکت می کند و حداقل هفته ای دو جلسه تمرین دارند و بعنوان یک تیم با سابقه ای ١٥ساله ،حداقل هر ٢ سال یکبار در مسابقات جهانی و آسیائی شرکت می کند.
 
بنظر شما نهاد اسكودا يا همان اتحاديه سراسرى كانونهاى وكلا كه هدف گذارى اصلى آن ايجاد اتحاد و هماهنگى بيشتر بين كانونهاى وكلا است آيا توانسته از ظرفيت ورزش براى نيل به اهداف اصلى خود بهره ببرد ؟

به نظر بنده اسکودا از ورزش و مشخصاً فوتبال که هیچ ، از ظرفیت های دیگر موجود خود جهت ایجاد اتحاد کانون ها استفاده نکرده بلکه گرایش های جناحی ، چندشغله بودن روسای اسکودا و مهمتر بودن سایر مشاغل ایشان در دولت ، مجلس و سایر نهاد ها به عنوان مشاور و غیره نسبت به سمت ایشان در اسکودا ، باعث ایجاد افتراق شده و به روزمرگی افتاده است. متأسفانه از ظرفیت افسانه ای ورزش و خصوصاً فوتبال که می تواند تحت عنوان جام سراسری اسکودا و با بودجه آن همه ساله برگزار گردد هیچ استفاده ای نمی شود.
 
به نظر شما ورزش و حرفه وكالت چه نقش مثبتی را مى توانند براى هم ايفا كنند و آيا امروزه اين ارتباط ملموس و قابل مشاهده است؟

با افتخار اعلام می کنم وکیل پرکاری هستم و قطعاً بدون ورزش که از کارآموزی و در چهارچوب تیم وکلای کانون مرکز همراه بنده بود ،نمی توانستم مصائب شغل خطیر و پردردسر و استرس زای وکالت را پشت سر بگذارم و قطعاً دوستان بنده هم در تیم کانون همین نظر بنده را دارند و مهمتر از آن داشتن حداقل ٢٠٠ نفر دوست یکدل در شغل وکالت که همیشه با تو هستند و در هر مشکلی ، تأکید می کنم هر مشکلی به یاری تو بشتباند ، یک ثروت واقعی در این شغل است که دوستان غیر ورزشکار از آن محروم هستند . ورزش ذهن را باز می کند ، قوه استدلال حقوقی ما را تقویت می کند و تقسیم اطلاعات حقوقی با دوستان و هم تیمی ها بی نظیر است.
سایت حقوقی
 
آيا روايتى را مى توانيد بيان كنيد كه بازى در تيم فوتبال كانون در زندگى شخصى و كارى تان اثر گذار بوده باشد؟

روایت بسیار است، در مصدومیت ها و بزنگاه های سخت زندگی است که خانواده های ما متوجه می شوند ،چه دوستان و برادارانی در لباس وکالت ، در کنار ما هستند و به این میبالیم ،روزی برای پرونده ای بسیار سخت و پیچیده به شهر و دادگاه ازمیر ترکیه رفته بودم ،مشغول انجام کار از طریق مترجم و موکل بودم که فردی دست پشت شانه من گذاشت ،خودش را وکیل کانون وکلای ازمیر ترکیه معرفی کرد ،گفت در سال ٢٠٠٦ و ٢٠١٠ در مسابقات جهانی با تیم ما بازی کرده ،مرا یادش بود و حتی گفت روی من خطای شدیدی کردی و بازیکن محکمی بودی ، بی اندازه به من محبت کرد و باعث شد کار ما همان روز به نحو احسن انجام شود.
 
چه عواملی می تواند ثبات و پایداری وکلا را در ورزش بیشتر کند و آنها را به ورزش سوق دهد؟
ایجاد انگیزه برای نسل جوان و ایجاد کرامت و احترام برای نسل پیشین و پیشکسوت ، مدیریت و ایجاد سازوکار منظم ،بیمه ورزشی کامل، توجه ویژه و عملی کانون های وکلاء و کمیسیون های ورزش و نه به شکل کلیشه ای و صرفاً در زمان انتخابات هیأت مدیره جهت بهره برداری و استفاده ابزاری از ورزش و ورزشکار قطعاً موجب ثبات و پايدارى ورزش كانون خواهد بود.
 
آيا ورزش در كانون متبوع شما نهادينه شده است و كمسيون ورزش فعال و كميته هاى فرعى تخصصى با بودجه مشخص در ساختار كانون وكلاى متبوع شما پيش بينى شده است؟
در حال حاضر بله ،کمیسیون ورزش نسبتاً فعال است ، از کمیته های سایر رشته ها بی خبرم ولی کمیته فوتبال با نظمی مثال زدنی و صرف وقت بسیار ، دغدغه تیم فوتبال را داشته و با اتخاذ تصمیم های مناسب و عملیاتی کردن آنها به وظایف خویش عمل می کند ولی از لحاظ تخصیص بودجه هم چنان اکثر هزینه های متعلقه به رشته فوتبال به دوش اعضاء تیم می باشد ،که شایسته کانون وکلای دادگستری مرکز با این قدمت نیست،یادم هست در سال ٢٠٠٦ جهت مسابقات جهانی و برای اخذ بودجه شرکت در این مسابقات به دیدار رئیس محترم وقت کانون و برخی اعضاء هیأت مدیره رفتیم ،اعلام کردند، وکیلی هست که به جهت بیماری سرطان تقاضای وام اضطراری کرده و ما هنوز برای او مصوب نکردیم ، آن وقت شما بودجه برای فوتبال می خواهید؟ همان جا بی پرده اعلام کردم اولاً که باید به ایشان وام که نه، تمام هزینه های او را بدهید، حتی به قیمت فروش میز و صندلی رئیس کانون و هم به ما بودجه بدهید برای ورزش، ثانیاً اگر اسلاف شما برای ورزش هزینه می کردند ، هم اکنون مجبور نبودید هزینه صرف بازگشت سلامتی وکلا کنید.
سایت حقوقی
 
آيا پیشنهادی جهت برگزاری بهتر اين دوره از مسابقات دارید؟
پیشنهاد بنده برگزارى مسابقات سراسری وکلا به شکل ليگ (رفت و برگشت) می باشد که درطول سال وکلای محترم درگیر ورزش بوده و با برنامه ريزى درست براى يكسال ورزشى برنامه ريزى كنند.

 

منتشر شده در دوشنبه, 21 آبان 1397 11:04

 

 apple1  android1  tel11  insta1

00911556

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش