text1

یکشنبه, 16 ارديبهشت 1403-

رییس دیوان عدالت اداری خبر داد: تأمین اجتماعی رتبه اول شکایات مردمی

سایت حقوقیدیده بان هشتم : رییس دیوان عدالت اداری کشور گفت: سال گذشته بیشترین شکایت مردم از سازمان تأمین اجتماعی با 35 هزار و 930 دادخواست بوده است. 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدکاظم بهرامی افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی 31 هزار و 970 مورد بود و سازمان‌ها و دستگاه‌های زیرمجموعه ریاست جمهوری در رتبه سوم قرار دارند. 
به گفته وی بر اساس آمار شهرداری‌ها به غیر از تهران، وزارت بهداشت ، وزارت آموزش‌وپرورش، وزارت امور اقتصاد و دارایی، وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت کشور در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند.
رییس دیوان عدالت اداری درباره اخذ عوارض برای طرح زوج و فرد از سوی شهرداری گفت: این پرونده در دیوان مطرح شده است اما هنوز به نتیجه نهایی نرسیدیم و به‌زودی نتیجه را اعلام می‌کنیم. 
وی در خصوص عدم ورود دیوان عدالت به بحث تحویل خودرو‌ها نیز گفت:دیوان به شکایاتی رسیدگی می‌کند که مربوط به نهادهای دولتی و مؤسسات عمومی و غیردولتی باشد؛ اگر دستگاه یا شرکت‌ طرف شکایت خصوصی باشد، افراد برای شکایت باید به دادگستری‌ها مراجعه کنند؛ در خصوص خودرو نیز موضوع به این ترتیب است.
بهرامی درباره قضات این سازمان اظهار کرد: ۱۲۱ قاضی در دیوان عدالت فعالیت دارند و اکنون سه برابر ظرفیت و استاندارد به پرونده‌ها رسیدگی می‌کنند؛ نیاز به افزایش قضات داریم زیرا کار بسیار سنگین است و با این فشار، قضات در زحمت زیادی هستند.
وی ادامه داد: کار باید با دقت بیشتری پیش رود اگر کاهشی در پرونده‌های باقیمانده داشته‌ایم منوط به تلاش شبانه‌روزی قضات بوده است والا تعداد شعب کافی نیست و باید تعداد قضات افزایش یابد.  
به گزارش فارس، رییس دیوان عدالت اداری در خصوص طرح تحولی دستگاه قضا نیز اظهار کرد: هر تصمیمی که رییس قوه قضاییه بگیرد اگر دیوان عدالت مشمول آن شود حتماً به آن عمل می‌کنیم البته ما از قبل اقداماتی انجام داده‌ایم، از دو سال پیش بحث معاونت‌های تخصصی را دنبال کرده‌ایم که ساختار تشکیلاتی را تغییر دهیم و آن به تصویب رییس قوه رسیده است. 
حمایت
منتشر شده در چهارشنبه, 12 تیر 1398 10:06

 

 apple1  android1  tel11  insta1

00911556

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش