text1

یکشنبه, 16 ارديبهشت 1403-

رئیس قوه قضاییه :ترور حاج قاسم جنایت علیه بشریت است

سایت حقوقیدیده بان هشتم : رییس قوه‌قضاییه بابیان اینکه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نماد حمایت از مظلومان و مبارزه با تروریسم در عالم است، ترور سردار سلیمانی را جنایت علیه بشریت و نقض میثاق‌های بین‌المللی توسط آمریکا دانست و تاکید کرد که محبوبیت شهید سلیمانی، خشمی مقدس را علیه آمریکا و همه مستکبران رقم خواهد زد.

به گزارش روابط عمومی قوه‌قضاییه، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در نشست روسای کل دادگستری‌های سراسر کشور و دادستان‌های مراکز استان‌ها، شهادت سردار سرافراز سپاه اسلام، حاج قاسم سلیمانی و شهدای همراه ایشان را به محضر مبارک حضرت ولیعصر (عج)، مقام معظم رهبری و امت اسلامی تسلیت گفت و تصریح کرد: این حادثه، حادثه بسیار سختی برای امت اسلامی است زیرا حاج قاسم یک چهره طرفدار مظلومان و مدافع حریم امت اسلامی در دنیای امروز به شمار می‌آمد.
رییس قوه‌قضاییه بابیان اینکه در همه جای دنیا نام سردار سلیمانی همراه باهمت، رشادت، شجاعت، ایستادگی و مقاومت برای دفاع از امت اسلامی و مظلومان عالم برده می‌شود، این شهید بزرگوار را نماد مبارزه با تروریسم دانست و ادامه داد: اگر بخواهیم فهرستی از نمادهای مبارزه با تروریسم در دنیا تهیه کنیم، بی‌تردید نام حاج قاسم در رأس این فهرست است. حال سؤال اساسی این است که چگونه چنین فردی که نه به‌عنوان یک قهرمان ملی بلکه یک قهرمان منطقه‌ای و جهانی در عرصه مبارزه با تروریسم و حامی مظلومان است، به نحوی بسیار جنایتکارانه و در یک حرکت تروریستی از نوع دولتی توسط کسانی به شهادت رسید که داعیه‌دار حمایت از حقوق بشر هستند.
آیت‌الله رئیسی افزود: این موضوع که یک نماد مبارزه با تروریسم و حامی مظلومان ترور می‌شود، از نگاه یک جامعه حقوقی منصف که با حقوق، فقه و میثاق‌های بین‌المللی سروکار دارد، قطعاً نقض آشکار اسناد حقوق بین‌الملل و مصداق بارز جنایت علیه بشریت است و باید به‌صورت جدی موردتوجه حقوقدانان دنیا قرار گیرد.
رییس قوه‌قضاییه اظهار کرد: تمام وجود شهید سلیمانی، شبانه‌روز وقف دفاع از مردم مظلوم و تحت ستم دنیا و مورداحترام مظلومان عالم بود. قطعاً حرکت عاملان این جنایت، بی‌پاسخ نخواهد بود و پاسخ سختی دریافت خواهند کرد. دشمنان تصور می‌کنند اگر حاج قاسم نباشد، پرچم مقاومت و دفاع از امنیت مردم منطقه به زمین می‌ماند درحالی‌که این خیال باطلی است زیرا پرچم مقاومت، همچنان برافراشته است و مردم عراق، یمن، فلسطین، لبنان، سوریه و به‌طورکلی مظلومان امت اسلامی، خودشان مدافع حرکت انقلابی خود خواهند بود.
آیت‌الله رئیسی، نسل جوان کشورهای منطقه را رویش‌هایی دانست که جبهه‌ای بسیار محکم در مقابل آمریکا و تروریسم ایجاد خواهند کرد و یادآور شد: تاریخ چهل‌ساله انقلاب نشان داده هر جا یک نیروی انقلابی به شهادت رسیده است، سربازان و سرداران بسیاری راه او را ادامه داده‌اند. در این حادثه نیز خذلان و ذلت ابدی برای آمریکایی‌هاست که با یک حرکت غیرقانونی ضد حقوق انسانی و قوانین بین‌المللی، جنایتی بزرگ را مرتکب شدند و عزت امت اسلامی هرگز از بین نخواهد رفت. رییس قوه‌قضاییه بابیان اینکه شهادت سرداران رشید و سربازان سلحشور در جهان اسلام، جرقه‌های دشمنی با استکبار را شعله‌ور می‌سازد و این آتش، دامان آمریکا را خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: این اطمینانی است که قرآن و ائمه معصومین (ع) به ما داده‌اند و یقین داریم که خداوند راه را نشان خواهد داد. پیروزی و عزت از آن جبهه مقاومت و شکست و ذلت از آن آمریکا و صهیونیست‌ها خواهد بود.
آیت‌الله رئیسی، این حادثه را مصیبتی تلخ دانست و درعین‌حال اظهار کرد: به رحمت و عنایت خدا و رویش‌ها و ایستادگی‌های روزافزون امت اسلامی امید داریم و یادمان نمی‌رود، آن روز که شهدایی توسط منافقین و آمریکا و اذنابش در کشور و منطقه تقدیم اسلام کردیم، امام راحل چگونه باصلابت ایستادند و همگان را دعوت به صبر کردند. نتایج این صبر را نیز دیدیم و امروز هم مقام معظم رهبری (حفظه الله تعالی) همه مردم را دعوت به صبر و ایستادگی فعال در مقابل دشمن می‌کنند و نتایج این ایستادگی و مقاومت را نیز دیده‌ایم و خواهیم دید.
رییس قوه‌قضاییه در پایان، شهادت امثال سردار سلیمانی را موجب مضاعف شدن مسئولیت خدمت به مردم توسط مسئولان برای تحقق اهداف بلند شهدا ازجمله اجرای عدالت، احقاق حق و ابطال باطل دانست و بابیان اینکه امیدواریم روح مطهر این شهید با ارواح شهدای کربلا محشور شود، تصریح کرد: باوجودآنکه رسانه‌های بیگانه به‌صورت علی‌الدوام علیه سردار سلیمانی کار می‌کردند اما ایشان طبق اکثر نظرسنجی‌ها به‌عنوان سردار حامی مظلومان، سرباز ولایت و امامت و مطیع امر ولی‌فقیه زمان، چهره‌ای محبوب شناخته می‌شد. ان‌شاءالله این محبوبیت، خشمی مقدس علیه مستکبران و آمریکا را رقم خواهد زد. از خدا می‌خواهیم توفیق دهد راه این شهید بزرگوار و شهدای همراه ایشان ادامه یابد و ما به‌عنوان مسئولان کشور، وظیفه خود را به نحو مطلوب انجام دهیم.

 حمایت

منتشر شده در شنبه, 14 دی 1398 10:04

 

 apple1  android1  tel11  insta1

00911556

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش