text1

یکشنبه, 16 ارديبهشت 1403-

سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور: باید مرجع قیمت‌گذاری خودرو تعیین شود

سایت حقوقیدیده بان هشتم : سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور، گفت: علت اصلی نابسامانی قیمت خودرو این است که مرجعی برای تعیین قیمت باوجود درخواست‌های مکرر وجود ندارد.

جواد جاویدنیا در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما گفت: درخواست ما، سایت‌ها، پلیس فتا و مرکز ملی فضای مجازی این است که مرجع قیمت‌گذاری خودرو در سایت‌ها مشخص شود. وی در خصوص مقصر اصلی تلاطم قیمت خودرو، عنوان کرد: در خصوص سایت‌ها باید به یک ویژگی فناوری اطلاعات که همان شفافیت و قابلیت بر نظارت و کنترل است، اشاره کرد و مدیران سایت‌ها مکرر درباره قیمت خودرو از ما درخواست دارند که ورود کنیم چراکه افزایش قیمت‌ها و تلاطمات بازار را به ضرر خودشان می‌دانند. وی گفت: بر همین اساس از ما می‌خواهند که مرجعی برای قیمت‌گذاری تعیین شود که مردم بتوانند بر اساس آن قیمت‌ها، خریدوفروش کنند. جاویدنیا افزود: مدیران سایت‌ها می‌گویند که اگر این قیمت به ما اعلام شود ما با یک سری فرمول‌ها می‌توانیم قیمت خودروی کارکرده را هم بر مبنای مبلغ خودروی صفر تعیین کنیم و شرکت‌های دانش‌بنیان در این خصوص به مؤلفه‌هایی رسیده‌اند که تعیین قیمت به‌راحتی انجام می‌شود. سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور گفت: مشکل اساسی از آنجایی است که مرجع مشخصی برای قیمت‌گذاری خودرو وجود ندارد و ما خودرو را به‌ویژه آن خودروهایی که عموم مردم استفاده می‌کنند کالای اساسی می‌دانیم چراکه از طریق آن ارتزاق می‌کنند و باید قیمت‌گذاری صورت گیرد. جاویدنیا افزود: نمی‌توانیم بگوییم خودرو یک کالای لوکس است و هرکسی با هر قیمتی می‌خواهد؛ بتواند خریدوفروش کند و این به‌دوراز عدالت است. وی گفت: درخواست مکرر سایت‌ها، کسب‌وکارها، مرکز ملی فضای مجازی و پلیس فتا و خود ما این است که مرجع قیمت‌گذاری خودرو تعیین شود. جاویدنیا با اشاره به این‌که حذف قیمت خودرو در سایت‌ها ضررهایی دارد، افزود: وقتی قیمت خودرو درج می‌شود به‌راحتی می‌توان تلاطم بازار را متوجه شد و این به ضرر دلال‌هاست و آیینه‌ای است که تورم و نابسامانی بازار را نشان می‌دهد و به همین خاطر دلالان سعی می‌کنند صورت‌مسئله را عوض کنند و مقصر افزایش قیمت را به گردن سایت‌ها بیندازند درصورتی‌که اصلاً چنین چیزی نیست. وی گفت: بخشی از افراد هم در کانال تلگرامی برای این موضوع‌ها برنامه‌ریزی‌هایی دارند و اقداماتی انجام می‌دهند و وقتی قیمت مشخص نیست و عرضه و تقاضا قیمت را تعیین می‌کند این‌ها عرضه و تقاضای کاذب، کمبود عرضه کاذب و افزایش تقاضای کاذب در بازار ایجاد می‌کنند که به‌صورت ویژه این موضوع در دست بررسی ضابطان مربوطه قرارگرفته است. جاویدنیا افزود: ضرر دیگر درج نکردن قیمت در سایت‌ها این است که قیمت‌ها در کانال‌های غیررسمی و شبکه‌های اجتماعی خارجی درج می‌شود که دیگر هیچ نظارتی بر آن‌ها نیست. معاون دادستان کل کشور گفت: علت اصلی نابسامانی قیمت خودرو این است که مرجعی برای تعیین قیمت باوجود درخواست‌های مکرر وجود ندارد و امیدواریم این نقیصه سریع‌تر جبران شود تا بتوانیم شاهد وضع ثابتی در بازار خودرو باشیم.

    اتمام‌حجت دادستانی با شایعه‌پراکنان پیرامون کرونا 
سرپرست معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور همچنین درباره انتشار اخبار و شایعاتی در خصوص شیوع ویروس کرونا در فضای مجازی اظهار کرد: دادستانی کل کشور تمام موارد و اخبار مرتبط با این موضوع را رصد می‌کند و اگر موردی به ما گزارش شود پیگیری می‌کنیم. وی افزود: مواردی که مشمول بحث شایعه باشد و با اخبار رسمی تطابق نداشته باشد به‌عنوان شایعه و نشر اکاذیب محسوب می‌شود و با منتشرکنندگان این‌گونه اخبار برخورد لازم انجام می‌شود.

جاویدنیا ادامه داد: متأسفانه عمده اخبار منتشره در فضای مجازی درباره بیماری کرونا در کشور شایعه و جوسازی است. وی گفت: موارد انتشار شایعات درباره بیماری کرونا در کشور بعد از رصد به دادستانی‌های مربوطه گزارش و علیه منتشرکنندگان اعلام‌جرم می‌شود و نسبت به شناسایی و دستگیری افراد اقدام می‌شود. جاویدنیا بیان کرد: مجازات منتشرکنندگان شایعات، مجازات نشر اکاذیب در فضای مجازی است.

حمایت

منتشر شده در یکشنبه, 04 اسفند 1398 09:18

 

 apple1  android1  tel11  insta1

00911556

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش