text1

یکشنبه, 16 ارديبهشت 1403-

رییس قوه‌قضاییه در جریان سفر به استان فارس و بررسی مشکلات قضایی برحمایت از کارآفرینان تاکید کرد

سایت حقوقیدیده بان هشتم: دفاع تمام قد از تولید دربرابر بانک ها

 
رییس قوه‌قضاییه در ادامه سفرهای استانی خود و به‌منظور بررسی وضعیت دستگاه قضایی استان فارس، در رأس یک هیات قضایی به این استان سفر کرد.
آیت‌الله رئیسی در ابتدای سفر استانی به فارس، با قضات و کارکنان دادگستری این استان دیدار کرد. رییس قوه‌قضاییه پس از استماع اظهارات حاضرین در جلسه، ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در استان فارس به‌ویژه از سوی قضات و کارکنان دادگستری این استان، اظهار کرد: توجه به مردم، مردمی بودن و باور داشتن مردم یکی از نکات بسیار مهم برای همه است و باید به آنچه لازمه مردمداری است و همچنین درخواست‌های مردم و گره‌گشایی از زندگی آن‌ها توجه کنیم.
به گزارش میزان، وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در تأمین امنیت استان و تقدیر در این زمینه، افزود: اقدامات صورت گرفته برای کاهش جرائم خشن و افزایش ضریب‌های امنیتی نکته قابل‌توجهی است. رییس قوه‌قضاییه با تاکید نسبت به‌سلامت دستگاه قضایی و سازمان‌های وابسته و ارتقای این سلامت، تصریح کرد: گزارش دادستان انتظامی قضات در جلسه اخیر شورای عالی قوه‌قضاییه حاکی از آن بود که یک درصد تخلف در مجموعه قضایی داریم؛ ولی باید گفت که آن یک درصد هم برای ما زیاد است. بنای دستگاه قضایی برخورد با همه تخلفات خصوصاً در درون خودش است.

   ناسلامتی برای نظام اداری و قضایی تحمل نخواهد شد
آیت‌الله رئیسی با تاکید بر اینکه ناسلامتی برای نظام اداری و قضایی تحمل نخواهد شد، تصریح کرد: این ناسلامتی برای همه‌جا بد و برای دستگاه قضایی بدتر است. سلامت برای همه‌جا یک اصل است و برای دستگاه قضایی به‌عنوان یک ارزش بالاتر است که باید همواره موردتوجه قرار گیرد. وی با اشاره به حفظ کرامت قاضی، کارکنان و مرتبطان دستگاه قضایی، ارباب‌رجوع، متهم و زندانی افزود: برخورد با یک متخلف و یک متجاسر و یک مجرم هم باید صبغه حفظ کرامت داشته باشد. وی تاکید کرد: فضاسازی‌ها، نباید رسیدگی‌ها، تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها مجموعه دستگاه قضایی را تحت تأثیر قرار دهد. برای دستگاه قضایی کشف حقیقت، حق‌خواهی و حق‌گرایی و ایستادگی در مسیر حق مهم است.

رییس قوه‌قضاییه افزود: باید از بروز تخلف در مقدمه کار جلوگیری شود تا نوبت به دستگاه قضایی نرسد. اگر در مقدمات کار امر غیرمجازی انجام شد، باید توسط دستگاه‌های اجرایی دنبال شود و مورد تاکید ماست که این‌گونه عمل شود. رییس قوه‌قضاییه در ارتباط با سیل شیراز خاطرنشان کرد: پرونده سیل شیراز به دادگاه رفت و با افرادی که قصور کرده بودند، برخورد شد؛ اما کار درستی که بتواند زمینه پیشگیری از وقوع این حوادث را فراهم کند، لایروبی بود تا حادثه مهمی نداشته باشیم. ترک فعل‌ها باید دنبال شود و شخصی که در زمان مسئولیت خودش کاری را که باید انجام می‌داده، انجام نداده، باید پیگیری شود و اگر ترک فعل او موجب خسارت شده، باید دنبال شود.
 
   توسعه داوری و میانجیگری یکی از برنامه‌های دستگاه قضایی است
 آیت‌الله رئیسی بیان کرد: در تمام کشور از توسعه داوری، میانجیگری و اقدامات شورای حل اختلاف که می‌تواند صلح و سازش را قبل از اینکه پرونده‌ای بخواهد وارد دستگاه قضایی شود، محقق کند، حتماً استقبال می‌کنیم. یکی از برنامه‌های این دوره، توسعه داوری و میانجیگری است و توسعه این قضیه می‌تواند به کاهش پرونده‌ها کمک کند.

رییس قوه‌قضاییه افزود: لایحه شورای حل اختلاف را اصلاح کردیم و وزیر دادگستری قول داده که این لایحه در اسرع وقت در دولت مطرح شود و به مجلس برود که هم وضعیت کارمندان روشن شود و هم صلاحیت‌های قانونی شورای حل اختلاف مشخص شود و ان‌شاءالله وضعیت شورای حل اختلاف ظرف چند ماه آینده کاملاً مشخص شود. وی افزود: آنچه در بستر گام دوم باید اتفاق بیفتد، تحولی است که باید نظام اداری کشور را نظام تراز انقلاب اسلامی کند. آیت‌الله رئیسی تاکید کرد: مطلقاً ناسلامتی، رشوه، فساد، کجی‌ها و پارتی‌بازی‌ها در نظام اداری کشور نباید باشد و مدیران و مسئولان ما نسبت به هرگونه ناسلامتی در نظام اداری کشور باید حساس باشند. رییس قوه‌قضاییه با تاکید بر لزوم توجه به مشکلات مردم عنوان کرد: مدیران و مسئولان باید نسبت به حل مشکلات مردم به‌ویژه مشکلات معیشتی آن‌ها حساس باشند.
رییس قوه‌قضاییه با تاکید بر لزوم تلاش در جهت به حداقل رساندن آسیب‌های اجتماعی گفت: تمام دست‌اندرکاران فرهنگی، اقتصادی، پولی و مالی کشور تلاششان این باشد که ناهنجاری‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نداشته باشیم. وی با تاکید بر لزوم پیشگیری از وقوع جرم عنوان کرد: تاکید دارم همه دستگاه‌های مسئول، الگوساز و فرهنگساز در این رابطه تلاش کنند و نگذارند که مساله تبدیل به یک ناهنجاری، آسیب و سپس تبدیل به یک جرم شود و نوبت به دستگاه قضایی برسد.
 
   باید به‌صورت قانونمند از عشایر حمایت شود
آیت‌الله رئیسی همچنین در دیدار با عشایر استان فارس با بیان اینکه باید تولید عشایر موردحمایت همه بخش‌ها قرار گیرد، افزود: باید به‌صورت قانونمند از عشایر حمایت شود. وی به موضوعاتی از قبیل بیمه عشایر اشاره و تاکید کرد: باید بیمه عشایر توسعه پیدا کند و با پشتوانه‌های مالی، اعتباری، بیمه‌ای و امنیتی باید این جریان مولد و مخلص نسبت به انقلاب و نظام و ارزش‌ها که در میدان عمل و اجرا پیشتاز است، موردحمایت قضایی و مالی و اعتباری قرار گیرد.  آیت‌الله رئیسی با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت عشایر برای حل مسائل عشایری اظهار کرد: با ظرفیت عشایری می‌توان مسائل عشایر را حل کرد و توسعه نهاد داوری را رییس کل دادگستری استان فارس دنبال کند تا این موضوع در جای‌جای زندگی عشایری دیده شود و مسائل عشایری در درون عشایر حل شود و کمتر به دادگستری آید. وی بابیان اینکه مراتع، ظرفیت کشور محسوب می‌شوند، گفت: عشایر بلد هستند که هم از مرتع به‌خوبی استفاده کنند و هم مرتع را به‌خوبی حفاظت کرده و هم آن را برای آیندگان حفظ کنند.

 
  مراتع از تصرف متصرفان حفظ شود
 آیت‌الله رئیسی تاکید کرد: این مراتع به‌عنوان ذخایر باید حفظ شود و از هرگونه تعرض و تصرف در امان باشد. باید از هرگونه دست‌اندازی و تصرف مراتع که بخواهد زندگی عشایری را تهدید کند، جلوگیری شود و ما در این قضیه معتقدیم که دادگستری، مسئولان اجرایی و سازمان محیط‌زیست و سازمان مراتع و جنگل‌ها باید کمک کنند تا مراتع از تصرف متصرفان حفظ شود.

رییس قوه‌قضاییه در ادامه سخنان خود و در خصوص ابلاغ‌های الکترونیک اذعان کرد: ترتیبی داده شود که در استان فارس و همه استان‌های عشایرنشین که دسترسی به ابزار دیجیتال امکان‌پذیر نیست، به نحوی ابلاغ صورت گیرد که حقوق افراد ضایع نشود. آیت‌الله رئیسی با اشاره به مسائل قضایی خانواده‌های عشایر بیان کرد: خانواده‌های عشایری در زمره اصیل‌ترین خانواده‌ها هستند و مسائل زنان و خانواده در عشایر چارچوب‌های مربوط به خود را دارد که در تحکیم نظام خانواده در عشایر مؤثر است و می‌تواند برای بخش‌های دیگر در کشور جنبه الگویی پیدا کند.
وی افزود: بنده با این نظر موافقم که مراودات ما با کشورها و همسایگان ظرفیتی برای مسائل اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی ایجاد کند. این همان چیزی است که رهبری از ما و کسانی که فرهنگ کشور را دوست دارند، می‌خواهند. داشته‌های ما فراوان است و باید به آن‌ها دل بست. کسانی که دل به بیگانه بسته‌اند، سخت در خطا هستند و روزبه‌روز خطای آن‌ها بیشتر معلوم می‌شود. آیت‌الله رئیسی گفت: برخی فکر می‌کنند که سرمایه فقط ابزار تولید است؛ در کنار ابزار تولید به اخلاق نیاز داریم و اگر اخلاق نباشد، همین وضعیت مغرب زمین به وجود می‌آید. ممکن است بگویند فلان کشور توسعه‌یافته است، اما مسائل اخلاقی در آن ذبح می‌شود و باید توسعه‌یافتگی در همه امور وجود داشته باشد.
وی درباره تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها در دادگستری اظهار کرد: تاکید داریم که حتی‌الامکان پرونده به دادگستری نیاید و با کدخدامنشی و داوری و بزرگان عشایر مسائل حل شود؛ اما اگر به هر دلیلی مشکلی حل نشد و به دادگستری آمد، تسریع در رسیدگی در دادگستری مورد تاکید ماست.

  باید در دادگستری‌ها کارشناسی، وکالت معاضدتی و دفتر بازداشت کردن سند مستقر باشد
همچنین آیت‌الله رئیسی در ادامه سفر استانی به فارس، از اداره کل ثبت اسناد و املاک این استان به‌صورت از پیش اعلام‌نشده، بازدید کرد. وی در ابتدای ورود، به استماع اظهارات تعدادی از مراجعان پرداخت و درخواست‌های آن‌ها را رسیدگی و دستورات لازم را صادر کرد. رییس قوه‌قضاییه با حضور در بخش‌های مختلف این اداره کل، نحوه خدمت‌رسانی به ارباب‌رجوع را مورد ارزیابی قرارداد. وی در ادامه آخرین وضعیت اجرای طرح مهم کاداستر در استان فارس را مورد پرس‌وجو قرار داد که مدیرکل ثبت اسناد و املاک این استان توضیحاتی را در این زمینه اعلام کرد و گفت: ۲۰ درصد اراضی ملی در طرح کاداستر تثبیت‌شده است.

رییس قوه‌قضاییه به گفت‌وگوی رودررو با کارکنان اداره کل ثبت اسناد و املاک فارس پرداخت و وضعیت اقدامات صورت گرفته را بررسی کرد. وی در مورد نحوه ثبت اسناد از کارکنان این واحد سوال و بر توسعه استفاده از ابراز الکترونیک برای پیشبرد امور تاکید کرد. آیت‌الله رئیسی وضعیت دفتر اسناد بازداشتی‌ها را نیز موردبررسی قرار داد که کارمند این واحد به رییس قوه‌قضاییه پیشنهاد داد که تدبیری اندیشیده شود که بازداشت اسناد در همان دادگستری‌ها انجام شود. رییس قوه‌قضاییه با تاکید بر صحیح بودن این پیشنهاد بر ضرورت حرکت سریع در مسیر تسهیل امور مردم تاکید کرد و گفت: باید در دادگستری‌ها کارشناسی، وکالت معاضدتی و دفتر بازداشت کردن سند مستقر باشد؛ یعنی یک بسته کامل از تمام اقداماتی که سرویس‌دهنده به قاضی هستند و خدمات قضایی به مردم می‌دهند این امر می‌تواند کار مردم را تسهیل کند و باید اجرایی شود. آیت‌الله رئیسی در واکنش به گزارش یکی از کارکنان این اداره کل مبنی بر حذف فیزیکی کامل پرونده‌های ثبتی و اسکن شدن آن‌ها، اسکن اسناد را از بهترین اقدامات صورت گرفته در ثبت اسناد فارس عنوان کرد.

  نحوه وصول مطالبات بانک ها
آیت‌الله رئیسی در جلسه شورای اداری استان فارس نیز، با اشاره به الزامات شکل دادن ایران قوی اظهار کرد: در این زمینه بدون تردید نیازمند هستیم که مدیران قوی، شجاع و آماده خطر کردن در شرایط و وضعیت‌های مختلف داشته باشیم. ما در دستگاه قضایی از آن مدیر شجاع و با همتی که در وضعیت و شرایط تحریمی برای دور زدن تحریم‌ها و اداره کشور خود را به آب‌وآتش می‌زند و سعی می‌کند که یک سازمان اداره شود و در زندگی مردم مشکلی پیش نیاید، با همه وجود حمایت می‌کنیم.

وی افزود: از یک سرمایه‌گذار و کارآفرین که تلاش می‌کند کارخانه‌اش نخوابد و کارگران اخراج نشوند و چراغ واحد تولیدی روشن باشد، باید هم ازنظر قانونی و هم ازنظر پرداخت تسهیلات و اعتبارات بانکی و هم ازنظر قضایی حمایت کرد. آیت‌الله رئیسی با اشاره به سخنان یکی از حاضران در خصوص تملک واحدهای تولیدی توسط بانک‌ها به‌عنوان طلب، تاکید کرد: به‌هیچ‌عنوان چنین چیزی را نمی‌پذیریم و نمی‌شود پذیرفت. در اینجا سه سخن هست: سخن اول اینکه بانک در شرایط فعلی باید به کارآفرین و سرمایه‌گذار و کارخانه‌دار و کسی که واحد تولیدی دارد، مهلت دهد تا با تولید و تلاش خود طلب بانک را دهد.
 رییس قوه‌قضاییه ادامه داد: اگر بانک مرکزی اعلام کرد که امروز بهره بانکی مثلاً ۱۵ درصد یا ۲۲ درصد است و بانکی آمد و آن را تبدیل کرد به ۳۵ درصد یا هر چیز دیگر، آیا نظامات اداری مثل دستگاه قضایی و دستگاه‌های دیگر ضامن اجرای چنین توافقی هستند؟ یعنی اگر بانک مرکزی گفت سود سپرده ۲۰ درصد و کسی آمد و گفت می‌خواهم ۴۶ درصد بگیرم، ما بیاییم دستگاه اداری کشور را موظف کنیم که تو نسبت به این افزوده باید ضامن اجرا باشی و پیگیری کنی.
وی گفت: در این حالت از نظامات و مقررات وضع‌شده در کشور تخلف شده است. بانک مرکزی گفته است من امروز به‌عنوان دولت اعلام می‌کنم که این میزان بهره باید تعلق گیرد، اما بانکی می‌خواهد دو برابر آن را بگیرد. یک بحث این است که وام‌دهنده و وام‌گیرنده می‌گویند ما باهم توافق کردیم؛ اما بحث بعدی این است که ما دستگاه اداری کشور را ضامن اجرای این تخلف بدانیم که بنده الان نمی‌خواهم تکلیف این موضوع را روشن کنم.

  ایران قوی، مدیران قوی و قانونگذاری و قضا و اجرای قوی می‌طلبد
وی افزود: ایران قوی، مدیران قوی و قانونگذاری و قضا و اجرای قوی می‌طلبد. تحول‌پذیری و تحول‌گرایی که مقام معظم رهبری فرمودند، باید در تک‌تک ما وجود داشته باشد؛ یعنی تلاش کنیم تحول در مجموعه مدیریتی ما به وجود بیاید. در استان هر خلاقیت و ابتکار و همفکری که نیاز است، انجام شود و همدلی و همفکری یکی از زمینه‌های توسعه‌یافتگی در استان است. خیلی از مسائل در استان‌ها، گره از کار باز می‌کند و ظرفیت‌های بسیاری در استان‌ها مانند استان فارس که قطب کشاورزی و صنعتی است، وجود دارد. وی ادامه داد: خواسته من از سازمان‌های اداری آن است که یک نظارت درون‌سازمانی در آن فعال شود و هرچه نظارت‌های درون‌سازمانی تقویت شود، کمتر نیازمند نظارت‌های برون‌سازمانی خواهیم بود. عیون خودتان را در دستگاه‌ها فعال‌تر کنید و به نظارت‌های درون‌سازمانی تاکید می‌کنم.

رییس قوه‌قضاییه همچنین بابیان اینکه زمین‌خواری به‌هیچ‌عنوان و تحت هیچ شرایطی قابل‌پذیرش نیست، گفت: این مساله را هم مسئولان مربوطه که مرزبانان این قضیه هستند دنبال کنند و هم همکاران ما در دادگستری پیگیری خواهند کرد. وی تصریح کرد: نگاه ما به اقدامات غیرمجاز مثل حفر چاه هم مانند قضیه کوله بری و قضیه آلونک‌هاست. اقدام غیرمجاز، کار آن عشایری نیست که ۴۰ سال قبل یک چاه زده است. ما الان افرادی را داریم که با تکیه‌بر قدرت یا ثروت می‌آیند و جلوی چشم همه کارهایی را می‌کنند که صد برابر آن خسارتش برای آب است و برای آب شهری و آب کشاورزی ضرر دارد و این‌ها موردنظر است.
آیت‌الله رئیسی در ادامه و در خصوص رأی هیات عمومی دیوان عدالت اداری و مطالبات کارگران اذعان کرد: معاون اول محترم هر دو مورد را دنبال کنند و آقای استاندار و دوستانی که هستند حتماً مشروح آن را به ما منعکس کنند تا پیگیری کنیم و ببینیم که راهکار قضیه چیست؛ یعنی سازوکار آن را بررسی و اگر لازم باشد از طریق مجلس دنبال کنیم و نمایندگان استان فارس الحمدالله ۱۸ نفر هستند و بالاترین مجموعه هستند که نسبت به بعضی از آن‌ها ارادت داریم و ان‌شاءالله در جمع خود پیگیری خواهند کرد و ما مجلس را در این قضیه در جریان می‌گذاریم.
رییس قوه‌قضاییه در خصوص زندان‌ها نیز گفت: ما در اینجا اعلام می‌کنیم و آقایان نمایندگان نیز دنبال کنند که آمادگی داریم همه زندان‌ها و نه‌فقط استان فارس بلکه آن دسته از زندان‌هایی که در کالبدهای شهری ایجادشده و در وسط شهرها قرارگرفته، همگی را به حاشیه شهرها و جای مناسب منتقل کنیم. استانداری‌ها و شهرداری‌ها همکاری کنند تا این اتفاق بیفتد. وی افزود: این را به سازمان زندان‌ها اعلام کردیم که در استان فارس و همه استان‌های کشور این آمادگی وجود دارد که زندان‌ها را از درون شهرها به حاشیه شهرها ببریم و جای مناسب برای آن ساخته شود که البته مقدماتی لازم دارد که قانونگذار آورده است.

  لزوم ساماندهی اتباع بیگانه
رییس قوه‌قضاییه با تاکید بر لزوم ساماندهی اتباع بیگانه گفت: ساماندهی اتباع بیگانه از کارهایی است که در وزارت کشور و استانداری‌ها دارد صورت می‌گیرد و اعداد نشان می‌دهد که تعداد قابل‌توجهی از اتباع بیگانه در استان فارس حضور دارند که حضورشان باید با یک ساماندهی همراه باشد و آن ساماندهی مساله بسیار مهمی است. در استان‌های دیگر هم این امر یک ضرورت است و ساماندهی اتباع بیگانه نکته بسیار مهم و قابل‌توجهی است که به نظر من باید به‌طور کامل صورت گیرد تا با مشکلی مواجه نباشیم.

آیت‌الله رئیسی خطاب به رییس کل دادگستری استان فارس بیان کرد: ما در این قضیه معتقدیم که اگر مساله محوری در کمیته‌های کاری پیگیری شود، بسیاری از مسائل که دغدغه ایجاد کرده، حل می‌شود. وی ادامه داد: همان‌طور که آقا فرمودند هیچ مشکلی نیست که راهکار آن در داخل کشور نباشد. راهکار مشکلات در همین جلسات یا کمیته‌های کاری است که توسط استاندار و مسئولین تشکیل می‌شود. در بحث راهکارها آنچه را که در داخل استان انجام می‌شود، پیگیری کنید و آنچه در مرکز باید صورت بگیرد را ما پیگیری می‌کنیم. در گام دوم انقلاب زیبنده نیست که صبر کنیم و ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

  اختصاص ۹۷۰ میلیارد ریال برای حل مشکلات حوزه قضایی فارس
آیت‌الله رئیسی در نشست خبری پایانی سفر خود به استان فارس در خصوص دستاوردهای این سفر عنوان کرد: به دنبال اعزام هیات ۴۰ نفرهای که چهار ماه قبل از طرف ستاد قوه‌قضاییه به استان فارس اعزام شد، مشکلات قضایی و اداری جای‌جای استان موردبررسی قرار گرفت. وی گفت: حوزه قضایی استان فارس، وسیع‌ترین حوزه قضایی کشور است و ۲۶ مرکز دارد. مطابق بررسی‌ها، در این سفر ۹۷۰ میلیارد ریال برای حل مشکلات حوزه قضایی فارس تخصیص داده شد که این مبلغ از منابع قوه‌قضاییه و منابع استانی و منابع سازمان‌ها برای نیازهای ضروری به‌ویژه برای پزشکی قانونی و زندان‌ها و بعضی از ساختمان‌های دادگستری، اختصاص پیدا کرد.

رییس قوه‌قضاییه در خصوص وضعیت پرونده‌های موجود در استان فارس اظهار کرد: آمارهایی که ما از استان فارس قبل از ورود به استان داشتیم، نشان می‌داد که بسیاری از پرونده‌هایی که امروز در استان فارس مطرح است، پرونده‌هایی است که به هنگام مورد رسیدگی قرار می‌گیرد. شاید سه تا پنج پرونده است که کثیرالشاکی است که آن‌هم بخش عمده‌اش حل‌شده و بخشی از آن مشکلاتی که دارد به اموال خود فردی که محکوم‌شده برمی‌گردد و در حال پیگیری است.

  بررسی مشکلات تعدادی از فعالان اقتصادی
رییس قوه‌قضاییه همچنین در پایان سفر خود به شیراز با تعدادی از فعالان اقتصادی استان فارس دیدار کرد و امید به بازگشت چند کارخانه بزرگ به چرخه تولید با یک ساعت مذاکره فشرده صورت گرفت. در این نشست، رییس قوه‌قضاییه در مورد فردی که به دلیل بدهی، کارخانه‌اش تعطیل‌شده بود و مطالباتی به کارگران و هیات حمایت داشت و حمایت قضایی جهت تصفیه فوری مطالبات و همچنین راه‌اندازی مجدد کارخانه را می‌خواست گفت: دادستان مرکز استان و سازمان بازرسی ظرف چند روز موضوع را دنبال کنند تا کارخانه راه بیفتد. رییس قوه‌قضاییه خطاب به استاندار گفت: رییس کل دادگستری و دادستان مرکز استان فارس پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهند و حداکثر ظرف یک‌زمان یک‌ماهه شما نیز موضوع را پیگیری کنید تا این کارخانه روی خط تولید بیفتد و رونق بگیرد.

با توجه به راهکار دیده‌شده در جلسه مسئولین استانی حاضر در نشست به‌اتفاق قول حل مشکل یک‌ماهه این کارخانه را دادند. مراجعه‌کننده دوم، مدیر کارخانه موتورسازی با چهل سال سابقه فعالیت بود که به دلیل یک مشکل حقوقی واحد بزرگ تولیدی وی پلمپ شده بود. این فرد خواستار رسیدگی به این موضوع شد که رییس قوه‌قضاییه دستور پیگیری موضوع را خطاب به رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ظرف زمانی مشخص صادر کرد.
نفر بعد، رییس کانون بازنشستگان یک شرکت تجهیزات مخابراتی بود که بعد از سال ۸۳ به بخش خصوصی واگذار و پس‌ازآن در سال ۸۵ مشکلاتی برای کارگرانی که بازنشسته شده بودند ازنظر حقوق و حق سنوات ایجادشده و مطالبات آن‌ها پرداخت‌نشده بود. رییس قوه‌قضاییه از استاندار و مسئولین قضایی استان خواست موضوع را از طریق هیات حمایت از صنایع، پیگیری کنند تا مطالبات این ۱۳۰۰ نفر پرداخت شود و کارخانه نیز مجدداً راه‌اندازی شود. آیت‌الله رئیسی همچنین سقف زمانی مشخصی برای حل مشکل و پرداخت مطالبات کارگران تعیین کرد. رییس قوه‌قضاییه در ادامه با تعدادی دیگر از فعالین اقتصادی و صاحبان صنایع استان فارس دیدار داشت و دستوراتی را برای حل مشکلات این واحدهای تولیدی صادر کرد.

حمایت

منتشر شده در شنبه, 24 خرداد 1399 09:26

 

 apple1  android1  tel11  insta1

00911556

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش