text1

یکشنبه, 16 ارديبهشت 1403-

رئیس قوه قضائیه : اجرای غلط خصوصی‌سازی مانع رونق تولید است

سایت حقوقیدیده بان هشتم : اختصاص حدود هزارمیلیارد برای حل مشکلات قضایی چهارمحال و بختیاری

رییس قوه‌قضاییه، در شانزدهمین سفر استانی خود به همراه جمعی از مسئولان عالی قضایی به‌منظور بررسی مسائل و مشکلات قضایی و حقوقی استان چهارمحال و بختیاری و دیدار با قضات و کارکنان دستگاه قضایی وارد این استان شد. گفتنی است، تیم‎های کارشناسی و ارزیابی از هفته‎های گذشته برای بررسی آخرین مسائل و تهیه گزارش‎های کارشناسی در استان چهارمحال و بختیاری حضور یافته‌اند و گزارشی جامع از مسائل قضایی این استان تدوین‌شده است.
به گزارش مرکز رسانه قوه‌قضاییه، آیت‌الله رئیسی در بدو ورود به فرودگاه شهرکرد بابیان اینکه عزیمت ما به استان‌ها بدین شکل است که سابق بر آمدن ما، گروه‌هایی به استان‌ها را اعزام می‌کنیم تا از وضعیت استان، مسائل قضایی و مشکلات مردم مطلع شوند، گفت: بحمدالله گروه‌هایی که اعزام شدند گزارش‌هایی را آوردند و ما این گزارش‌ها را دیدیم و از وضعیت شهرستان‌ها، بخش‌ها و مشکلاتی که مردم با آن مواجه هستند به‌ویژه آن‌هایی که در ارتباط با حوزه قضایی، اداری و سازمانی است آگاهی پیداکرده‌ایم و پیگیر این مسائل خواهیم بود.

   ضرب‌الاجل ۳ ماهه برای حل مشکل مسکن مردم روستای «شیخ شبان»
رییس قوه‌قضاییه در اولین برنامه از سفر خود به استان چهارمحال و بختیاری به‌صورت سرزده به روستای «شیخ شبان»، از روستا‌های تابعه شهرستان بن در نزدیکی شهرکرد رفت و پای حرف‌ها و درددل‌های مردم شهیدپرور این روستا نشست و دستوراتی را برای حل مشکلات آن‌ها صادر کرد.

رییس قوه‌قضاییه در خصوص مشکل ۲ هزار تن از اهالی روستای شیخ شبان که اراضی مسکونی آن‌ها در جریان یک دعوای حقوقی از سوی بنیاد مسکن به‌عنوان اراضی ملی اعلام و از مردم خواسته‌شده خانه‌هایشان را تخلیه کنند، تأکید کرد: وقتی مردم یک روستا که در مسائل انقلاب نقش‌آفرینی داشتند و فرزندان خود را تقدیم انقلاب اسلامی کردند و انسان‌هایی قانونمدار و حق‌طلب هستند، حق نیست که مشکل آن‌ها نادیده گرفته شود یا حل مشکلاتشان طولانی شود.
آیت‌الله رئیسی در همین راستا بر لزوم تشکیل فوری جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان و بررسی مشکل اراضی مسکونی اهالی روستای شیخ شبان در این شورا تأکید کرد و با تعیین ضرب‌الاجل ۳ ماهه، از استاندار، مسئولان قضایی و مدیران بنیاد مسکن استان خواست که موضوع این اراضی را به نفع مردم محروم و انقلابی منطقه حل کنند.
رییس قوه‌قضاییه با اشاره به شکایت‌های مردمی از بنیاد مسکن استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای رفع مشکل مسکن مردم محروم و روستانشین تشکیل‌شده و باید به وظایف خود در این زمینه عمل کند و تلاش ما این است که مشکل مردم شیخ شبان هم بدون طرح شکایت قضایی و به‌سرعت حل‌وفصل شود.
آیت‌الله رئیسی با اشاره به اشتغال اکثریت مردم روستای شیخ شبان به کشاورزی تصریح کرد: اگر روستا، منابع طبیعی و مردمی اهل کار و علاقه‌مند به تولید داریم باید شرایط اشتغال هم به‌سرعت فراهم شود و نباید مشکلات کوچک اداری مانع کار و تلاش آن‌ها شود و سال‌ها هم ‌زمان ببرد که این مشکلات حل شود و ما همچنان شاهد آن باشیم که چنین مردمی زیرپوشش کمیته امداد قرار دارند؛ این اصلاً قابل‌قبول نیست.
رییس قوه‌قضاییه در خصوص مشکل تأمین آب شرب مردم روستای شیخ شبان که ایجاد تأسیسات لازم برای انتقال آب به این منطقه با مصوبه شورای آب کشور متوقف‌شده، بر لزوم اجرای فوری و بی‌قیدوشرط حکم قانونی صادر در این زمینه برای حل مشکل آب اهالی روستا تأکید کرد.
آیت‌الله رئیسی همچنین پس از شنیدن سخنان نماینده هزار نفر از کارگران اخراجی یکی از کارخانه‌های منطقه و اطلاع از دغدغه‌ها و گرانی‌های خانواده‌های آن‌ها نیز قول داد موضوع را در نشست شورای اداری استان پیگیری کند. رییس دستگاه قضا در جریان حضورش در روستای «شیخ شبان»، همچنین با حضور در گلزار مطهر شهدای روستا و قرائت فاتحه، نسبت به مقام شامخ شهیدان این منطقه ادای احترام کرد و یاد و خاطره آن‌ها را گرامی داشت.

   چهره قضات عادل و شجاع باید به مردم معرفی شود
رییس قوه‌قضاییه همچنین در جریان سفر به استان چهارمحال و بختیاری در جمع روسای واحد‌های قضایی و مسئولان سازمان‌های تابعه قوه‌قضاییه این استان، لزوم رسیدگی به دغدغه‌های مردم را اولویت اول حوزه قضایی دانست و افزود: انتظار ما این است که در استان چهارمحال و بختیاری پرونده معوق نداشته باشیم.

آیت‌الله رئیسی بابیان اینکه در پرتو اتقان آرا است که حقوق مردم تضمین می‌شود و اطاله دادرسی کاهش می‌یابد، تصریح کرد: چهره قضات عادل و شجاع باید به مردم معرفی شود و در این راستا از رسانه ملی و سایر رسانه‌ها و اصحاب هنر می‌خواهیم که چهره قضات نفوذناپذیر و عادل را برای نسل جوان معرفی کنند.
وی در ادامه به لایحه جامع اداری و استخدامی قوه‌قضاییه که توسط این قوه به دولت ارائه‌شده اشاره‌کرده و گفت: از دولت می‌خواهیم در ارائه این لایحه به مجلس تسریع داشته باشد چراکه در این لایحه جامع، مشکلات و راهکار‌های مرتبط با مسائل اداری و استخدامی کارکنان دستگاه قضا به‌صورت کامل مدنظر قرارگرفته است.
رییس قوه‌قضاییه از تدوین لایحه شورا‌های حل اختلاف در دستگاه قضایی نیز خبر داد و با اشاره به اینکه این لایحه هم‌اکنون در کمیسیون لوایح دولت است و همین روز‌ها تقدیم مجلس می‌شود، افزود: در این لایحه به مسائلی از قبیل نیروی انسانی، حقوق و مزایا و ساختمان و تجهیزات و بسیاری دیگر از مسائل مرتبط با شورا‌های حل اختلاف توجه شده است.
آیت‌الله رئیسی ادامه داد: با توجه به مصوبات مجلس ناظر بر جرایم قابل‌گذشت، لازم است دادگستری‌ها به این موضوع به‌صورت ویژه توجه کنند و باید توجه کرد که جرایم قابل‌گذشت از قابلیت رسیدگی در شورا‌های حل اختلاف نیز برخوردار هستند و از همین طریق می‌توان تعداد ورودی پرونده‌ها به دادگستری را کاهش داد.
رییس قوه‌قضاییه ظرفیت شورا‌های حل اختلاف برای حل‌وفصل پرونده‌های بزرگ را ظرفیتی قابل‌توجه عنوان کرده و افزود: در برخی موارد شورا‌های حل اختلاف پرونده‌های سنگینی نظیر پرونده‌های قتل را حل می‌کنند که این قبیل اقدامات آن‌ها باید به‌صورت لفظی و عملی موردتقدیر قرار گیرد.
رییس قوه‌قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه حل موضوعات مرتبط با معیشت و مسکن کارکنان دستگاه قضایی باید با لحاظ شأن عدلیه و دادگستری همراه باشد افزود: دادگستری دارای شأن قضاوت و عدالت‌گستری است و چنانچه اقدامی سؤال‌برانگیز صورت دهد حتماً تیغش را برای ضربه زدن به مجرمان کند می‌کند. به‌هیچ‌عنوان نباید کاری کرد که موضع صلابت و جایگاه عدالت‌گستری دادگستری سست شود.
آیت‌الله رئیسی بابیان اینکه استقرار و توسعه سامانه‌های برخط یکی از اولویت‌های دستگاه قضایی است گفت: دستگاه‌های مختلف کشور باید از امساک کردن در ارائه اطلاعات به یکدیگر پرهیز کنند تا از این طریق توسعه دولت الکترونیک تسهیل شود. رییس قوه‌قضاییه سلامت دستگاه قضا را امری بسیار مهم دانست و با تاکید بر لزوم جلوگیری از هرگونه روابط ناسالم در این مجموعه افزود: اگرچه در دستگاه قضایی بخش‌های حفاظت و ارزشیابی را برای نظارت نهادینه داریم، اما اصل حفظ سلامت دستگاه قضایی بر عهده همه کارکنان این دستگاه است.
آیت‌الله رئیسی افزود: در دستگاه قضایی باید اجزای مختلف از قبیل وکیل و ضابط و کارشناس کار خود را انجام دهند و از برقراری هرگونه روابط ناسالم پرهیز کنند تا جایگاه عدالت‌گستری دستگاه قضایی توسعه یابد. گاهی در روزنامه‌ها می‌بینیم که وکیلی برای تبلیغ خود از عبارت وکالت تضمینی استفاده کرده است. این چه معنایی دارد؟ این عبارت یک نوع اهانت به دستگاه قضایی است.
رییس قوه‌قضاییه بابیان اینکه مجموعه اقدامات مسئولان و کارکنان دستگاه قضایی باید به افزایش سرمایه اجتماعی نظام و قوه‌قضاییه بیانجامد، گفت: حفظ کرامت انسانی در تمام مراحل قضایی و دادرسی از کشف و تعقیب تا اجرای حکم ضروری است و بخشنامه کرامت انسانی که ابلاغ‌شده است همواره باید مدنظر همکاران در دستگاه قضایی باشد. 
آیت‌الله رئیسی با تأکید بر اینکه مشورت قاضی و تبیین موضوع برای قاضی، منافاتی با استقلال قضات ندارد خاطرنشان کرد: سامانه ایده‌ها در دادگستری ثبت‌شده است و بیش از هزار مورد ایده از سراسر ایران به این سامانه واصل‌شده است. برخی از این ایده‌ها که از استان‌های مختلف کشور رسیده ایده‌های ذی‌قیمتی برای پیشبرد امور قضایی است که حتماً به آن‌ها توجه می‌شود.

   واگذاری کشتارگاه جونقان توسط دستگاه قضایی ابطال‌شده است
آیت‌الله رئیسی در ادامه سفر یک‌روزه خود به استان چهارمحال و بختیاری با کشاورزان و دامداران استان در محل استانداری در شهرکرد دیدار کرد و پس از شنیدن حرف‌های آن‌ها، با اشاره به کمبود آب موردنیاز کشاورزی اظهار کرد: برای انجام هر کاری باید ابتدا نیازسنجی شده و در گام بعد متناسب با آن نیازها، امکانات و منابع اختصاص پیدا کند.

رییس قوه‌قضاییه با تأکید بر لزوم مدیریت مصرف آب، گفت: بر اساس گزارش‌های ارائه‌شده، ۶ میلیارد مترمکعب آب استان چهارمحال و بختیاری به ۳ میلیارد کاهش‌یافته که طبعاً اثر منفی بر کشاورزی خواهد داشت و لازم است برای مصرف بهینه این میزان آب، یک نیازسنجی دقیق و برنامه‌ریزی اصولی داشت.
آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های مشترک این است که آب شرب به‌صورت عادلانه به همه برسد تا شاهد یک کشاورزی متناسب در منطقه باشیم و مدیریت آب بر اساس منافع کشور، هم بر عهده دولت، وزارت نیرو و شورای عالی آب و هم کشاورزان باید به آن توجه داشته باشند.
رییس قوه‌قضاییه با تأکید بر اجرای عدالت در توزیع، خاطرنشان کرد: وقتی‌که منابع به میزان کافی وجود ندارد، باید صرفه‌جویی و همچنین اولویت‌بندی در مصرف منابع از سوی تصمیم گیران به‌طورجدی موردتوجه قرار گیرد. آیت‌الله رئیسی ادامه داد: کسانی که متولی مدیریت مصرف آب هستند باید منابع آبی موردنیاز برای شرب یا کشاورزی را از راه‌های اصولی تأمین کنند، اما این کار قطعاً با توجه به دشواری‌های انتقال آب به مناطق کمتر برخوردار، فرایندی زمان‌بر است.
رییس قوه‌قضاییه از استان چهارمحال و بختیاری به‌عنوان «استان آب و آینه و آفتاب» یادکرد و با تأکید بر تلاش برای افزایش منابع آبی در این منطقه، به شورای عالی آب به‌عنوان یک‌نهاد حاکمیتی توصیه کرد که با یک نگاه متخصصانه و با در نظر گرفتن ظرفیت‌های استان چهارمحال و بختیاری و مناطق همجوار، زمینه را برای توزیع و مصرف عادلانه آب فراهم کند.
آیت‌الله رئیسی با اشاره به تلاش‌های معاون اول و مسئولان سازمان بازرسی کل کشور برای حل مشکلات آبی کشاورزان استان‌های چهارمحال و بختیاری و اصفهان و دیگر استان‌های همجوار، تصریح کرد: دولت باید با تقسیم عادلانه منابع آبی اجازه ندهد حق یک روستایی و یک شهری یا حق یک استان در استفاده از منابع تضییع نشود.
رییس قوه‌قضاییه به موضوع استفاده نامناسب از منابع آبی و مصرف آب در امور پرمصرف نیز اشاره و بر لزوم بررسی و اصلاح رویه‌ها در این زمینه تأکید کرد و گفت: در حل مشکلات باید بر اساس منافع ملی توجه کرد و اگر هر استان و منطقه بخواهد یک مساله را به نفع خود و با بخشی نگری حل کند، مشکلات بزرگی ایجاد می‌شود که برای کشور تبعات سوء خواهد داشت.
رییس قوه‌قضاییه در ادامه از کارشناسان حوزه آب و کشاورزان استان چهارمحال و بختیاری خواست گزارشی جامع از مشکلات آبی استان و راهکار‌ها و پیشنهاداتشان برای برون‌رفت از وضع موجود را به دستگاه قضایی ارائه دهند تا شخصاً موضوع را از طریق دولت، وزارت نیرو و شورای عالی آب پیگیری کند.
پیش از سخنان رییس قوه‌قضاییه، تعدادی از حاضران به بیان مشکلات، نیاز‌ها و درخواست‌های کشاورزان و دامداران چهارمحال و بختیاری از رییس دستگاه قضا پرداختند و آیت‌الله رئیسی در پاسخ به سخنان یکی از حاضران از جدیت و قاطعیت دستگاه قضایی در پیگیری پرونده‌های مربوط به خصوصی‌سازی سخن گفت و با اشاره به نتایج حاصل از این پیگیری‌ها، اعلام کرد که «قرارداد واگذاری کشتارگاه فارسان به بخش خصوصی در سازمان بازرسی کل کشور بررسی و حکم ابطال آن صادرشده که در مرحله تأیید قرار دارد و ان‌شاءالله به دولت برمی‌گردد».
رییس قوه‌قضاییه یکی از مهم‌ترین مسائل در واگذاری بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی دولتی را توانمندسازی بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: باید بنگاه‌ها به کسانی واگذار شود که توان و صلاحیت و توان اداره آن را دارند تا ظرفیت تولید افزایش یابد، اما این موضوعات موردتوجه نبوده که امیدواریم با اصلاح قانون و تغییر ساختار خصوصی‌سازی در کشور، این مشکلات برطرف شود.
رییس قوه‌قضاییه همچنین از رییس شورای اسلامی شهرستان فارسان خواست که گزارش کاملی درباره ۸۵ هکتار اراضی متصرفی متعلق به مسکن و شهرسازی این شهرستان به دادگستری استان ارائه کند و رییس دادگستری استان را مأمور پیگیری این گزارش کرد.

   در قوه‌قضاییه موضوع تسهیل فضای کسب‌و‌کار را پیگیری می‌کنیم
آیت‌الله رئیسی همچنین در جلسه شورای اداری که برای بررسی مسائل و مشکلات استان برگزار شد، با اشاره به عرصه‌های مختلف عدالت، یکی از مهم‌ترین این عرصه‌ها را «عدالت اداری» عنوان کرد و افزود: عدالت اداری از جذب و گزینش نیرو تا اجرای قوانین و مقررات در نظام اجرایی مهم‌ترین اصل است و هرگونه کم‌توجهی و کم‌کاری در این زمینه و ترک فعل‌ها، خسارات فراوانی برای کشور و ملت به وجود می‌آورد.

آیت‌الله رئیسی بابیان این‌که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم مسیر آینده کشور را به‌خوبی ترسیم کرده‌اند، ادامه داد: اجرای عدالت و مبارزه با فساد است و امروز پرچم عدالتخواهی و حق‌خواهی به دست مقام معظم رهبری است و همه ما که در بخش‌های مختلف کشور مسئولیت داریم سرباز نظام و رهبری هستیم.
رییس قوه‌قضاییه، «فساد» را «خارج شدن هر چیزی از اعتدال» تعریف کرد و گفت: باید غیرقانونی عمل کردن و قانونگریزی در هر حد و اندازه‌ای را فساد و یک ضد ارزش بدانیم و همواره قانونمداری را اصل و محور فعالیت‌های خود قرار دهیم. آیت‌الله رئیسی افزود: مردم از همه بخش‌ها و سازمان‌های اداری کشور انتظار اجرای عدالت دارند و کمبودها را تحمل می‌کنند اما تبعیض و بی‌عدالتی را تحمل نخواهند کرد و تک‌تک افراد و مدیران در جامعه خود را به ملکه عدالت بیارایند و مانع هرگونه بی‌عدالتی شوند.
رییس قوه‌قضاییه، خانواده را کوچک‌ترین رکن یک جامعه دانست و گفت: همان‌طور که اعضای یک خانواده کوچک‌ترین بی‌عدالتی را از سرپرست خانواده نمی‌پذیرد، در یک محله و روستا و شهر هم کسی نمی‌پذیرد بی‌عدالتی صورت گیرد و همه ما باید فراتر از حرف و سخن تلاش کنیم مردم اجرای عدالت را احساس کنند.
آیت‌الله رئیسی بر همین اساس به کارگزاران و مدیران نظام در همه بخش‌ها توصیه کرد برای تقویت سازوکارهای اجرایی عدالت تدبیر کنند و نقاط آسیب‌پذیر و موانع تحقق عدالت را موردبررسی و آسیب‌شناسی قرار دهند که مشخص شود کجاها قانون نقض شده یا تبعیض صورت گرفته است.
رییس قوه‌قضاییه با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر تحول‌خواهی تصریح کرد: تحول یعنی آن‌که وضع موجود و وضع مطلوب و تفاوت آن‌ها را به‌خوبی بشناسیم و نواقص و ضعف‌ها را شناسایی و برای رفع آن‌ها تلاش کنیم تا وضع موجود هر چه بیشتر به وضع مطلوب نزدیک شود؛ این وظیفه همه مدیران است.
آیت‌الله رئیسی با تأکید بر لزوم نظارت مستمر در نظام اجرایی خاطرنشان کرد: هر مدیریتی در کشور باید مبتنی بر نظارت باشد و نباید این نظارت‌ها، محدود و منحصر به یک یا دو سازمان نظارتی مثل سازمان بازرسی یا دیوان محاسبات و کمیسیون اصل 90 مجلس شود.
آیت‌الله رئیسی در همین راستا تنقیح قوانین را از ضرورت‌های جدی کشور و وظیفه همه قوا دانست و با ابراز گلایه از تأخیر در انجام این کار اظهار کرد: قوانین باید تنقیح و اصلاح شوند تا از تفسیرهای متفاوت از قانون جلوگیری شود اما اجرای قانون ضعیف بهتر از بی‌قانونی است.
رییس قوه‌قضاییه با تأکید بر فعال‌سازی حوزه‌ها و ظرفیت‌های جدید برای حل مشکل اشتغال در کشور، فضای مجازی و اقتصاد دریا را ازجمله این حوزه‌ها دانست و گفت که فعال کردن اقتصاد گردشگری و صنایع تبدیلی در استان چهارمحال و بختیاری می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات مردم این استان باشد.
آیت‌الله رئیسی با تأکید بر کار انقلابی و جهادی مدیران تأکید کرد که اگرچه بسیاری از تصمیمات در مرکز اتخاذ می‌شود اما مدیران استان‌ها می‌توانند با اختیاراتی که دارند، با یک روحیه جهادی و انقلابی کارهای بزرگی انجام دهند و بزرگ‌ترین شاخص در این عرصه شهید حاج قاسم سلیمانی بود که تحقق عملی شعار «ما می‌توانیم» را در منطقه به نمایش گذاشت.
رییس قوه‌قضاییه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به گزارش‌ها و گلایه‌های مردم و برخی مسئولان منطقه از مشکلات آبی استان، خواستار تشکیل فوری جلسه شورای عالی آب برای بررسی و حل این موضوع شد و گفت: وزیر نیرو با تشکیل جلسه شورای عالی آب، مشکلات آبی استان چهارمحال و بختیاری را با حضور مدیران عالی این استان و استان‌های همجوار و نمایندگان مردم در مجلس بررسی و برای حل آن تصمیم‌گیری کند.
آیت الله رئیسی همچنین از وزیر نیرو خواست که کارگروه مشترکی را با مسئولان وزارت نفت و نمایندگان قوه‌قضاییه تشکیل دهد و با یک بررسی میدانی و ظرف مدتی کوتاه، موضوع آلودگی رودخانه اصلی میانکوه شهرستان اردل را بررسی کند تا هر چه سریع‌تر دغدغه مردم در این زمینه برطرف شود.
رییس قوه‌قضاییه با اشاره به حمایت دستگاه قضا از تولید و فضای کسب‌وکار اظهار کرد: مرجع اصلی حل مشکلات کارآفرینان و سرمایه‌گذاران استانداری و دستگاه‌های اجرایی مرتبط هستند اما چنانچه مشکل یک کارآفرین و تولیدکننده به هر دلیلی حل نشد، موضوع را از طریق مراجع نظارتی پیگیری کنند.
آیت‌الله رئیسی با تأکید بر پیگیری فرمان مقام معظم رهبری برای جهش و رونق تولید در کشور، تصریح کرد: به‌هیچ‌عنوان اجازه نخواهیم داد درجایی که امکان رفع مشکلات تولید وجود دارد، کوتاهی و سهل‌انگاری صورت گیرد تا خللی در چرخه تولید کشور به وجود نیاید. رییس قوه‌قضاییه با استقبال از افزایش خط تولید برای ایجاد اشتغال در کشور، درعین‌حال گفت: جذب نیروی کار بدون در نظر گرفتن ظرفیت خط تولید در بنگاه‌های اقتصادی غلط است و اخراج بدون دلیل یک کارگر باسابقه و حقوق برای این‌که کارگر جدید جذب کنیم هم امری به‌مراتب نادرست‌تر است. آیت‌الله رئیسی بر همین اساس تأکید کرد: در شرایط کرونایی که کشور با مشکلات مختلفی مواجه شده، ایجاد دغدغه برای خانواده‌های کارگران پسندیده نیست و حتماً باید از آن پرهیز شود.
«موافقت دستگاه قضا برای حل مشکلات صنفی از سوی سازمان‌های صنفی متخصص»، «فعال شدن نهادهای حقوقی برای پیگیری و صیانت از حقوق سازمان‌ها» و «پیگیری تخلفات در خصوصی‌سازی و اصلاح قانون واگذاری‌ها» از دیگر موضوعات مورد تأکید رییس دستگاه قضا در این نشست بود.

   اختصاص حدود هزار میلیارد ریال برای حل مشکلات دستگاه قضایی 
آیت‌الله رئیسی در گفت‌وگوی تلویزیونی در پایان سفر استانی به چهارمحال و بختیاری با اشاره به مشکل آب در این استان اظهار کرد: میزان آب به دلایلی کم شده است و مردم استان چهارمحال و بختیاری و استان‌های همجوار دچار مشکل شده‌اند. وی افزود: سفر ما برای شنیدن نقطه نظرات و دغدغه‌های مردم و کشاورزان بود که به ما کمک کرد. رییس قوه‌قضاییه یادآور شد: هیچ‌کس از مسئولین استان و مردم نگفتند آب به ما اختصاص پیدا کند بلکه خواهان عدالت در این حوزه هستند و مدیریت مصرف آب از موضوعات کلیدی است.

وی با اشاره به حضور در روستای شیخ شبان، گفت: ادای احترام به شهدا و استمداد از روح بلند آن‌ها و رسیدن خدمت خانواده معظم شهدا را وظیفه خود دانستم. آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: از مشکلاتی که مردم این منطقه داشتند اختلاف با منابع طبیعی بود و مدعی بودند رایی صادر و اجرانشده است. تأکید شد که حتماً و در اسرع وقت شورای حفظ حقوق بیت‌المال با حضور سازمان‌های ذی‌ربط تشکیل شود و موضوع در دستور کار قرار گیرد و ظرف زمانی سه ماه را برای حل این مشکل در نظر گرفتیم.
آیت‌الله رئیسی با اشاره به اعزام پانزده تیم کارشناسی برای بررسی مسائل استان چهارمحال و بختیاری گفت: در جلسه شورای عالی قضایی بررسی‌های پانزده گروه و نیازمندی‌های استان مطرح شد. نزدیک هزار میلیارد ریال از منابع قوه‌قضاییه و منابع استانی برای مشکلات پزشکی قانونی، زندان‌ها، شورای حل اختلاف و مسائل مرتبط به دادگستری اختصاص دادیم. البته مهم‌تر از اصل سفر پیگیری مصوبات است و نتیجه پیگیری‌ها را باید مردم احساس کنند. رییس قوه‌قضاییه با اشاره به عملکرد رسانه‌ها بیان کرد: رسانه ملی و عموم رسانه‌ها مسائل مرتبط با قوه‌قضاییه و پیگیری‌هایی که داریم را خوب مطرح می‌کنند. رسانه‌ها پل ارتباطی صادقی بین مردم و مسئولین باشید و توقع نداریم همیشه نظرات ما برای مردم مطرح شود. وی گفت: رسانه ملی در برخی بخش‌های خبری گاهی دغدغه‌هایی مانند خام فروشی را به‌عنوان یک موضوع مطرح می‌کند که ما بلافاصله به سازمان بازرسی می‌گوییم این موضوع را دنبال کنند.

حمایت

منتشر شده در شنبه, 22 شهریور 1399 09:42

 

 apple1  android1  tel11  insta1

00911556

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش