text1

یکشنبه, 16 ارديبهشت 1403-

ماجرای جلسه محرمانه در بام نیاوران!

دیده بان هشتم : نهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهم امامی و دیگر متهمان به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد.

 

2963440

 

به گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم، در ابتدای این جلسه قاضی مسعودی مقام از وکیل متهم امامی خواست در جایگاه قرار گیرد و باتوجه به اینکه وکیل این متهم حضور نداشت، خطاب به متهم امامی گفت: باید وکیل در دادگاه حضور داشته باشد البته ایشان وقت دارد در صدا و سیما برود یا با دیگران مصاحبه کند، اما در دادگاه حضور ندارد در صورت حاضر نبودن باید از دیگر متهمان شروع کنیم.
در ادامه این جلسه دادگاه قاضی از وکیل متهم امیرفرزان راد خواست در جایگاه قرار گیرد. وکیل این متهم در جایگاه قرار گرفت و گفت: اینجانب به‌عنوان وکیل امیر فرزان راد در تمامی جلسات حضور داشتم و فقط شاهد خطابه‌گویی از طرف سایر اصحاب دعوی بودم. این وکیل ادامه داد: او از سال ۹۱ از کشور خارج‌شده است. این وکیل ادامه داد: گفته‌شده است چمدان‌های پول از ایران خارج و تحویل فرزان راد شده است و درنهایت او با پیامک گفته است که پول را به فلان کارگردان و فلان بازیگر وارد کنید این را موضوعی برای تفهیم اتهام نمی‌دانم.

    امامی سکانس‌های نمایشنامه‌ای که دیگران نوشته‌اند را اجرا می‌کند
در این بخش از دادگاه نماینده دادستان در جایگاه قرار گرفت و درباره کلیپ‌های پخش‌شده از تیم رسانه‌ای امامی در فضای مجازی، گفت: در چند روز گذشته مطالبی منتشرشده که لازم است پاسخ دهم، در ابتدا این سؤال مطرح می‌شود که چگونه جلسات دادگاه از طرف برخی افراد ضبط می‌شود، برداشت از مستندات این است که امامی سکانس‌های نمایشنامه‌ای که دیگران نوشته‌اند را اجرا می‌کند و آقایان دیگر آن را در قالب کلیپ بعد از دادگاه در فضای مجازی منتشر می‌کنند.

قهرمانی ادامه داد: در کجای کیفرخواست آمده است که امامی به خانم شیخی رشوه داده است که آنان در کلیپ آن را منتشر کرده‌اند همچنین در این کلیپ آمده است که امامی به توسلی رشوه داده است در کجای کیفرخواست چنین کلمه‌ای وجود دارد حتی سازمان بازرسی نگفته است.
نماینده دادستان خطاب به متهم امامی گفت: آقای امامی شما درباره رشوه‌هایی که به زاهدی داده‌اید توضیح دهید. نماینده دادستان ادامه داد: در ردیابی‌های پول متوجه شدیم که پول‌ها به‌حساب عاشوری رفته است، بعد به ما می‌گویند شما می‌دانید عاشوری کیست؛ عاشوری هرکه می‌خواهد باشد. نماینده دادستان ادامه داد: امامی به‌جای اینکه دفاع از پرونده داشته باشد، کار‌های بازیگری انجام می‌دهد.
قاضی گفت: ما به این کلیپ‌ها توجه نداریم آزادند هر کاری می‌خواهند بکنند. دادگستری وارد این مقوله‌ها نمی‌شود، متهم یا وکیل اگر توانایی دفاع داشته باشند آن مهم است، حواشی مهم نیست آزادند علیه من همه حرفی بزنند.
قاضی ادامه داد: شاید چند صباحی مطالبی را مطرح کنند، اما واقعیت مشخص خواهد شد قاطعانه می‌گویم که وکیل امامی کیفرخواست را نخوانده و پیوست‌ها را نخوانده است، حالا چه کسانی به این افراد می‌گویند اینطوری دفاع کنید نمی‌دانم، ولی آزادند هرطور می‌خواهند بنویسند، اما جواب آن‌ها از طرف خداوند متعال انجام خواهد شد.
در ادامه این جلسه دادگاه نماینده دادستان گفت: در پاسخ به صحبت‌های وکیل فرزان باید بگویم که تسهیلاتی که از بانک‌های سرمایه، رفاه و مسکن گرفته‌شده‌اند، در هیچکدام صلاحیت وجود نداشته است و درجاهایی سند مردم آورده شده است. به‌عنوان‌مثال سند برای بنیاد شهید بوده است جعل کردند و آن را به بانک دادند و تسهیلات گرفتند یا در جای دیگر سندی به نام آقای الف بوده است به نام آقای ب جعل کردند و تسهیلات گرفتند. این فعالیت اقتصادی نیست.
در ادامه وکیل متهم فرزان راد از قاضی خواست که از محمدتقی روحی و دولتشاهی در خصوص خروج وجوه از ایران تحقیقات بیشتری به عمل آید که نماینده دادستان خطاب به وکیل متهم گفت: این ضمانت‌نامه‌ها به‌صورت مستقیم خارج نشده بلکه کالا‌هایی اعم از گندم، فولاد، گوشت و قیر گرفته‌شده است. قهرمانی گفت: اینکه بنده در جلسات قبل اعلام کردم که امامی رب فروش بوده است جهت مزاح نبوده بلکه بنده پرونده شخصیت ایشان را گفتم؛ امامی در زمان ازدواج خانه‌ای ۶۰ متری داشت که بابت بدهی‌هایش این خانه را فروخت و مستأجر شد و نهایتاً زمانی که به بانک وارد می‌شود ناگهان زندگی‌شان زیرورو می‌شود.

 بسیاری از متهمین پرونده بانک سرمایه باهم مشارکت دارند
در ادامه قاضی مسعودی مقام گفت: بعضی از وکلا فرق بین دادگاه و دادسرا را نمی‌دانند و این بی‌سوادی محض است. درحالی‌که می‌توانند اگر مستنداتی دارند ارائه کنند تا موردبررسی قرار گیرد. وی ادامه داد: از سوی دیگر بسیاری از متهمین پرونده بانک سرمایه باهم مشارکت دارند؛ اعم از هیئت‌مدیره و تسهیلات گیرنده‌ها. بعضی از تسهیلات گیرنده‌ها باهم هستند که در آرای ذکر خواهد شد که این مشارکت‌ها در کجا صورت می‌گیرد.

در ادامه قاضی از متهم مهدی محمدی خواست در جایگاه قرار گیرد و بعد از تفهیم اتهام، از او خواست توضیحات خود را بیان کند. متهم محمدی در جایگاه قرار گرفت و ضمن رد اتهامات خود گفت: بنده در سال ۹۰ یا ۹۱ از طریق فرزاد شفیعی با امامی آشنا شدم. در آن زمان امامی به کار‌های بیزینسی و اقتصادی مشغول بود در ابتدا شفیعی به من گفت که امامی حدود ۹ الی ۱۰ خودروی بنز برای فروش دارد که می‌خواهد آن‌ها را بفروشد. متهم محمدی ادامه داد: بنده با مراجعه به دفتر او این خودرو‌ها را خریداری کردم و لذا از آن روز آشنایی ما با امامی بیشتر شد.
قاضی از متهم پرسید: این خودرو‌ها به نام چه کسی بود؟ متهم پاسخ داد: یک خودرو به نام آقای محفوظی، یک خودرو به نام همسر ایشان و چند خودرو برای تجهیز دفتر تهیه کردیم که به نام آقای قادری یا فرشاد صادقی بود. وی ادامه داد: همچنین بنده به جهت آنکه در شرف ازدواج بودم به دنبال آپارتمان ۱۵۰ متری می‌گشتم و از امامی خواستم آپارتمانی را به من معرفی کند که درنهایت بنده یک آپارتمان به مبلغ ۷۶۰ میلیون تومان از ایشان خریدم.

 اعطای خودرو‌های لوکس به برخی از مدیران بانکی و هنرپیشه‌ها
در این بخش از دادگاه نماینده دادستان در جایگاه قرار گرفت و گفت: محمدی شفاف صحبت نکرد و آنطور که قبلاً اظهار کرده بود الان نگفت. او خودرو‌های لوکس را می‌فروخت و به برخی از مدیران بانکی و هنرپیشه‌ها داده و پول آن را از امامی گرفته است. متهم محمدی پاسخ داد: اگر منظورتان خودروی (بی ام و) است که به امامی فروختم و بعد از دریافت چک آقای امامی کپی زاهدی را به من داد و گفت به نام زاهدی بزنم. در ادامه این جلسه دادگاه پیامک‌های امامی و زاهدی از سوی دادستان قرائت شد.

متهم محمدی گفت: پس‌ازآنکه وارد بیزینس قیر شدم. وی ادامه داد: اولین قرارداد و اولین خرید، ۵ هزار تن بود و برای پیگیری کار خودم با کمک امامی شروع به کار در حوزه قیر کردم. در ادامه جلسه دادگاه قهرمانی نماینده دادستان خطاب به متهم مهدی محمدی، گفت: در مورد سفر به سوئیس توضیح دهید. متهم بیان کرد: من به خاطر کار ساعت به سوئیس سفر کردم؛ من ۳ الی ۴ ساعت به ارزش ۴۰ تا ۵۰ هزار دلار به امامی دادم که یکی از آن‌ها را به آقای احمد شاهرودی داد و فکر کنم یکی از آن‌ها را به خانم شامانی داد و اگر اجازه دهید اسم بازیگری را که آقای امامی یکی از این ساعت‌ها را به او داد نیاورم، چون مطمئن نیستم.
در ادامه جلسه دادگاه وکیل متهم محمدی در جایگاه قرار گرفت و گفت: در ابتدا باید بگویم موکل اینجانب تمام اظهاراتش بر مبنای شفافیت بوده است. موکل اینجانب فاقد شاکی خصوصی است و تحصیل مال از طریق نامشروع نداشته و از اهداف دیگر متهمان خبر نداشته است و تقاضای برائت برای موکل خود را دارم.
در ادامه نماینده دادستان در جایگاه قرار گرفت و گفت: ما گمان می‌کنیم که متهم محمدی از پشت پرده ضمانت‌نامه‌ها آگاه بوده است که البته این موضوع در حال بررسی است و اظهارات پرویز نسترن تهرانی این موضوع را تقویت کرد؛ چراکه گفت مهدی محمدی همان کسی است که زندگی ما را بر هم زد. قهرمانی ادامه داد: با توجه به اظهارات پرویز نسترن تهرانی متوجه شدیم که عنصر روانی به مهدی محمدی محقق است؛ چراکه در فرایند مالی و سوءاستفاده از پرویز نسترن تهرانی مهدی محمدی نقش داشته است.

 موضوع در حال لو رفتن است!
در ادامه قاضی از متهم فاطمه شامانی خواست در جایگاه قرار بگیرد و بعد از تفهیم اتهام از او خواست توضیحات خود را بیان کند. متهم شامانی گفت: به‌هیچ‌وجه این اتهامات را قبول ندارم. نماینده دادستان در جایگاه قرار گرفت و گفت: بنده زمانی که ایشان را احضار کردم متوجه شدیم تماسی از شعبه نیاوران بانک رفاه با ایشان برقرارشده و زمانی که بررسی کردیم متوجه شدیم که در آن تماس به ایشان گفتند که حساب شما در حال کنترل است.

قهرمانی ادامه داد: پس‌ازاین تماس خانم شامانی با غندالی تماس گرفته و غندالی نیز با امامی تماس می‌گیرد و آقای امامی نیز به حاجیان زنگ می‌زنند؛ همان شب جلسه سری در بام نیاوران برگزار می‌شود با این هدف که ظاهراً موضوع در حال لو رفتن است. وی افزود: آن زمان ۲ واحد در دست آقای غندالی و خانم شامانی بود یک واحد در طبقه ششم که تریبلکس است و بسیار بزرگ است تا جایی که مالک بعدی آن عنوان می‌کند که از آتلیه‌های مختلف درخواست عکاسی برای عروس و داماد دارند.
نماینده دادستان گفت: در تاریخ ۲ بهمن ۹۴ امامی به شامانی پیام داد که به دوبی آمده‌ام و اینجا می‌مانم تا هم وسایلتان را خریداری کنم و هم ویلایتان در دوبی را. متهم شامانی گفت: ما وقتی خانه دوبی را به نام خواهر امامی کردیم به امامی گفتیم در ازایش ویلایی در دوبی برای ما تهیه کن. نماینده دادستان خطاب به متهم شامانی گفت: لکسوس را برای چی گرفتید؟ متهم شامانی گفت:، چون هنوز از امامی طلبکار بودیم؛ ما نزدیک به ۷ الی ۸ میلیارد از امامی در سال ۹۴ طلبکار بودیم.
در ادامه جلسه دادگاه قاضی از متهم شامانی پرسید: شما وقتی بازنشسته شدید حقوقتان چه میزان بود؟ متهم شامانی گفت: من یک معلم بازنشسته با حقوق دو میلیون تومان بودم؛ ماقبل از آشنایی با امامی نیز به اروپا مسافرت می‌کردیم.
در ادامه جلسه دادگاه وکیل متهم شامانی در جایگاه قرار گرفت و گفت: سال ۹۵ قولنامه خرید یک واحد آپارتمان در طبقه ۴ بام نیاوران موجود است. قاضی گفت: سند مالی و سند واریز آن را ارائه دهید. وکیل متهم شامانی گفت: یک میلیارد و ۸۷۵ میلیون بابت ملک خیابان امیدوار و ۲۵۰ هزار یورو نیز بابت ملک و شرکت دوبی از طرف غندالی به نام امامی و خواهرش شد همچنین ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون یک قطعه زمین با بنای ویلایی در مازندران. قهرمانی گفت: این قطعه زمین منتقل نشده است.
در ادامه وکیل متهم شامانی گفت: اظهارات و اقاریر متهمان علیه یکدیگر حجت نیست و استناد نماینده دادستان به اظهارات سایر متهمان ارزش و اعتبار قضایی ندارد. در ادامه نماینده دادستان در جایگاه قرار گرفت و گفت: ابتدا از برادر آقای غندالی که وکیل متهم است تشکر می‌کنم؛ ایشان بدون حاشیه‌سازی و اقدامات نمایشی کمک کرد و تمام اموال غندالی را رد مال کردند. قهرمانی ادامه داد: ما ادعایمان این است که ملک نیاوران در مهر ٩٤ از سوی امامی به غندالی داده شد و هفت ماه بعد یعنی در سال ٩٥ سندسازی صورت گرفت. وی افزود: وکیل متهم شامانی می‌گویند چرا اتهام تغییریافته است درحالی‌که باید گفت در آن زمان موضوع تهاتر مطرح بود و بعدازآن بحث ٥٠٩ میلیارد تومان ضمانت‌نامه به میان آمد که بعداً در مورد آن صحبت خواهم کرد. در پایان، قاضی ختم جلسه را اعلام کرد.

حمایت

 

منتشر شده در یکشنبه, 11 آبان 1399 09:31

 

 apple1  android1  tel11  insta1

00911556

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش