text1

یکشنبه, 16 ارديبهشت 1403-

اخبار مهم حقوقی و قضائی

WhatsApp Image 2020-04-20 at 22.58.57دیده بان هشتم : حساب‌های کاربری منتسب به رییس قوه‌قضاییه در توییتر جعلی هستند​​​​​​​
حساب‌های کاربری منتسب به رییس قوه‌قضاییه در توییتر جعلی هستند و محتوای منتشرشده در آن نیز جعلی محسوب می‌شوند. به گزارش مرکز رسانه قوه‌قضاییه، اخیراً یک حساب کاربری جعلی با اعلام انتساب به رییس قوه‌قضاییه، محتوا‌هایی در توییتر منتشر کرده است. این حساب کاربری و محتوای منتشرشده جعلی هستند و انتساب هرگونه حساب کاربری به رییس دستگاه قضا در شبکه اجتماعی توییتر تکذیب می‌شود.

واگذاری خدمات سلامت به مدیران دولتی ممنوع شد
هیات عمومی دیوان عدالت اداری با ابطال موادی از دستورالعمل واگذاری خدمات سلامت مصوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واگذاری خدمات سلامت به مدیران دولتی را ممنوع کرد.
به دنبال شکایت از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و درخواست ابطال موادی از دستورالعمل واگذاری خدمات سلامت مصوب 4/2/92 هیات عمومی دیوان عدالت اداری در این مورد وارد بحث و بررسی شد و نظر به اینکه واگذاری خدمات سلامت، واحد‌ها و فعالیت‌های حوزه سلامت به مدیران واحد‌های مختلف وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مصداق انعقاد قرارداد مقاطعه‌کاری توسط واحد‌های تابعه وزارت بهداشت با کارکنان آن وزارتخانه است، ازاین‌جهت با بند ۱۱ و تبصره بند یک ماده‌واحده قانون منع مداخله وزرا، نمایندگان مجلس و کارمندان در معاملات دولتی و کشوری مصوب سال ۱۳۷۷ مغایر و خارج از حدود اختیار است و ابطال شد.

برگزاری ۴۵۸ جلسه ویدئوکنفرانس کمیسیون‌های تخصصی پزشکی قانونی 
مدیرکل امور کمیسیون‌های پزشکی سازمان پزشکی قانونی کشور از برگزاری ۴۵۸ جلسه کمیسیون‌های تخصصی به‌صورت ویدئوکنفرانس و در شش‌ماهه نخست سال جاری خبر داد.
بابک سلحشور، گفت: با به‌کارگیری شیوه جدید برگزاری جلسات کمیسیون‌های تخصصی پزشکی قانونی که از اواخر سال گذشته در کشور آغاز شد و با شیوع بیماری کرونا توسعه‌یافته است.
مدیرکل امور کمیسیون‌های پزشکی سازمان پزشکی قانونی کشور افزود: از دی‌ماه سال گذشته به‌منظور تکریم ارباب‌رجوع، جلوگیری از تردد‌های غیرضروری و اجرای طرح تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها، برگزاری جلسات کمیسیون‌های نوبت سوم (جلساتی که نیاز به حضور در تهران و کمیسیون مرکزی دارد)، به شکل ویدئوکنفرانس با همکاری چند استان به‌صورت آزمایشی در دستور کار قرار گرفت. وی اظهار کرد: بر این اساس در مواردی که نیاز به معاینه و یا حضور ارباب‌رجوع نیست، جلسات کمیسیون به شکل ویدئوکنفرانس برگزار شد و با توجه به بازخورد بسیار خوب آن و رضایت طرفین پرونده و نیز کارشناسان، این طرح به‌ کل کشور تسری یافت که همزمانی اجرای این طرح با شیوع بیماری کرونا، موجب توسعه بیش‌ازپیش این طرح و افزایش سرعت تسری آن به‌تمامی استان‌ها و تشکیل جلسات بیشتر به شکل ویدئوکنفرانس شد.
سلحشور تصریح کرد: در شش‌ماهه نخست سال جاری ۴۵۸ جلسه کمیسیون‌های تخصصی به شکل ویدئوکنفرانس برگزارشده است که ۲۹۴ جلسه آن مربوط به جلسات استان‌ها با کمیسیون مرکزی (نوبت سوم) و ۱۶۴ جلسه مربوط به جلسات بین استانی (نوبت دوم) بوده است. وی با اشاره به اینکه جلسات ویدئوکنفرانسی کمیسیون‌ها موجب افزایش کیفیت رسیدگی‌ها نیز شده است، خاطرنشان کرد: این جلسات بر اساس برآوردی که در نیمه نخست سال جاری انجام شد از تردد حداقل هزار نفر به تهران برای حضور در اداره کمیسیون مرکزی و ۸۰۰ نفر به استان‌های همجوار برای شرکت در کمیسیون‌های نوبت دوم جلوگیری کرده است.

پیگیری موضوع انتقال آب رودخانه کرج به تهران توسط دادستانی
 
 
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز از پیگیری طرح تونل انتقال آب رودخانه کرج به تهران و دغدغه‌های مردمی در این زمینه از وزیر نیرو، خبر داد.
حسن مددی از پیگیری طرح تونل انتقال آب رودخانه کرج به تهران و دغدغه‌های مردمی در این زمینه از وزیر نیرو، خبر داد و گفت: با توجه به نگرانی‌های مطرح‎شده در مورد به خطر افتادن شرایط محیط زیست رودخانه کرج، این موضوع از طریق وزیر نیرو مورد پیگیری قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی دادگستری استان البرز، وی افزود: در این خصوص وزیر نیرو اعلام کرد که طرح انتقال آب در دولت‌های قبلی مصوب شده و نحوه تخصیص حقابه رودخانه و استان البرز نیز در همان مقطع تعیین شده است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با اشاره به تعهد وزیر نیرو برای افزایش ۲۰ میلیون مترمکعبی حقابه اين استان از سد طالقان بیان کرد: وزیر نیرو همچنین اعلام کرد که حقابه زیست‌محیطی رودخانه کرج در نظر گرفته شده و از بهم خوردن شرایط زیست محیطی منطقه پس از انتقال مقدار آب مورد نظر جلوگیری خواهد شد که این موضوع به‎صورت رسمی توسط مدیر آب منطقه‌ای تهران اطلاع‌رسانی می‌شود.
مددی همچنين از مکاتبه رسمی در این خصوص با وزیر نیرو خبر داد و گفت: از وزارت نیرو خواسته شده است تا ضمن در نظر گرفتن شرایط زیست‎محیطی استان البرز، تدابیر و تعهدات را به صورت کتبی به دادستانی مركز اين استان اعلام کند.
محدودیت‌های کرونایی بر ارایه خدمات قضایی تأثیر نگذارد
رییس‌کل دادگستری استان یزد گفت: باید نهایت تلاش صورت گیرد تا کمیت و کیفیت خدمات قضایی تحت تأثیر محدودیت‌های کرونایی قرار نگیرد.
غلامعلی دهشیری در نشست شورای معاونان دادگستری استان یزد، بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های نوین و تکنولوژی‌های روز تأکید و بیان کرد: معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری اين استان باید بستر استفاده از این ظرفیت‌ها را برای ارتقاي خدمات قضایی در دوران محدودیت‌های کرونایی فراهم کند.
وی تصریح کرد: اگر یک مقام قضایی به لحاظ درگیری یکی از اعضای خانواده به بیماری کرونا، باید دوران قرنطینه را بگذارند، باید از این سرمایه انسانی به طرق ممکن و با استفاده از تکنولوژی‌های روز استفاده کرد تا کار مردم روی زمین نماند. دهشيري تاکید کرد: اگرچه بیماری کرونا مشکلاتی را برای ادارات ایجاد کرده و بخشی از نیروی انسانی نیز درگیر بیماری شده‎اند، اما باید نهایت تلاش صورت گیرد تا کمیت و کیفیت خدمات قضایی تحت تأثیر محدودیت‌های کرونایی قرار نگیرد.
ریيس‌کل دادگستری استان یزد، حفظ سلامت نیروی انسانی را به عنوان سرمایه‌های اصلی دستگاه‎ها، مهم و ضروری برشمرد و اظهار کرد: اگرچه معاونت مالی، پشتیبانی و عمرانی در اکثر روز‌ها پس از اتمام ساعت کار اداری به ضدعفونی و گندزدایی تمامی محیط‌های اداری همت می‌گمارد، اما وضعیت شیوع بیماری در اين استان رو به وخامت است كه رفع این موضوع نیازمند مراقبت‏هاي بیشتر، رعایت فاصله‎گذاری، دوری از تجمعات و رعایت بیش از پیش بهداشت فردی است. وي بر دقت بيشتر نسبت به آیین‎نامه‎ها، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های واصله از قوه‎قضاییه تأکید کرد و گفت: هر معاونت موظف است بر حسب بخشنامه‎ها، دستورالعمل‌ها و آیین‎نامه‌های واصله از حوزه ستاد دستگاه قضا، وظایف و اقدامات اجرایی صورت‎گرفته را به صورت دقیق و مستند ثبت كند تا سیاست‌ها و منویات ریاست قوه‎قضاییه به صورت دقیق و منظم در استان اجرايي شود.

کاهش ۳۳ درصدی محکومان مستقر در زندان‌های قزوین
ريیس‎کل دادگستری استان قزوین از کاهش 33 درصدی تعداد محکومان مستقر در زندان‌های این استان خبر داد.
حجت‌الاسلام نورالله قدرتی اظهار كرد: در 6 ماه نخست امسال در راستای اجرای دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‎ها، تعداد محکومان زندان‌های استان قزوین از يك‌هزار و 908 نفر به يك‎هزار و 271 نفر کاهش یافته است و شاهد کاهش 33 درصدی در آمار این زندانیان بوده‎ایم.
وي با بيان اينكه برای 31 نفر از متهمان، حکم به تحمل حبس تحت سامانه الکترونیکی (پابند) صادر شده است، گفت: تشکیل هیات بازرسی، حضور قضات دادگستری استان در زندان و بررسی مشکلات مددجویان و اعطای مرخصی در زمان شیوع ویروس کرونا، استقرار قاضی ناظر زندان در زندان مرکزی قزوین و پیگیری امور زندانیان، استفاده از نهادهای ارفاقی اعم از آزادی مشروط و تعلیق مجازات، تعویق اجرای مجازات، تبدیل مجازات حبس به مجازات‌های جایگزین و مواردي از اين دست، از جمله اموری است كه در راستای ساماندهی زندانیان صورت گرفته است.
حمایت
منتشر شده در یکشنبه, 11 آبان 1399 10:30

 

 apple1  android1  tel11  insta1

00911556

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش