text1

یکشنبه, 16 ارديبهشت 1403-

نقش دادستان در پيشگيري از وقوع جرم باموضوع جرايم پولي و بانكي

دیده بان هشتم : برگزاری دومين جلسه كميته ملی بررسی نقش دادستان در پيشگيري از وقوع جرم باموضوع جرايم پولي و بانكي
سایت حقوقی
دومین نشست کمیته ملی بررسی نقش دادستان در پیشگیری از جرایم پولی و بانکی با حضور قضات، نمایندگان بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی در اداره کل پیشگیری های قضائی برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم به نقل از روابط اطلاع رسانی اداره کل پیشگیری های قضائی،در آغاز این نشست که روز چهارشنبه اول اردیبهشت ماه جاری درمحل سالن اجتماعات اداره کل مذکور برگزار شد،دکتر خدادی مشاور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، به تبیین اقدامات پیشگیرانه و لزوم بهره گیری از ظرفیت های قانونی دادستان در پیشگیری از جرایم پولی و بانکی پرداخت و تصریح کرد: در سال 95 با توجه به اهمیت نقش دادستان در پیشگیری از وقوع جرم، برنامه مزبور در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری های کل استان ها مبتنی بر 5 حوزه تخصصی تصرفات غیرقانونی اراضی و زیست محیطی، کودکان کار ، کارگاه ها، پولی و بانکی، فضای مجازی درحال اجرا است.
بنا بر این گزارش ،در ادامه ، دکتر ذاقلی، رئیس کارگروه پیشگیری از جرایم پول و بانکی ضمن ارائه گزارشی از موارد مطروحه در نشست گذشته، دستور جلسه را قرائت و بیان داشت: جلسه با تمرکز بر بررسی نقش دادستان در پیشگیری از وقوع جرایم پولی و بانکی و موسسات مالی غیرمجاز پیگیری می شود.
وی ضمن بیان ابعاد مختلف قانونی، اجرائی و قضائی، به مصادیقی جهت بهره گیری اعضای کارگروه به منظور  پیشبرد برنامه و ارائه راهکار اشاره کرد.
در ادامه ، قضات ونمایندگان دستگاه های همکار و بانک مرکزی به ارائه نقطه نظرات قانونی، اجرائی، قضائی به منظور بهره مندی از ظرفیت های قانونی دادستان در پیشگیری از جرایم پولی و بانکی پرداختند.
در پایان این  نشست ، مواضع و چالش های اجرائی و قضائی مطروحه در خصوص پیشگیری از جرایم پولی و بانکی تکمیل و مقرر شد اقدامات موثر در حوزه اجرایی و قضایی درخصوص نقش دادستان در پیشگیری از وقوع جرایم پولی و بانکی در شرکت های لیزینگ و شرکت های واسپاری و صرافی های غیرمجاز در دستور کار آتی کارگاه قرار گیرد.
منتشر شده در پنج شنبه, 02 ارديبهشت 1395 09:44

 

 apple1  android1  tel11  insta1

00911556

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش