text1

یکشنبه, 16 ارديبهشت 1403-

احتمال افزوده شدن«زبان وادبیات فارسی» به مواد امتحانی آزمون وکلا

دیده بان هشتم : رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلا از احتمال افزوده شدن ماده «زبان و ادبیات فارسی» به مواد امتحانی کانون وکلا خبر داد.
کانون وکلابه گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم به نقل از خبرنگار مهر،  بهمن کشاورز در نشست خبری با خبرنگاران، با اشاره به برگزاری همایش کانونهای وکلا در هفته اخیر، گفت: در این همایش نحوه برخورد توهین به کانونها و وکلا، روش اخذ مالیات وکلا، تجویز تهیه متن منقحی از لایحه جامع وکالت، تجویز تهیه و تنظیم اساسنامه موسسات حقوقی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
وی از تغییر احتمالی مواد امتحانی آزمون وکلا خبر داد و افزود: در بین برخی از دانشجوهای حقوق اغلب غلط های املایی فاحش دیده می شود که این مسئله شرم آور است به همین منظور افزوده شدن ماده امتحانی «زبان و ادبیات فارسی» به مواد امتحانی آزمون وکلا پیشنهاد شده است و در صورت تصویب، ۲۰ سوال ادبیات فارسی در آزمون لحاظ خواهد شد.
کشاورز در خصوص آخرین وضعیت لایحه جامع وکالت، گفت: این لایحه در حال حاضر در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس است و قرار است متن نوشته شده در سال ۸۵با متن اخیر مقایسه شود و بخشهای مورد نظر اسکودا در متن جدید گنجانده شده و در نهایت به قوه قضاییه ارسال شود.
رییس اسکودا الزامی شدن وکیل، طبق قانون برنامه ششم توسعه را راه حل دردهای عدلیه دانست و افزود: برخی از افراد عدم دسترسی افراد نیازمند به وکیل را یکی از ایرادات این طرح می دانستند که باید گفت «ادارات معاضدت های قضایی» این مشکل را برطرف می کند.
عدم رعایت اصول قانون گذاری در تبصره ماده ۴۸قانون آیین دادرسی کیفری
کشاورز در ادامه با بیان اینکه هنوز مشکل تبصره ماده ۴۸ اصلاحی قانون آیین دادرسی کیفری رفع نشده است، گفت: اصول قانون گذاری در این ماده لحاظ نشده است و با توجه به اینکه  ماه ها از اجرای این قانون می گذرد اما وضعیت تعیین وکلای دعاوی کیفری مذکور در این ماده، مشخص نشده است و پیشنهاد حذف نام وکیل و جایگزین شدن شرایط و ضوابط برای این وکلا را مطرح کرده ایم.
منتشر شده در شنبه, 18 ارديبهشت 1395 15:02

 

 apple1  android1  tel11  insta1

00911556

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش