text1

پنج شنبه, 09 فروردين 1403-

کار فائزه هاشمی عنوان مجرمانه‌ای ندارد/فعلا احضاریه‌ای نیامده است

دیده بان هشتم : ۲۹ اردیبهشت بود که معاون اول قوه‌قضائیه دیدار فائزه هاشمی با یکی از اعضای ارشد فرقه ضاله بهایت را زشت و قبیح خواند و گفت که طبق قانون با این مسئله رفتار می‌شود اما وکیل خانواده آیت‌الله هاشمی رفسنجانی می‌گوید کار فائزه هاشمی عنوان مجرمانه ندارد.

سایت حقوقیبه گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم ، سید محمود علیزاده‌طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این سئوال که آیا فائزه هاشمی به دادسرا احضار شده است یا خیر اظهار کرد: تا کنون احضاریه نیامده است یا حداقل به من چیزی نگفته‌اند.

وکیل خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی اضافه کرد: البته عنوان مجرمانه‌ای هم در قانون وجود ندارد که بخواهند به دادسرا احضار کنند و نمی‌دانم چه عنوان مجرمانه‌ای می‌خواهند بدهند.

علیزاده طباطبایی گفت: ما اصل 14 قانون اساسی را داریم مبنی بر اینکه رفتار با غیرمسلمان باید منصفانه و عادلانه باشد. عملاً نیز همین است. به ادعای خودشان 300 هزار و به ادعای ما 40 تا 50 هزار بهایی وجود دارد. اینها را که نکشتیم. الان هم فعالیت‌های اقتصادی خود را انجام می‌دهند، بنگاه‌های بزرگ تجاری دارند و کارشان را می‌کنند و کسی هم برای کارشان زحمتی ایجاد نکرده است.

وی افزود: در همین اصل چهاردهم آمده که «مگر توطئه کنند»؛ اگر یک حزب‌اللهی دو آتیشه هم توطئه کند برخورد می‌شود چه برسد به بهایی.

همین چند وقت پیش بود که تصویری از دیدار فائزه هاشمی با یکی از اعضای ارشد فرقه ضاله بهائیت منتشر شد؛ اقدامی که حتی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز در گفت‌وگو با روزنامه جمهوری اسلامی به آن واکنش نشان داده و گفته است: فائزه اشتباه بدی کرده و باید آن را تصحیح و جبران کند. فرقه ضاله بهائیت یک فرقه استعمارساخته و منحرف است که همیشه با همین انحراف شناخته شده و ما همیشه از این فرقه تبرّی جسته و می‌جوییم.

البته فائزه هاشمی به رغم تذکر پدرش گفته است که هیچ کار خلافی نکرده و پشیمان هم نیست.

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه‌قضائیه نیز 29 اردیبهشت در واکنش به این اقدام فائزه هاشمی گفت: این کار، کار بسیار زشت و قبیحی بود و تا آنجایی که من رصد کردم بسیاری از مردم و علما و شخصیت‌ها و مراجع تقلید و حتی پدر ایشان این کار را تقبیح کردند.

معاون اول قوه قضائیه افزود: زشت‌تر از این کار این است که بعد از همه تقبیح‌ها و حتی بعد از اینکه پدر ایشان به وی سفارش کردند وی عذرخواهی نکرد و حقیقتاً جای تأسف دارد.

محسنی‌اژه‌ای گفت: دستگاه قضایی هر جرمی که اتفاق بیفتد آن را در نوع خود به‌صورت مقتضی دنبال می‌کند و این امر هم مانند سایر موارد طبق قانون و آنچه قانون معین کرده رفتار می‌شود.

منتشر شده در یکشنبه, 02 خرداد 1395 23:09

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش