text1

پنج شنبه, 09 فروردين 1403-

ضرورت استفاده کمتر از مجازات حبس توسط قضات

دیده بان هشتم : معاون فرهنگی قوه قضائیه بر ضرورت بازنگری در برخی قوانین تاکید کرد و گفت: قضات کمتر از مجازات حبس در صدور احکام استفاده کنند.

10-791.jpg

به گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم ، حجت‌الاسلام و المسلمین هادی صادقی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل زندان‌های استان قم به تبیین سخنان مقام معظم رهبری درباره لزوم رسیدگی به مساله زندان پرداخت.

وی با اشاره به لزوم وجود زندان در همه جوامع دنیا گفت: آنچه که مدنظر رهبر انقلاب بوده است از یک سو ناظر بر اصلاح قوانین قضایی و از سوی دیگر ظرفیت‌های مدیریتی است.

صادقی بر ضرورت بازنگری در برخی قوانین تاکید کرد و گفت: قضات ما باید از ظرفیت‌های حبس‌زدا در قوانین استفاده کنند و از استفاده از مجازات حبس حدالامکان دوری کنند.

معاون فرهنگی قوه قضاییه افزود: حتی در استفاده از مجازات حبس نیز قضات می‌توانند از محکومیت‌های حداقلی استفاده کنند تا آسیب‌های کمتری متوجه خانواده زندانیان بشود.

صادقی افزود: وجه دیگر فرمایشات حضرت آقا ناظر به زندان و برنامه‌های اصلاحی آن است که باید از همه ظرفیت‌های اصلاحی و تربیتی استفاده کرد.

وی گفت: مساله زندان مساله کوچکی نیست و باید این مساله همانطور که در صحبت های رئیس سازمان زندان ها به آن اشاره شد با جدیت پیگیری شود.

معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: سازمان زندان ها از دو رکن تامین و تربیت تشکیل شده است و باید به رکن تربیتی آن نیز به اندازه رکن تامین امنیت توجه داشت.

صادقی با بیان اینکه مدیریت زندان ها کار حساسی است گفت: باید نهادهای متولی نیازهای اولیه زندان را تامین کنند تا مدیریت زندان ها بتوانند با تمام توان به فعالیت های اصلاحی و تربیتی بپردازند.

وی افزود: امروز نیازمند حرکت علمی و مدیریت جدید در عرصه زندان‌ها هستیم و خوشبختانه با حضور دکتر جهانگیر در راس زندان های کشور این امکان فراهم شده است تا با رویکردی علمی زندان‌ها را به دانشگاه انسان‌سازی تبدیل کنیم.

صادقی در پایان گفت: باید همه زندان ها به کانون های اصلاح و تربیت تبدیل شود تا در کنار توجه به قوانین قضایی و رویکرد استفاده از مجازات های جایگزین در قضات بتوانیم به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص کاهش زندانیان به طور جامع عمل کرده باشیم.

منبع ایسنا.

منتشر شده در دوشنبه, 17 خرداد 1395 10:21

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش