Friday, 19 April 2024-
Error
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
دیده بان هشتم : معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: باید از مکانیزم های داخلی برای بررسی فاجعه منا استفاده کنیم، چرا که عربستان در حفظ امنیت و سلامت حجاج کوتاهی کرده است.
لزوم استفاده از مکانیزم های داخلی برای بررسی فاجعه منا/مسئولیت حقوقی عربستان باید بررسی شود
به گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم ، کاظم غریب آبادی معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در نشست تخصصی حقوق بشر اسلامی که امروز (دوشنبه) در موسسه صیانت از حقوق زنان برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نکته قابل توجه این است که برخی در غرب و جوامع بین المللی دیگر می خواهند نشان دهند که اسلام میانه ای با رعایت حقوق بشر ندارد و مدام سعی در ترویج این افکار دارند که در کل ادعایی بیش نیست.
وی افزود: هدف از حقوق بشر در دین مبین اسلام و اندیشه اسلامی، توجه به کرامت انسانی است.
معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: نکته کلیدی و قابل توجه این است که همه ابزار و اسناد بین المللی سیاست گذاری و تدوین شده در بحث حقوق بشر، بعد از 2 جنگ جهانی اول و دوم شکل گرفت و غرب و کشورهای مدعی حقوق بشر پس از کشته شدن هزاران نفر، به این نتیجه رسیدند که انسان دارای حق و حقوقی است و باید به آن توجه شود.
غریب آبادی تصریح کرد: متاسفانه در ابتدای شکل گیری قوانین حقوق بشری، بسیاری از کشورهای در حال توسعه و اسلامی در آن ها نقش فعالی نداشتند و اسناد بر مبنای رویکردهای مدرن و حقوق بشر غربی شکل گرفت.
وی افزود: یکی از اقدامات ما در ستاد حقوق بشر که در حال حاضر پیگیری می کنیم، توجه به رویکردها و مبانی اسلامی و تاثیرگذاری آن ها در شکل گیری اسناد جدید است.
معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: گاهی اوقات سوء تفاهم هایی در مجامع بین المللی نسبت به اسلام و حقوق بشر اسلامی مطرح می شود که ناشی از عدم درک آن ها از واقعیات موجود است.
غریب آبادی تصریح کرد: در این عرصه نیز ما اقداماتی را با همکاری سازمان ها، نهادهای مردمی و بین المللی برای ترویج مبانی اسلامی انجام داده ایم و در این راستا متنی را توسط اندیشمندان ایرانی تدوین کرده ایم.
وی افزود: با توجه به این که 14 مرداد ماه روز حقوق بشر و کرامت انسانی است مراسمی را با حضور رئیس قوه قضائیه برگزار می کنیم که در آن جوایزی را به فعالان در این عرصه با هدف تبیین مبانی حقوق بشری و دفاع از کسانی که در زمینه ارتقای آن فعالیت می کنند اهدا خواهیم کرد.
معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت:12 مرداد ماه نیز سمینار تخصصی و بین المللی در قم با حضور کشورهای اسلامی برگزار می شود و مبانی حقوق بشری در آن تدوین خواهد شد.
غریب آبادی گفت: ما رایزنی های بسیاری را با برخی کشورها داشتیم تا بیشتر به مبانی حقوق بشر توجه شود، چرا که گاهی اوقات قطع نامه هایی مغایر با مبانی حقوق بشری صادر می شود و کشورهای اسلامی رای منفی به آن ها می دهند.
وی در رابطه با فاجعه منا افزود: فاجعه منا یک بحث فرا دستگاهی است و ما در حال پیگیری آن هستیم و صرفا بحث احقاق حقوق نیست، بلکه مسئولیت عربستان مطرح است.
معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: با توجه به اینکه در این فاجعه  5 هزار نفر کشته شده اند، نکته کلیدی در این مساله کوتاهی عربستان در حفظ امنیت و سلامت حجاج است اما متاسفانه مکانیزم های بین المللی عادلانه نیست و بسیاری از کشورها مورد تجاوز قرار می گیرند.
غریب آبادی تصریح کرد: در داخل کشور مکانیزم های حقوقی فعالی داریم که با فرهنگ سازی مناسب می توان اقدامات مفید را انجام داد و برای رسیدگی به این پرونده با هماهنگی همه دستگاه ها و استفاده از توان و مکانیزم های حقوقی داخلی اقدامات لازم انجام شود.
وی افزود: قوه قضائیه برای رسیدگی به فاجعه منا شعبه ای را بلافاصله اختصاص داد که امیدواریم با همکاری وزارت خارجه و دیگر بخش ها در عرصه بین المللی این موضوع پیگیری و حل شود.
معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا جانشینی برای احمد شهید مشخص شده است یا خیر؟، گفت: تاکنون کسی مشخص نشده است.
منبع باشگاه خبرنگاران جوان.
ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش