text1

پنج شنبه, 09 فروردين 1403-

نقل و انتقالات در شرح وظایف نیروی انتظامی نیست

دیده بان هشتم : یک وکیل دادگستری با بیان اینکه نیروی انتظامی فقط تشخیص دهنده هویت خودروست، گفت: از منظر حقوقی نقل و انتقالات در شرح وظایف نیروی انتظامی نیست.
سایت حقوقیبه گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم ، نعمت احمدی در گفت‌وگو با ایسنا درباره اختلاف‌نظر نیروی انتظامی و کانون سردفتران و دفتریاران در رابطه با ثبت سند خودرو، اظهار کرد: قانونگذار سند را تعریف کرده است. یک سند عادی داریم و یک سند رسمی و قانونگذار گفته سند رسمی باید در دفاتر اسناد رسمی تنظیم شود.
وی ادامه داد: نیروی انتظامی فقط تشخیص‌دهنده هویت خودروست. خودرو از خارج کشور وارد می‌شود و نیروی انتظامی مدارک گمرکی را با خودرو تطبیق می‌دهد و هویت آن را طی یک سند اعلام می‌کند؛ همچنین تعیین اصالت و هویت خودرو داخلی از طریق تطبیق اسناد با خودرو و ارائه برگه مالکیت خودرو بر عهده نیروی انتظامی است.
این وکیل دادگستری در جهت تبیین این موضوع مصداقی را مطرح کرد و افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک برای یک ملک با توجه به قوانین موجود، تطبیق مکان، حدود اربعه و مساحت یک سند مالکیت صادر می‌کند. بر اساس ماده 22 قانون ثبت این سند، شناسنامه پلاک ملک است. قانون فردی را مالک پلاک می‌داند که منطبق با سند باشد که در اداره ثبت اسناد و املاک ثبت شده است. در مقابل در ارتباط با خودرو، دقیقا نیروی انتظامی کارکرد سازمان ثبت را در رابطه با تشخیص هویت خودرو و صدور مالکیت بر عهده دارد.
وی با اشاره به اینکه هزینه مراجعه به دفاتر اسناد رسمی در مقابل هزینه خودرو و ملکی که خریده می‌شود، آن چنان نیست، تصریح کرد: نقل و انتقالات توسط دفاتر اسناد رسمی صورت می گیرد. به باور من و از منظر اصول حقوقی نقل و انتقالات در شرح وظایف نیروی انتظامی نیست.
منبع : ایسنا
منتشر شده در دوشنبه, 29 شهریور 1395 13:28

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش