text1

چهارشنبه, 05 ارديبهشت 1403-

بررسی تخفیف مجازات اعدام قاچاقچیان موادمخدر در مجمع تشخیص مصلحت نظام

دیده بان هشتم : سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی از بررسی کارشناسی طرح تخفیف مجازات اعدام جرایم موادمخدر در مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد.

سایت حقوقیبه گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم ، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن نوروزی با اعلام این خبر گفت که این جلسه کارشناسی بود و سعی داریم از نظرات صاحب‌نظران و کارشناسان مختلف برای قوام بخشیدن بیشتر به این طرح استفاده کنیم.

نماینده مردم شهرستان‌های رباط‌کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این طرح در کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی مطرح است و هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیدیم و فعلاً نظرات کارشناسی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

نوروزی ادامه داد: طراحان این طرح، نگاه خاصی نسبت به محکومان مواد مخدر دارند؛ به این معنا که مجازات اعدام باید برای کسانی که به صورت مسلحانه، باندی و سازمان یافته اقدام به قاچاق مواد مخدر می‌کنند یا سوء‌سابقه دارند و قبلاً به مجازات اعدام محکوم شدند و عفو گرفته‌اند، صادر شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: برخی کارشناسان معتقدند که نیازی به بازنگری در قانون مبارزه با مواد مخدر نیست و می‌توان با تشکیل کمیسیون عفو، از اعدام افرادی که واقعاً شایسته این مجازات نیستند، جلوگیری کرد. برخی نیز اعتقاد دارند باید بجای اعدام، حبس‌های طویل‌المدت برای بحث مواد مخدر در نظر گرفت.

وی اضافه کرد: تعدادی از کارشناسان نیز اعتقاد دارند که مجازات اعدام باید برای کسانی که به صورت باندی و مسلحانه مبادرت به قاچاق مواد مخدر می‌کنند، در نظر گرفته شود و عده‌ای نیز معتقدند در این زمینه باید ضابطین و کاشفین را تقویت کرد تا عالمانه و کارشناسانه‌تر ورود کنند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی افزود: شخصا معتقدم برای کسانی که مرتبه اولشان است و به صورت مسلحانه و سازمان یافته نیز اقدام نکرده‌اند، نباید مجازات اعدام در نظر گرفته شود.

منبع: تسنیم

منتشر شده در دوشنبه, 26 مهر 1395 22:41

 

 apple1  android1  tel11  insta1

00911556

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش