text1

جمعه, 10 فروردين 1403-

حضور کمیسیون عالی سوانح راه‌آهن کشور در دادستانی سمنان/پیگیری ویژه پرونده قطار سمنان

دیده بان هشتم : اعضای کمیسیون عالی سوانح راه اهن جمهوری اسلامی ایران روز گذشته ضمن حضور در مرجع قضایی در مرکز استان سمنان گزارشی از بررسی‌های خود را به مقامات قضایی رسیدگی کننده به این پرونده ارائه دادند.
سایت حقوقیبه گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم ، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان سمنان؛ دادستان مرکز استان سمنان باتفاق دادستان شهرستان شاهرود و بازپرس شعبه سوم دادسرای مرکز استان طی نشستی، گزارش اعضای کمیسیون عالی سوانح راه‌آهن کشور را استماع و در راستای روند رسیدگی پرونده حادثه قطار در هفت‌خوان به بررسی مستندات ارائه شده پرداختند.
براساس این گزارش، در این نشست کارشناسان به سوالات و ابهامات مطرح شده پاسخ داده و آخرین نتایج بررسی های صورت  گرفته در این حادثه را به مرجع قضایی ارائه دادند.
حیدر آسیابی دادستان سمنان از کمیسون عالی سوانح خواست تا گزارش و نتایج بررسی‌های صورت گرفته و موضوعات مطرح شده در جلسه را به‌صورت مکتوب به دادسرا تقدیم کنند.
دادستان آسیابی در حاشیه این جلسه نیز گفت: پیگیری و رسیدگی بی‌وقفه و با دقت این پرونده را، با توجه به تاکید مقام معظم رهبری و باتوجه به اینکه پیگیری آن یک وظیفه قانونی است، پیگیری می‌کنیم. ضمن آنکه پیگیری این پرونده را برای خود یک وظیفه شرعی نیز می‌دانیم.
وی با اشاره به دستور آیت الله آملی لاریجانی  ریاست قوه قضائیه در برخورد قانونی و سریع با مقصرین حادثه قطار هفت‌خوان، از رسیدگی پرونده در مرکز استان و همچنین اعطای نیابت‌های مختلف به دادسراهای عمومی و انقلاب تهران، تبریز و شاهرود در جهت تسریع در امر تحقیقات و روند رسیدگی خبر داد.
آسیابی گفت: در استان سمنان با پیگیری و نظارت مستمر رئیس کل دادگستری این پرونده به صورت ویژه مورد پیگیری قرار دارد و گزارش اقدامات نیز توسط دادسرای مرکز استان در هر مرحله به مراجع مافوق ارائه شده است.
وی اظهار داشت: عدم کار تبلیغاتی و رسیدگی کامل به پرونده ها در فضایی آرام، رویه دستگاه قضایی است و در مورد این پرونده نیز  اطلاع‌رسانی از جزئیات پرونده به رسانه‌ها و مطبوعات تا ختم مراحل تحقیقات و رسیدگی، ضرورت نداشته ضمن آنکه اطلاع‌رسانی از کلیات پرونده انجام شده است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان همچنین تاکید کرد: اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته و بعضا اعلام عدد، آمار و حتی مقصرین حادثه، هیچ‌گونه نقشی در روند رسیدگی به پرونده و تعیین میزان تقصیر مقصر یا مقصرین در هر مسئولیتی که باشند نداشته و دستگاه قضایی تنها با توجه به مستندات و بر اساس واقعیت‌ها پیگیر این موضوع و رسیدگی قاطعانه و قانونمندانه به آن است.
ایسنا
منتشر شده در پنج شنبه, 18 آذر 1395 18:54

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش