text1

جمعه, 10 فروردين 1403-

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور: ثبت رسمی باعث افزایش اعتماد و امنیت اقتصادی است

دیده بان هشتم : معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: ثبت رسمی دارای پشتوانه مستحکم قانونی است که در درجه اول در محدوده ملی و همچنین در عرصه جهانی باعث افزایش اعتماد و امنیت اقتصادی است.
سایت حقوقیبه گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، احمد تویسرکانی در دیدار با هیات اعزامی اتحادیه جهانی سردفتران با اشاره به این موضوع که اجرای قوانین در کشورها توسط دولت ها تضمین می شود، افزود: شناخت کشورها و بررسی قوانین آنها در حوزه سردفتری باعث می شود تا قوانین این حوزه به سمت یکنواختی و همسان سازی پیش برود و این دیدارها می تواند در این راستا کمک شایانی کند.
وی با ابراز خرسندی از تشکیل اتحادیه جهانی سردفتران اظهار کرد: تشکیل این اتحادیه اقدام بسیار خوبی است که باید به آن کمک شود تا روز به روز قوی تر، منسجم تر و فراگیرتر به فعالیت بپردازند.
تویسرکانی ضمن بیان این موضوع که تمام فعالیت های انجام گرفته در حوزه سردفتری در دنیا به منظور فراهم کردن ارائه خدمات بهتر و سریع تر به مردم است، افزود: با اشتراک گذاری و بررسی مشکلات و ایرادات و همفکری در این حوزه می توان در این جهت گام های موثری برداشت.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یادآور شد: نواقص و مشکلات سردفتری در ایران به سرعت در حال رفع شدن است و بسیاری از آنان برطرف شده به نحوی که دفترخانه ها به صورت الکترونیک و با سرعت و دقت بالایی در حال ارائه خدمت به مردم هستند.
وی با اشاره به فعالیت قریب به هفت هزار و 200 دفترخانه با بیش از 40 هزار کارمند تحت یک شبکه یکسان کشوری، گفت: در بسیاری از کشورهای اروپایی امور دفترخانه ها به صورت سیستمی انجام می شود، لیکن فاقد بانک تجمیع اطلاعات تخصصی ثبت قراردادها هستند.
تویسرکانی اظهار کرد: در زمینه تحولات در فرایند امور دفترخانه ها، کارهای بزرگ و موثری انجام پذیرفته و پیشرفت های چشمگیری اتفاق افتاده است، در حال حاضر با الکترونیکی شدن فرآیندها در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سال گذشته دفتر سردفتر که ده ها سال سوابق در آن به صورت سنتی نوشته می شد حذف و سالانه از ده ها میلیون مکاتبه کاغذی جلوگیری و تمامی امورات به صورت الکترونیکی و برخط انجام می پذیرد.
وی با بیان اینکه در دنیا نمی توان نمونه ای یافت که ثبت همه مالکیت ها در یک سازمان به صورت متحد و منسجم انجام شود، گفت: در کشور ما ساختار منحصر به فردی وجود دارد و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور متولی ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری، ثبت اختراع، ثبت علائم تجاری، ثبت طرح صنعتی، اجرای کاداستر، ثبت املاک است.
تویسرکانی اضافه کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به طور مستمر در حال ترویج و افزایش دانش روز در حوزه سردفتری و همکاری با سایر کشورها در این زمینه است.
رئیس سازمان ثبت خاطرنشان کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور زیر مجموعه قوه قضائیه است و این موضوع نشانگر توجه جدی ایران به ثبت اموال و حفظ حقوق مردم است.

** پیشرفت سیستم الکترونیکی دفاتر اسناد رسمی ایران از 
در ادامه این نشست، فرانتس لئوپلد، رئیس کمیسیون همکاری بین المللی اتحادیه جهانی سردفتران و عضو کانون سردفتران کشور اتریش ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست گفت: هدف از سفر به ایران آشنایی با حوزه سردفتری و فرایند ثبت در دفاتر اسناد رسمی است وامیدوارم این جلسه زمینه همکاری هر چه بیشتر بین دو کشور در موضوع دفاتر اسناد رسمی را فراهم سازد.
وی اظهار کرد: نظام ثبتی در اتریش دولتی است و دفترخانه ها بر اساس نظام ثبتی دولتی فعالیت می کنند.
رئیس کمیسیون همکاری بین المللی اتحادیه جهانی سردفتران گفت: آنچه به عنوان سیستم الکترونیکی در دفاتر اسناد رسمی در ایران در حال انجام است از پیشرفته ترین سیستم های روز دنیا است که در نوع خود منحصربه فرد است.
براساس این گزارش، این نشست با حضور احمد تویسرکانی معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، فرانتس لئوپلد، رئیس کمیسیون همکاری بین المللی اتحادیه جهانی سردفتران و عضو کانون سردفتران کشور اتریش، ایزابلا ابرل، عضو کانون سردفتران اتریش، الکساندر وینکلر، عضو کانون سردفتران اتریش و محمد رضا دشتی اردکانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در محل سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد.
منتشر شده در یکشنبه, 29 مرداد 1396 10:41

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش