text1

سه شنبه, 04 ارديبهشت 1403-

دکتر تویسرکانی : بخش عمده ای از وظایف سازمان ثبت اسناد و املاک ، شبه قضایی است

سایت حقوقیدیده بان هشتم : دکتر احمد تویسرکانی، با اشاره به موضوع مطرح شده در میان برخی از نمایندگان مجلس پیرامون انتزاع سازمان ثبت اسناد و املاک از قوه قضاییه اظهار داشت: مخالفت با بحث انتزاع که پیش از این از سوی عده‌ای دیگر از دوستان مطرح شده، بارها اعلام شده و حتی قوه قضاییه هم نسبت به این موضوع مخالفت خود را اعلام کرده است و سازمان ثبت هم ضمن مخالفت با این طرح، دلایل خود را ارائه نموده است.
وی گفت: در مجلس شورای اسلامی بسیاری از نمایندگان مخالف این طرح هستند اما عده‌ای هم در این بین نظراتی مبنی بر انتزاع سازمان ثبت اسناد از قوه قضاییه را دنبال می‌کنند و این در حالی است که بحث وظایف سازمان ثبت اسناد نوعی وظایف حاکمیتی است.
تویسرکانی با اشاره به برخی وظایف سازمان ثبت اسناد گفت: حفظ اطلاعات و اهمیت ثبت مالکیت‌های مردم، اقتضایی است که سازمان ثبت اسناد در وظایف خود به خوبی انجام داده است و نکته‌ای که در این میان نهفته است، شبه قضایی بودن بسیاری از وظایف سازمان ثبت اسناد است.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: در حال حاضر حدود یک هزار و 500 قاضی با سازمان ثبت اسناد در سراسر کشور همکاری می‌کنند و در کنار آن، توجه به وظایف شبه قضایی که این سازمان دارد، می‌تواند دلیل جامعی برای رد طرح انتزاع سازمان ثبت اسناد از قوه قضاییه باشد.
وی به بخش دیگری از وظایف شبه ‌قضایی این سازمان در قالب ادارات اجرای مفاد اسناد رسمی اشاره کرد و گفت: وظایف ادارات اجرای اسناد رسمی ، جایگاه شورای عالی ثبت و وظایف مربوط به هیئت ‌های نظارت در استان‌ها، همه موید این است که جایگاه ثبت اسناد در حوزه قوه قضاییه قرار گرفته است.
تویسرکانی تاکید کرد: ما همواره به نمایندگانی که این دیدگاه را دارند، اعلام کرده‌ایم که طرح این موضوع فقط سبب اتلاف انرژی مجلس شورای اسلامی می‌شود و نتیجه دیگری نخواهد داشت.
تویسرکانی ضمن تاکید بر مخالفت صریح رئیس قوه قضاییه با این طرح، عنوان کرد : در مقطعی که سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در حوزه های مختلف عملکرد و انجام وظایف خود پیشرو است و این موارد به تأیید همه دستگاه‌های نظارتی و سایر نهادها رسیده و همه بر این نکته اذعان دارند که این سازمان خدمات خود را به درستی و در چارچوب قانون ارایه می‌کند، طرح‌هایی مانند انتزاع سازمان ثبت اسناد از قوه قضاییه، با توجه به کارهای فراوانی که در بخش‌های مختلف مجلس باقی مانده، سبب گرفتن انرژی و وقت نمایندگان می‌شود.
روزنامه حمایت
منتشر شده در سه شنبه, 23 خرداد 1396 10:03

 

 apple1  android1  tel11  insta1

00911556

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش