text1

پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403-

کسانی که شئونات اسلامی را رعایت نکنند بازداشت نمی‌شوند، فقط آموزش می‌بینند

دیده بان هشتم : رئیس پلیس پایتخت گفت: در رویکرد جامعه‌محوری و آموزشی پلیس، کسانی که شئونات اسلامی را رعایت نمی‌کنند بازداشت نشده و برایشان پرونده تشکیل نمی‌شود، بلکه توسط پلیس آموزش می‌بینند.

سایت حقوقیبه گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم ، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ، در نخستین جشنواره تهران، شهر امن به بحث امنیت پرداخت و گفت:‌ در شرایط فعلی، ما بهترین شرایط و وضعیت امنیتی را داریم. 

رئیس پلیس پایتخت، مقایسه وضعیت امنیتی تهران با پایتخت‌های کشورهای اروپایی پرداخت و اظهار داشت: امنیت پایتخت ایران در بهترین وضعیت خود قرار دارد، اما باید گفت ما در بُعد ذهنی امنیت دچار مشکل هستیم و آنچه بیشتر ناامنی داریم، احساس ناامنی وجود داریم. 

وی به آمار معاونت عملیات پلیس تهران در جرائم پرداخت و گفت: ما فقط در بحث سرقت 3 درصد افزایش داشته‌ایم اما در وضعیت ذهنی یا احساس امنیت، وضعیت‌مان قابل قبول نیست. 

این مقام ارشد پلیس پایتخت به برقراری دوایر مشاوره در کلانتری‌ها و مقرهای پلیس پرداخت و گفت: 62 هزار و 195 پرونده با دخالت مراکز مشاوره‌ای پلیس منجر به صلح و سازش شد. 

سردار رحیمی به رویکرد آموزشی و جامع‌محوری پلیس پایتخت پرداخت و اعلام کرد: در 9 ماه گذشته 287 هزار و 402 نفر از دانش‌آموزان، دانشجویان، کارکنان و اصناف توسط همکاران من آموزش دیدند تا رفتارهای اشتباهشان را برطرف کنند، چرا که پلیس در رویکرد جدید خود تلاش می‌کند تا با اقدامات ایجابی و آموزشی، افرادی را که جرائم‌شان جنبه امنیتی ندارد، متوجه اشتباهشان کند. 

وی گفت: در 22 نقطه تهران چادرهایی برپا شده و موتورسواران متخلف و قانون‌گریز در آن آموزش می‌بینند. 

عالی‌ترین مقام انتظامی تهران بزرگ، اظهار داشت: پلیس در برخورد با کسانی که شئونات اسلامی را رعایت نمی‌کنند، بحث آموزشی را در پیش گرفته و با برپایی 121 جلسه، 7 هزار و 913 نفر را آموزش داده است. 

وی ادامه داد: از این پس افرادی که شئونات اسلامی را رعایت نکرده دیگر به بازداشتگاه نمی‌روند و پرونده برایشان تشکیل نمی‌شود. برخی در کلاس‌های آموزشی پلیس شرکت می‌کنند. 

عالی‌ترین مقام انتظامی پایتخت اعلام کرد: پلیس با قاچاقچیان، سارقان و مخلان نظم و امنیت هیچ تعارفی ندارد اما در جرایم غیرامنیتی به رویکرد آموزشی و ایجابی می‌اندیشد. 

رئیس پلیس پایتخت به بحث اصلی امنیت پرداخت و تصریح کرد: مهمترین و اساسی‌ترین نیاز جامعه امنیت است و مسئول برقراری نظم، انضباط و امنیت، حاکمیت است. 

وی به بحث برون‌سپاری مسئولیت‌ها پرداخت و گفت: تنها حوزه ای را که نمی‌توان تحویل بخش خصوصی داد، بحث امنیت است، چرا که مسئولیتش با حاکمیت است. 

وی افزود: امنیت، تولیدی عمومی است و چیزی نیست که پلیس به تنهایی بتواند آن را ایجاد و ایجاب کند، چرا که همه باید با هم امنیت را تولید کنیم، اگرچه مسئولیت پلیس تأمین امنیت است. 

عالی‌ترین مقام انتظامی تهران بزرگ اظهار داشت: مشتریان اصلی آرامش و امنیت، اقشار مختلف مردمند و نقطه آغازین حرکت به سمت فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی، علمی، آموزشی و... گوهر ارزشمندی به نام امنیت است. 

وی به ابعاد امنیت پرداخت و گفت: امنیت بعد عینی، ذهنی و نسبی دارد؛ اصالت امنیت نسبی است و در بعد علمی امنیت باید همه اقشار، امنیت را به چشم ببینند. 

سردار رحیمی به برگزاری جشن سال نو میلادی در خیلی از کشورها اشاره کرد و گفت: در حالی که هزاران هزار نفر در حال برگزاری جشن سال نو هستند، پلیس بسیاری از کشورها در حال آماده‌باش است تا تهدیدی متوجه شهروندانشان نباشد، در حالی که در ایران و به خصوص تهران، هم‌وطنان مسیحی ما در بهترین شرایط، مراسم جشن سال نو میلادی را برگزار می‌کنند. 

وی به ارائه آمار برخی جرائم در شهر لندن اشاره کرد و گفت: جرم سرقت در این شهر در سال 2017 نسبت به 2016، 25 درصد افزایش یافته؛ تجاوز جنسی 19 درصد و آزار و اذیت 36 درصد و چاقوکشی 26 درصد افزایش یافته است. 

وی افزود: قتل در سال 2015 در این شهر 5 درصد، در سال 2016، 7 درصد و 2017، 17 درصد افزایبش یافته در حالی که در تهران تمام جرائم روند رو به کاهش داشته‌اند و فقط سرقت 3 درصد افزایش یافته است. 

خبرگزاری فارس

 

منتشر شده در چهارشنبه, 06 دی 1396 15:27

 

 apple1  android1  tel11  insta1

00911556

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش