text1

سه شنبه, 18 ارديبهشت 1403-

دستگیری سرشاخه ها در پولشویی یک‌هزار میلیارد تومانی

سایت حقوقیدیده بان هشتم : رییس‌کل دادگستری استان گلستان از شناسایی و دستگیری اعضای یک شبکه گسترده پولشویی در گلستان خبر داد.هادی هاشمیان از شناسایی و دستگیری اعضای یک شبکه گسترده پولشویی خبر داد و گفت: اعضای این باند ۹ نفر هستند و در قالب یک شبکه گسترده در استان‌های گلستان، سمنان و تهران اقدام به کلاهبرداری و پولشویی می‌کردند که با تلاش اداره‌کل اطلاعات استان گلستان دستگیر شدند.

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان گلستان، وی افزود: این افراد پرونده‌های صوری دریافت تسهیلات کلان با سود کم در شبکه بانکی تشکیل می‌دادند و سپس همین وام‌های صوری را به صورت صوری با سود ۳۰ درصد سپرده‌گذاری می‌کردند و میلیارد‌ها تومان سود می‌گرفتند. در حالی که پولی سپرده‌گذاری نکرده بودند.
به گفته رییس‌کل دادگستری استان گلستان، ۳۰۰ نفر ذیل این شبکه فعالیت می‌کردند که ۹ سرشاخه اصلی آن دستگیر شده‌اند و احتمال افزایش تعداد دستگیری‌ها وجود دارد.
وی ادامه داد: یکی دیگر از شگرد‌های پولشویی این افراد، ارزش‌گذاری غیرواقعی واحد‌های تولیدی و فروش آن به موسسات مالی بود که از این راه نیز میلیارد‌ها تومان به جیب می‌زدند. بخشی از اقدامات پولشویی این افراد در قالب ۴۰ شرکت خدماتی و تولیدی انجام می‌شد.
هاشمیان افزود: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد این افراد حدود یک‌هزار میلیارد تومان پولشویی کرده‌اند که البته با ادامه تحقیقات و حسابرسی‌ها، احتمال افزایش این رقم وجود دارد.
وی عنوان کرد: ۹ عضو این باند که سه نفرشان سرشاخه هستند، دستگیر شده‌اند و هم‌اکنون در زندان به سر می‌برند که احتمال افزایش تعداد متهمان پرونده وجود دارد.
رییس‌کل دادگستری استان گلستان بیان کرد: تاکنون از این افراد، ۳۰۰ سند مربوط به ماشین‌های سنگین به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد تومان کشف و ضبط شده است.
وی با بیان اینکه متهمان این پرونده اموال خود را به نام دیگران سند می‌زدند و از آنان وکالت‌نامه و اقرارنامه می‌گرفتند، اظهار کرد: با تلاش‌های انجام‌شده علاوه بر این خودرو‌ها تاکنون ۳۰ کیلوگرم شمش طلا و صد‌ها ملک مسکونی، تجاری و کشاورزی و سهام در داخل و خارج کشور از این افراد کشف و شناسایی شده است.
به گفته هاشمیان، متهمان این پرونده ممنوع‌الخروج و ممنوع‌المعامله هستند.

 حمایت

منتشر شده در دوشنبه, 04 آذر 1398 09:44

 

 apple1  android1  tel11  insta1

00911556

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش