text1

پنج شنبه, 09 فروردين 1403-

لزوم ارتقا ستاد مبارزه با مواد مخدر به معاونت‌ قوه قضائیه یا مجریه

دیده بان هشتم : عضو مجلس شورای اسلامی با اعلام آغاز بازنگری قانون مبارزه با مواد مخدر گفت: در این بازنگری پیشنهاد دادیم ستاد مبارزه با مواد مخدر در حد یکی از معاونت‌های قوه قضائیه یا مجریه ارتقا یابد.

ستاد مبارزه با مواد مخدر به معاونت‌ قوه قضائیه یا مجریه ارتقا یابد
به گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم ، ابوالفضل ابوترابی درگفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره بازنگری در قانون مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه در حال حاضر مقدمات کار فراهم شده و با کمک مرکز پژوهش‌های مجلس کار آغاز شده است، گفت: در بازنگری قانون مبارزه با مواد مخدر پیشنهاد دادیم ستاد مبارزه با مواد مخدر در حد یکی از معاونت‌های قوه قضائیه یا مجریه ارتقا یابد.
وی با تاکید برضرورت ارتقای جایگاه ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: در حال حاضر این ستاد زیرمجموعه وزارت کشور و رئیس آن شخص وزیر کشور است اما در عمل چنین نیست.
ابوترابی با اذعان بر اینکه در قانون مبارزه با مواد مخدر مصوب 1376 درباره پیشگیری قانون مدون مشخص و شفافی نداریم، اظهار کرد: درمان هم به صورت ناقص مورد توجه قرار گرفته است که در بازنگری به این موضوع نیز توجه خواهد شد.
مجازات اعدام نتیجه پیشگیرانه ندارد
نماینده مردم تیران و کرون با تاکید بر لزوم کاهش اعدام و مجازات‌ها تصریح کرد: اعدام‌ها تاکنون غیر از دردسر برای کشور نتیجه‌ای نداشته است اما اگر مجازات‌های حبس را کاهش می‌دهیم باید  به‌جای آن شرایط به گونه‌ای شود که شخص از لحظه ورود به زندان تا ثانیه آخر بدون مرخصی با اعمال شاقه در زندان باشد. یعنی از طرفی حبس را کاهش دهیم و از طرف دیگر کیفیت آن را افزایش دهیم.
وی با بیان اینکه امروزه بحث حقوق بشر بسیار جدی است و مجازات اعدام نیز به هیچ عنوان جنبه پیشگیرانه نداشته است، خاطرنشان کرد: پرونده‌های زیادی داشته‌ام که در آن پدر به دلیل قاچاق مواد مخدر اعدام شده و چند سال بعد پسر وی نیز به همین دلیل اعدام شده است که نشان می‌دهد اعدام نتیجه لازم را نداشته است.
ابوترابی با تاکید بر اینکه مدت حبس قاچاقچیان مواد مخدر باید بدون مرخصی بگذرد، عنوان کرد: متاسفانه در حال حاضر قاچاقچیان در زمان مرخصی دوباره اقدام به حمل مواد مخدر می‌کنند.
این نماینده مجلس دهم عنوان کرد: امروز به دلیل فقر مادی و برای امرار معاش رانندگانی که مالک ماشین نبوده و به عنوان راننده برای دیگری کار می‌کنند مجبور می‌شوند مقداری مواد مخدر را جابه‌جا کنند و سپس دستگیر و اعدام می‌شوند درحالیکه قاچاقچی عمده مواد مخدر اعدام نمی‌شود و همان فرد راننده بعدی را فریب می‌دهد و همان داستان تکرار می ‌شود.
وی در پایان تاکید کرد: ضروری است مجازات  اعدام را به قاچاقچیان عمده مواد مخدر اختصاص دهیم.
منتشر شده در یکشنبه, 27 تیر 1395 12:20

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش