text1

جمعه, 10 فروردين 1403-

پلیس: الزامی برای مراجعه به دفترخانه‌ها پس از تعویض پلاک نیست

دیده بان هشتم : رییس اداره حقوقی پلیس راهور ناجا در واکنش به اظهارات اخیر رئیس کانون سردفتران گفت: برابر بند ۸ جدول شماره ۱۶ قانون بودجه سال ۹۵، ناجا مکلف به اخذ هزینه‌های تعویض پلاک است.
افتتاح مرکز تعویض پلاک الغدیر یافت آباد

به گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم ، رئیس کانون سردفتران در ادامه مناقشات اخیر در خصوص عدم الزامی بودن مراجعه خریداران و فروشندگان خودرو به دفترخانه‌ها و نارضایتی مردم از پرداخت وجوه سرسام‌آور به دفترخانه‌ها برای ثبت نقل و انتقال خودرو، در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها، برای توجیه این اقدام دفترخانه‌ها، مدعی شده بود که اخذ وجه 70 تا 130 هزار تومانی از سوی پلیس برای تعویض پلاک غیرقانونی است و پلیس حق نداشته در سال جاری، وجهی بابت خدمات شماره‌گذاری و تعویض پلاک و صدور سند مالکیت بگیرد. موضوعی که با توجه به اخذ هزینه‌های نزدیک به یک میلیون تومان و بالاتر از آن در دفترخانه‌ها، عجیب بودن این اظهارات را دو چندان می‌کند.

به دنبال این سخنان آقای رئیس، سرهنگ ترحمی، رییس اداره حقوقی پلیس راهور ناجا در واکنش به این اظهارات با رد سخنان وی، اعلام کرد: برابر بند 8 جدول شماره 16 قانون بودجه سال 95، ناجا مکلف به اخذ هزینه‌های تعویض پلاک است.

رییس اداره حقوقی پلیس راهور ناجا همچنین با تأکید مجدد بر اختیاری بودن مراجعه مردم به دفترخانه‌ها پس از تعویض پلاک خودرو اضافه کرد: علاوه بر این برابر متن مذاکرات نمایندگان مجلس شورای اسلامی در زمان تصویب ماده 29 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی که در جلسه 294 مورخ 89/12/8 مطرح و در روزنامه رسمی 19233 نیز منتشر شده است، مراجعه مردم به دفاتر اسناد رسمی اختیاری است.

بر اساس گزارش سایت پلیس راهور وی همچنین با اشاره به رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری در رد شکایت کانون سردفتران و قانونی بودن صدور سند خودرو توسط پلیس گفت: مستند به رای قطعی شماره 421-422 به تاریخ 92/7/1 هیئت عمومی، دیوان عدالت اداری اقدامات ناجا در فرآیند تعویض پلاک و صدور اسناد مالکیت را منطبق با قانون تشخیص داده است که رأی صادره در سایت رسمی دیوان عدالت اداری قابل دسترس است.

ترحمی در پایان خاطرنشان می‌کند: اقدامات پلیس در خصوص تعویض پلاک و صدور اسناد مالکیت بر مدار قانون بوده و قضاوت در این خصوص را به مردم و مسئولان محول می‌کنیم و امیدواریم همگان به رعایت قانون تمکین کنند.

منبع : خبرگزاری تسنیم

منتشر شده در سه شنبه, 16 شهریور 1395 10:51

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش