text1

جمعه, 10 فروردين 1403-

بی عدالتی بین المللی در حق مدافعان حق و عدالت

پایگاه خبری دیده بان هشتم : اظهار نظر یکی از اعضای کمیته فوتبال کانون وکلا مرکز در خصوص عدم اعطای روادید به اعضای تیم فوتبال کانون وکلا دادگستری ایران از جانب سفارت اسپانیا

وکلای دادگستری به عنوان یکی از بخش های ضروری احقاق حق و ابطال باطل ، پرورش یافته حق و حقوق و از فرهیختگان علمی کشور می باشد . بدیهی است تعالی و تکامل در راستای ایفای تعهدات این صنف _دفاع از حق و حقانیت_ مستلزم اتصاف و برخورداری از برخی ملزومات و مقدمات از جمله ، سلامتی جسمی و روحی است که مرجع آن ، ورزش می باشد؛ بجا آمده است که زنیرو بود مرد را راستی _ زسستی کژی زاید و کاستی. بر این اساس ، سالهاست که تیم فوتبال کانون وکلای دادگستری با همت و تلاش وکلای دادگستری و با حمایت کانون وکلای دادگستری تشکیل شده و در مسابقات مختلفی از جمله جام جهانی وکلای دادگستری و جام آسیایی شرکت کرده و موفق به کسب عناوین قهرمانی و نایب قهرمانی شده است ؛ مضاف بر اینکه تیم فوتبال کانون وکلا دادگستری مرکز با کسب رتبه دوم در مسابقات لیگ یک پیشکسوتان تهران ، موفق به حضور در لیگ برتر پیشکستوان تهران شده است. نیز این تیم قهرمان و نایب قهرمان مسابقات جام حرف و مشاغل استان تهران می باشند .
متاسفانه سفارت اسپانیا در اقدامی غیر متعارف از اعطای روادید به نیمی از اعضای تیم فوتبال کانون وکلا جهت شرکت در جام جهانی وکلا در اسپانیا _۱۳ تا ۲۱ می ۲۰۱۶_ خودداری نمود ، که در این خصوص ذکر مطالبی ضروری است:

۱- اکثر افرادی که درخواست روادیدشان رد شده است ، همان افرادی اند که حدود ۲ سال پیش و به ناحق از جانب سفارت مجارستان رد شده بودند. نامبردگان متاثر از وجود سابقه ، حساسیت بیشتری معمول داشته و کلیه اسناد و مدارک مورد نیاز سفارت اسپانیا را تامین و در اختیار سفارت خانه مزبور قرار دادند. این اقدام سفارت اسپانیا مصداق بارز ابطال حق بوده که با تبلیغات صورت گرفته از جانب کشورهای عضو اتحادیه اروپا دایر بر قانون مداری و رعایت عرف بین المللی در بحث صدور روادید ، همسو نمی باشد . شایسته بود سفارت اسپانیا در فرم تقاضای روادید ، موضوع حساسیت سفارتخانه به رد سابق را اعلام دارد تا دوستان به طریق مقتضی اقدامات لازم را جهت جلوگیری از رد مجدد درخواست روادید اعمال می کردند.

۲- اقدام غیر متعارف سفارت اسپانیا زمانی محسوس تر جلوه می نماید که کانون وکلای دادگستری مرکز طی مرقومه ای خطاب به سفارت اسپانیا ، حمایت کامل خود از اعضای تیم اعزامی را اعلام و شخص ریاست کانون راساً با سفیر اسپانیا صحبت کرده و ضمانت های لازم را به ایشان تفهیم نموده است.

۳- اقدام سفارت اسپانیا در بادی امر یک اقدام داخلی محسوب می شود. این در حالی است که این اقدام متضمن نوعی بی حرمتی به جایگاه رفیع نظام مقدس جمهوری اسلامی و نیز جامعه فرهیخته وکلا محسوب می شود که ضرورت ورود سازمانها و نهادهای زیربط به موضوع را مضاعف می نماید. بدیهی است وکلای دادگستری می بایست تمام توانمندی و قابلیت های موجود را جهت استیفای حقوق حقه خود معمول دارند.

دکتر هادی کریمی وکیل دادگستری و عضو کمیته فوتبال کانون وکلا تهران
منتشر شده در پنج شنبه, 02 ارديبهشت 1395 10:18

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش