جمعه, 31 فروردين 1403-

بسته حوادث شنبه 26 تیر

دیده بان هشتم : انهدام باند سازمان یافته توزیع قرص لاغری گلوریا

 

 

بسته حوادث

 

 

قرص لاغری گلوریا مخدر از آب در آمد. قرص لاغری گلوریا حاوی مواد مخدر خطرناک است و تا کنون 179 فروشنده قرص لاغری گلوریا بازداشت شده اند. قرص لاغری گلوریا عوارض شدیدی به همراه دارد. رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و انهدام یکی از بزرگترین شبکه های توزیع داروهای غیرمجاز در سطح کشور و کشف بیش از یکصد و شصت هزار قلم از این داروها که بیشتر آنها قرص های لاغری گلوریا با عوارض مرگبار بعد از مصرف بودند خبر داد.
سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار داشت باتوجه به ممنوعیت خرید و فروش دارو در فضای مجازی اخیرا افرادی که در این زمینه فعالیت مجرمانه داشتند تحت رصد پلیس قرار گرفتند و بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

این مقام انتظامی با اشاره به عوارض وحشتناک مصرف برخی از این داروها از جمله قرص های گلوریا اظهار داشت: در تحقیقات اولیه رسیدگی به پرونده و پس از بررسی های تخصصی کارشناسان پلیس فتا پایتخت متوجه پیچیدگی پرونده شده و پی بردند سه نفر مجرم حرفه ای در حال فعالیت در زمینه توزیع قرص های گلوریا و دیگر داروها بوده و افراد رصد شده صرفا خرده فروش این شبکه هستند.

سرهنگ گودرزی ادامه داد: با بررسی های بیشتر و اقدامات فنی مشخص شد این شبکه گسترده توزیع داروهای غیرمجاز در فضای مجازی در سطح کشور فعالیت دارد و این افراد با تبلیغات اغواکننده و دروغین اقدام به توزیع و فروش این داروها که اکثرا از قرص های چاقی،لاغری و ... هستند کرده و با این روش نه تنها سود کلانی به جیب زده اند بلکه آسیب های بسیار خطرناک و جبران ناپذیری نیز به مصرف کنندگان این داروها وارد کرده اند.

رئیس پلیس فتا پایتخت بیان داشت: با تلاش های شبانه روزی همکاران بنده در مجموعه پلیس فتا فرماندهی انتظامی تهران بزرگ هر سه عضو این هرم مرگ بار شناسایی و پس از تشریفات قضایی در چندین عملیات پیچیده پلیسی در نقاط مختلفی از استان تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل شدند و بیش از یکصد و شصت هزار داروی غیرمجاز از محل دستگیری این مجرمین کشف شد.

قرص لاغری گلوریا چیست؟
وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین دغدغه ها و خط قرمزهای پلیس سلامت مردم است و کسانی که جان مردم را بازیچه اهداف شوم خود قرار دهند با برخورد قاطع پلیس مواجه خواهند شد افزود: در بین داروهای مکشوفه از این شبکه تعداد بسیار زیادی از قرص های گلوریا که متاسفانه عوارض بسیار خطرناکی را در سوابق مصرف توسط تعدادی از هموطنان در پی داشته است کشف گردید که این مجرمین قصد داشتند این قرص ها را در آرایشگاه های زنانه و باشگاه های بدنسازی توزیع کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: پلیس فتا با رصد‌های مستمر و شبانه روزی خود در فضای مجازی با هر گونه خرید و فروش دارو و موارد مرتبط با آن در فضای مجازی برخورد خواهد کرد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با بیان اینکه خرید و فروش محصولات دارویی در فضای‌ مجازی ممنوع است به شهروندان توصیه کرد: با توجه به اینکه امکان ارائه داروهای تقلبی و تاریخ گذشته در فضای مجازی متصور است، بهتر است هرگونه دارو و مواد بهداشتی از دارو خانه‌ها یا مراکز بهداشت تهیه و خریداری شود و از خرید و استفاده‌ی هرگونه دارو تحت عناوین مختلف از جمله چاقی،لاغری و ... بدون هماهنگی با پزشک مربوطه جدا خودداری کنند،همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تهدیدات و آسیب‌های فضای سایبری و یا اعلام هرگونه موارد مشکوک به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.


بازداشت مرد مشکوک گونی به دوش
سرهنگ "جلیل موقوفه ای" رئیس پلیس پیشگیری پایتخت اظهار داشت: در راستای ارتقای امنیت اجتماعی امشب 25 تیرماه ساعت 23 واحد های عملیاتی در مناطق تهران فعال بودند که گشت انتظامی کلانتری 179 خلیج فارس به یک مرد که گونی سفید رنگی در دست داشت در محدوده بزرگراه فتح مشکوک شدند.

این مقام ارشد پلیسی ادامه داد: واحد گشت کلانتری 179 خلیج فارس پس از متوقف و تفتیش محتویات گونی متوجه شدند، متهم تعداد 50 قطعه پیچ مربوط به ریل راه آهن " آذربایجان" را سرقت کرده است.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله عوامل گشت کلانتری 179 خلیج فارس با هماهنگی عوامل پلیس راه آهن تهران از یک حادثه بزرگ و جبران ناپذیر جلوگیری و از عبور قطار بر روی ریل نا ایمن را جلوگیری کردند.

سرهنگ جلیل موقوفه ای تصریح کرد: پس از انتقال متهم به کلانتری تیم تعمیر و نگهداری خطوط راه آهن اقدام به تعمیر و بازسازی خط ریل " آذربایجان" کردند و قطار با سرعت کم از روی ریل عبور کرد.

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در خاتمه گفت: در حال حاضر تیم پلیس و همکاران راه آهن در تلاش هستند تا خط راه آهن " آذربایجان" را به حالت اولیه برگردانند تا قطار ها بتوانند طبق روال عادی حرکت داشته باشند.


حمله به مخفیگاه 130 قداره بند و گردنکش در مشهد
فرمانده انتظامی مشهد روز گذشته در تشریح این عملیات ضربتی 48 ساعته گفت: در راستای درخواست های مردمی برای برخورد قاطعانه با اراذل و اوباش و مخلان نظم و امنیت در محلات و مناطق مختلف شهر که موجب سلب آسایش شهروندان می شوند، با تدابیر و دستورات ویژه سردار محمد کاظم تقوی (فرمانده انتظامی خراسان رضوی) طرح ضربتی مبارزه با اوباش در دستور کار پلیس مشهد قرار گرفت.
سرهنگ «حسین دهقان پور» افزود: پس از چند روز فعالیت های اطلاعاتی و شناسایی اراذل و اوباش سابقه دار که دوباره به گردنکشی و قداره بندی روی آورده بودند، عملیات ضربتی 48 ساعته در نقاط مختلف شهر به مرحله اجرا درآمد.

دستگیری 130 تن از اوباش
رئیس پلیس مشهد تصریح کرد: در این عملیات رعدآسا ، پاتوق های اوباش با حمایت ها و دستورات قاطع مقامات قضایی به محاصره درآمد و 130 تن از مخلان نظم و امنیت شهر در چنگ قانون گرفتار شدند.

سرهنگ دهقان پور با اشاره به کشف 86 قبضه انواع سلاح های گرم و سرد از اوباش دستگیر شده افزود: دیگر زمان گردنکشی و قداره بندی گذشته است و پلیس با هرگونه قانون شکنی با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

هشدار قاطع به قانون شکنان
مقام ارشد انتظامی مشهد خاطرنشان کرد: افرادی که با سلاح های غیرمجاز و غیرمتعارف قصد قدرت نمایی یا نام آوری دارند، یقین بدانند پلیس آنان را از هر سوراخی بیرون می کشد و با حمایت های قضایی به اشد مجازات های قانونی محکوم خواهند شد و در بسیاری از موارد نیز طناب دار انتظارشان را می کشد چرا که پلیس اجازه نخواهد داد عده ای با حمل سلاح یا قداره بندی امنیت و آسایش مردم را خدشه دار کنند.

جمع آوری معتادان متجاهر
وی همچنین از جمع آوری معتادان متجاهر در بزرگراه فجر مشهد خبر داد و گفت: در این عملیات نیز که روز پنج شنبه گذشته اجرا شد، ده ها تن از معتادانی که موجب بروز حوادث رانندگی یا سرقت های خرد می شدند، از جزیره های میانی بزرگراه جمع آوری و تحویل مراجع قضایی شدند.

مالخری پای منقل!
فرمانده انتظامی مشهد به دستگیری چند مالخر گوشی های سرقتی هنگام مصرف مواد مخدر نیز اشاره کرد و گفت: ماموران کلانتری میرزاکوچک خان در عملیاتی خارج از طرح مبارزه با اراذل واوباش، پاتوق معتادانی را شناسایی کردند که با خرید اموال سرقتی، سارقان موتورسوار را به گوشی قاپی در شهر ترغیب می کردند.

این مقام باتجربه انتظامی اضافه کرد: با هماهنگی مقام قضایی سه تن از مالخرانی که مشغول مصرف مواد مخدر بودند، در حالی دستگیر شدند که 18 دستگاه تلفن همراه سرقتی، بیش از 60 گرم مواد مخدر صنعتی و تعداد زیادی آچار آلات از پاتوق آن ها کشف شد. سرهنگ حسین دهقان پور گفت: این متهمان اعتراف کردند که گوشی ها را از زورگیران و کیف قاپ ها خریداری می کنند و در جمعه بازار به بهای ناچیزی می فروشند تا هزینه های اعتیادشان را تامین کنند.

رکنا

insta1بروزترین خبرهای حقوقی و قضایی کشور را در صفحه اینستاگرام ما دنبال فرمایید.

منتشر شده در شنبه, 26 تیر 1400 14:51

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش