Wednesday, 17 April 2024-
Error
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1

دیده بان هشتم : جلوگیری از به زندان رفتن ۶۷ نفر از محکومان جرایم مالی غیرعمد در گرگان

 

اخبار مهم حقوقی و قضایی کشور

 

رییس شورای حل اختلاف استان گلستان از جلوگیری از به زندان رفتن ۶۷ نفر از محکومان جرایم مالی غیرعمد در سه ماهه ابتدایی سال جاری با پادرمیانی اعضاء شورای حل اختلاف زندان گرگان خبر داد.
احمد جعفری در حاشیه بازرسی از پیش اعلام نشده از شعب ویژه صلحی زندان و امور پزشکی گرگان، از جلوگیری از به زندان رفتن ۶۷ نفر از محکومان جرایم مالی غیرعمد در سه ماهه ابتدایی سال جاری با پادرمیانی اعضاء شورای حل اختلاف زندان گرگان خبر داد و گفت: بیش از ۳۰۰ پرونده در بهار امسال در شعبه ویژه صلحی شورای حل اختلاف زندان گرگان رسیدگی شد. رییس شورای حل اختلاف استان گلستان ضمن اشاره به اینکه جرایم بیشتر این محکومان مالی و زندانیان دارای شاکی خصوصی بودند، اظهار کرد: در بیش از ۷۰ درصد از پرونده‌های مذکور با پادرمیانی اعضای شعب، دعوت از شکات و برگزاری جلسات صلح و سازش، طرفین از حق خود گذشتند و بخشش کردند. وی بیان کرد: تلاش بر این است که اعضاء شورا‌های حل اختلاف به رسالت اصلی خود در صلح و سازش عمل کرده و در جهت جلوگیری از مراجعه‌های بی‌رویه مردم به محاکم و دادسراها، میزان ورودی پرونده به محاکم را کاهش دهند. جعفری، تاکید کرد: حل و فصل مسالمت آمیز پرونده‌های این چنینی به دلیل حساسیت‌هایی که دارند از آسیب‌های اجتماعی در آینده می‌کاهد.

 

تشکیل پرونده قضایی برای ۶ استخراج کننده غیر قانونی ارز دیجیتال
دادستان گالیکش از تشکیل پرونده قضایی برای شش استخراج کننده غیر قانونی ارز دیجیتال در این شهرستان خبر داد. سیدسعید جباری با اعلام این خبر، گفت: از منزل این افراد در مجموع ۴۸ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر) غیر قانونی کشف و ضبط شده است. وی در پایان عنوان کرد: رسیدگی به پرونده این متهمان در دادسرای گالیکش به اتهام سرقت برق و در تعزیرات به اتهام نگهداری ماینر غیرمجاز در حال رسیدگیست.

 

گزارشات مردمی به‌صورت محرمانه پیگیری می‌شود
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان با اشاره به اینکه تمامی گزارشات مردمی در سامانه سجام در حوزه‌های مختلف، چون فساد اقتصادی، اداری، آسیب‌های اجتماعی، مسائل اقتصادی و سیاسی به صورت ویژه رصد می‌شود، گفت: این موارد به دادستان‌ها منعکس شده و موضوع را پیگیری می‌کنیم. بهادر اسدی با بیان اینکه سامانه جامع ارتباط مردمی قوه قضاییه (سجام) با هدف پیشگیری از وقوع جرم و جذب گزارشات مردمی راه‌اندازی شده است، گفت: عموم مردم می‌توانند برای ثبت گزارشات خود در این سامانه به نشانی Sajam.scpd.ir مراجعه کنند. اسدی با بیان اینکه در موضوع اقدامات پیشگیرانه، خودمان مسائل و مشکلات سطح جامعه را رصد و آسیب‌شناسی کرده و در این حوزه مسئول‌سازی می‌کنیم، خاطرنشان کرد: ما یک اصل مهم در پیشگیری از وقوع جرم را در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه بر عهده داریم که مسئول‌سازی اداری و ارتقاء مسئولیت‌پذیری اجتماعی است.
وی با اشاره به نحوه اقدام در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان، اظهار کرد: نحوه کار به این صورت است که در گام اول با استفاده از مجموعه سازمان‌های مردم نهاد، مصلحین و دیده‌بانان پیشگیری از وقوع جرم که با این معاونت همکاری می‌کنند، موارد و مسائل را رصد می‌کنیم.
اسدی ادامه داد: در مرحله بعد، در خصوص مواردی را که احساس شود کاستی‌هایی وجود دارد که ممکن است سبب بروز جرائم و آسیب‌های احتمالی شود پیگیری کرده و با مسئول‌سازی این موارد را به مدیران ادارات و دستگاه‌ها منعکس کرده و از این طریق مسئله را پیگیری می‌کنیم. وی با اشاره به اینکه از طریق دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان کردستان هم موضوع پیشگیری از وقوع جرم را در دستور کار داریم، خاطرنشان کرد: دادستان به عنوان مدعی‌العموم اگر اشراف کاملی بر همه ابعاد داشته باشد می‌تواند موارد را در جلسات مختلفی که حضور دارد مطرح و منعکس کرده و از متوالیان امور فرهنگی و مسئولان اجرایی مطالبه‌گری داشته و این موضوع نتیجه پیشگیرانه خوبی به همراه دارد. اسدی گفت: در این سامانه هویت کلیه شهروندان، اعضای سامانه سجام، دیده‌بانان پیشگیری و دست‌اندرکاران پیگیری گزارشات، کاملا محرمانه است. وی در پایان با اشاره به اینکه در موضوع شیوع ویروس کرونا تجربه بسیار خوبی در این زمینه داشتیم، افزود: مواردی که در حوزه‌های مختلف، چون مسائل بهداشتی، احتکار و... مردم گزارش کرده بودند، از طریق دادستان پیگیری می‌شد و نتایج خوبی به دنبال داشت.

 

ورود ٧ مترجم رسمی قوه قضاییه به عرصه خدمت قضایی
تحلیف هفت نفر از مترجمان رسمی قوه قضاییه در شیراز با حضور رییس کل دادگستری استان فارس مراسم برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی در این مراسم ضمن تبریک ورود مترجمان جدید به این عرصه خطیر و حساس گفت: ترجمه دقیق از اسناد می‌تواند به اجرای عدالت و احقاق حقوق اصحاب پرونده کمک کند.
وی با تاکید بر این که مترجمان رسمی به لحاظ جایگاه علمی از جمله کارشناسان و متخصصان همکار دستگاه قضایی نقش مهم و تأثیرگذاری در سرعت و کیفیت رسیدگی‌های قضایی دارند، بیان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی مستمر و فراهم سازی آشنایی این قشر فرهیخته با اصطلاحات حقوقی و تمرکز بر ترجمه صحیح اسناد می‌تواند ضمن ارتقاء جایگاه مترجمان زمینه اجرای عدالت را فراهم سازد. موسوی با تأکید بر اجرای عدالت در ارجاع امر مترجمی از سوی محاکم به مترجمان رسمی گفت: ارجاع عادلانه امور به همه مترجمان به صورت یکسان باعث خواهد شد تا دقت کار افزایش و زمان رسیدگی‌ها کوتاه‌تر شود. رییس کل دادگستری استان فارس همچنین بر نظارت ساختارمند بر عملکرد مترجمان نیز تاکید و بیان کرد: حفظ سلامت مجموعه‌های وابسته و همکار دستگاه قضایی زمینه‌ساز سلامت دستگاه و رضایتمندی عمومی خواهد بود. در ادامه این مراسم معاون قضایی، منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری فارس نیز با تشریح حساسیت‌ها در خصوص امر ترجمه قضایی و غیر قضایی بیان داشت: امر ترجمه به قدری حساس و دقیق است که گاهی ترجمه ناصحیح و یا برداشت غیر حقوقی از یک واژه می‌تواند روند احقاق حق در یک پرونده را تحت تأثیر قرار دهد. ارسلان اشرافی در ادامه با تاکید بر اینکه تبیین امور حقوقی برای همه اقشار به خصوص مراجع کارشناسی همکار در مجموعه قضایی ضروری است به تشریح دوره آموزشی سه ماهه مترجمان رسمی در دادگستری فارس پرداخت و تصریح کرد: در دوره کارآموزی برگزار شده توسط اداره آموزش معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان فارس تاکنون٣٠ تن از مترجمان رسمی با حضور در دوره کارآموزی قوانین و مقررات مربوط به مترجمان رسمی و کار با سامانه "سنام" و همچنین چگونگی مهرسازی را زیرنظر دو تن از اساتید این معاونت سپری کردند.


تمام اراضی منابع طبیعی گلستان تا پایان شهریور حدنگاری می‌شود
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان از حدنگاری ۷۵ هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی این استان تا پایان شهریورماه سال جاری خبر داد.
حجت‎الاسلام مهدی قاسمی وناجمی در جلسه کارگروه پیشگیری از تخلفات در حوزه منابع طبیعی و انفال گفت: تاکنون حدنگاری ۹۵ درصد از اراضی منابع طبیعی استان گلستان انجام شده و ۵ درصد دیگر یعنی حدود ۷۵ هزار هکتار باقی مانده هم تا پایان شهریورماه امسال انجام می‌شود.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گلستان خاطرنشان کرد: اجرای طرح کاداستر اراضی ملی از ساخت و ساز غیرمجاز و دست اندازی به اراضی منابع طبیعی جلوگیری می‌کند و سرعت پاسخگویی به استعلام اداره‌ها و مراجعان به دستگاه‌ها را بیشتر می‌کند.
وی از اجرای حدنگاری اراضی پارک ملی گلستان هم خبر داد و افزود: بخشی از کار انجام شده و مابقی نیز در حال انجام است.
قاسمی وناجمی در ادامه این جلسه گفت: قرار شد برای اراضی مورد اختلاف منابع طبیعی و کشاورزی هم کمیته رفع تداخلات در همه شهرستان‌ها فعال و پس از تعیین تکلیف، اگر این اراضی متعلق به منابع طبیعی بود، سند آن به نام بیت المال صادر شود.

تثبیت ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی فارس
مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس از تثبیت بالغ بر ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی این استان خبر داد.
سید مهدی هاشمی از تثبیت بالغ بر ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان فارس خبر داد و بیان کرد: تثبیت این میزان از اراضی ملی و منابع طبیعی فارس گامی ارزشمند در اجرای قانون جامع حدنگار و کوتاه کردن دست متعرضان به این اراضی است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان فارس مرتفع شدن بسیاری از معضلات حوزه املاک و اراضی را در گرو اجرای بهینه قانون جامع حدنگار عنوان داشت و تصریح کرد: تثبیت و بسترسازی صدور اسناد مالکیت مهم‌ترین گام در جهت انجام تکالیف ادارات ثبت اسناد و املاک و همچنین منجر به مرتفع شدن مشکلات حقوقی و قضایی خواهد شد.
وی اظهار کرد: مصمم هستیم با هدف دفاع از مالکیت‌های ملی و منابع طبیعی زمینه تسریع و تسهیل صدور اسناد مالکیت اراضی ملی رافراهم کنیم.

حمایت

insta1بروزترین خبرهای حقوقی و قضایی کشور را در صفحه اینستاگرام ما دنبال فرمایید.

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش